ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

● مجموعه ویژه

پرونده ریزگردها

در پرونده پیش‌رو گذری داریم بر آنچه گذشت: از دشواری‌ بر سر شناسایی منشاء ریزگردها و از عملکرد دستگاه‌های اجرایی تا پیامدهای این پدیده و گمانه‌زنی درباره آینده آن.

زندگی ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم ایران متأثر از بحران ریزگردها است. مقامات ارشد ایران می‌گویند مبارزه با این پدیده ۳۰ سالی به طول می‌انجامد. پدیده‌ای که ظرف ۱۵ سال گذشته نه تنها کنترل‌پذیر نبوده، بلکه حالا چهار گوشه ایران را هم درگیر خود کرده است.

ریزگردها نه تنها خود خطری برای سلامت و محیط زیست شهروندان به شمار می‌آیند بلکه نسبتی تنگاتنگ با دیگر بحران‌های زیست محیطی ایران از جمله جنگل‌زدایی، بی‌آبی، بیابان‌زایی و خشکسالی دریاچه‌ها و تالاب‌ها دارند.

در پرونده پیش‌رو گذری داریم بر آنچه گذشت: از دشواری‌ بر سر شناسایی منشاء ریزگردها و از عملکرد دستگاه‌های اجرایی تا پیامدهای این پدیده و گمانه‌زنی درباره آینده آن.

گزیده‌ای از مقالات و گزارش‌های وب‌سایت زمانه در باره ریزگردها:

■ شیوع ریزگردها در چهارگوشه ایران و تناقض‌های پیش‌رو

درحالی که تناقض اظهارات درباره ریزگردها هر چه بیشتر لاعلاج بودن این پدیده را به رخ می‌کشد، هجوم ریزگردها ایلام را تعطیل کرد و پایتخت ایران را در نوردید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.