ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته و زخمی در حملات انتحاری به شمال بغداد

در چند انفجار انتحاری در شمال بغداد ۳۶ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را پذیرفت.

در چند انفجار انتحاری در شمال بغداد ۳۶ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را پذیرفت.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، عراق بار دیگر صحنه یک عملیات تروریستی شد. به‌گفته مقامات امنیتی عراق در یک حمله به مزار سیدمحمد بن علی الهادی، فرزند بزرگ امام دهم مسلمانان شیعه در نزدیکی سامرا واقع در شمال بغداد دست‌کم ۳۶ نفر کشته و ۷۰ نفر زخمی شدند.

در نخستین ساعات بامداد جمعه ۸ ژوئیه / ۱۸ تیر سه تروریست به این مقبره حمله کرده و دست‌کم دو نفر از آن‌ها خود را منفجر کردند. برخی از گزارش‌ها از سه انفجار خبر داده‌اند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرد که در این حملات هیچ زائر ایرانی کشته نشده است.

هفته گذشته در روز یکشنبه ۳ ژوئیه / ۱۳ تیر دو حمله انتحاری در مرکز خرید کراده بغداد و محله شیعه‌نشین شمال این شهر رخ داد و کشته‌های بسیاری بر جای گذاشت. طبق آخرین خبرهایی که رسانه‌های عراق منتشر کرده‌اند، تاکنون ۲۹۲ نفر بر اثر انفجارهای یکشنبه جان خود را از دست داده‌اند.

حملات روز یکشنبه نیز توسط داعش انجام شده بود. این حملات یکی از خونبارترین حملات پس از سرنگونی رژیم صدام حسین در سال ۲۰۰۳ بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.