ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیکر عباس کیارستمی وارد ایران شد

پیکر کیارستمی که پس از مبارزه با سرطان دستگاه گوارشی در پاریس درگذشت، نزدیک ساعت ۲۲ شامگاه ۱۸ تیر از طریق پرواز پاریس – تهران هواپیمایی «ایران ایر» به فرودگاه بین‌المللی «امام‌خمینی» وارد شد.

شامگاه جمعه ۱۸ تیر مراسم استقبال از پیکر عباس کیارستمی، فیلم‌ساز مطرح ایرانی، با حضور هنرمندان سینما در فرودگاه امام برگزار شد.

پیکر کیارستمی که پس از مبارزه با سرطان دستگاه گوارشی در پاریس درگذشت، نزدیک ساعت ۲۲ به وقت تهران از طریق پرواز پاریس – تهران هواپیمایی «ایران ایر» به فرودگاه بین‌المللی «امام‌خمینی» وارد شد.

تصاویر حضور سینماگران در فرودگاه تهران برای دریافت پیکر عباس کیارستمی را ببینید:

پیش از این سینماگران ایرانی در خانه هنرمندان جمع شده بودند و همه باهم برای استقبال از پیکر کیارستمی به فرودگاه رفتند. این هنرمندان در مراسم استقبال از پیکر کیارستمی حضور داشتند. رضا میرکریمی- کارگردان، فیلمنامه‌نویس و مدیر عامل خانه سینمای ایران – در این مراسم که با حضور مقامات وزارت ارشاد و فرش قرمز برای پیکر کیارستمی برگزار شد گفت: «سلام استاد خوش آمدی به وطن و این خوشامد را به حساب خوشامدهایی بگذار که تا امروز نبوده است.»

حجت‌الله ایوبی، ریاست سازمان سینمایی، که در فرودگاه به عنوان یک مقام رسمی وزارت ارشاد به استقبال پیکر کیارستمی آمده بود گفت: «کیارستمی بهترین چهره را از ما و ایران به جهان عرضه کرد و من از همه کسانی که عاشقانه امروز تلاش کردند تا این مراسم به خوبی برگزار شود تشکر می‌کنم.»

بعد از پایان سخنرانی‌ها پیکر عباس کیارستمی بر دوش سینماگران و با ذکر «لا اله الا الله» بدرقه شد. پیکر عباس کیارستمی پس از انتقال به تهران به سردخانه منتقل شد.

قرار است مراسم تشییع عباس کیارستمی روز یک‌شنبه ۲۰ تیر از مقابل کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان برگزار شود. بسیاری از هنرمندان و سینماگران با انتشار پیام‌های ویدئویی از مردم خواسته‌اند که در این مراسم شرکت کنند.

احمد کیارستمی – فرزند عباس کیارستمی – به مردم پیشنهاد داده که در مراسم تشییع جنازه پدرش در روز یکشنبه شرکت می‌کنند لباس سیاه نپوشند: « اگر به بدرقه پدرم می‌روید لباس زیبا بپوشید که جشن زندگی پرثمر و باافتخارش باشد نه عزای رفتنش».

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی از این مراسم منتشر شده است را ببینید:

روز ۱۸ تیرماه مراسم خداحافظی با عباس کیارستمی به همراهی پسرانش احمد و بهمن در پاریس برگزار شد. پس از این مراسم عده ای تصاویری از عباس کیارستمی را به رود سن سپردند.

جمعه شب ۱۸ تیر رخشان بنی‌اعتماد، جعفر پناهی، مسعود کیمیایی، محمد بهشتی، داریوش مهرجویی، اصغر فرهادی، شهاب حسینی، مهتاب کرامتی، بهمن فرمان‌آرا، حجت‌الله ایوبی، ابوالحسن داودی، امیر اثباتی، احد صادقی، حبیب احمدزاده، حبیب رضایی، نظام‌الدین کیایی، مجتبی میرطهماسب، امیر عابدی، مسعود اطبایی، همایون اسعدیان، حامد بهداد، فرشته طائرپور، محمدرضا اصلانی، قاسم قلی‌پور، پرویز شهبازی، غلامرضا موسوی، ابراهیم مختاری، امیرحسین علم‌الهدی، میثم مزلقانی، ابراهیم فروزش، فرهاد توحیدی، روسای صنف‌های ‌سینمایی همراه خانواده کیارستمی از اهالی سینما بودند که در مراسم استقبال از پیکر این فیلم‌ساز حضور داشتند.

بهمن کیارستمی در این مراسم حضور داشت اما چون حال مناسبی نداشت، صحبت نکرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Johnny Walker

    تا وقتی که زنده بود؛ به این شکل حرفی ازش نبود؛ حالا که مرده؛ ... . اکثر این هنرمند نماها بهش حسودی میکردند و هیچوقت نامی ازش نمیبردند؛ حالا اون آقای میر کریمیه ... "استاد" خطابش میکنه! واقعا چه "نمایشی"! "دو رویی" و "مرده پرستی" دو خصوصیت برجسته ی ایرانی هاست.