ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسعود رجوی "مرحوم" شده است؟

در روز شنبه ۱۹ تیر (۹ ژوئیه) ترکی الفیصل در گردهمایی بزرگ تبلیغاتی سازمان مجاهدین از مسعود رجوی، رهبر این سازمان، با صفت "مرحوم" نام برد.

در روز شنبه ۱۹ تیر (۹ ژوئیه) ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی و رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان، در گردهمایی بزرگ تبلیغاتی سازمان مجاهدین خلق از مسعود رجوی، رهبر این سازمان، با صفت "مرحوم" نام برد. (نگاه کنید به این ویدئو، دقیقه ۱۰:۱۵ و ۱۰:۳۳)

مسعود رجوی - ترکی الفیصل
مسعود رجوی - ترکی الفیصل

در حالی که سایت‌های مختلفی در ایران که وابسته به حکومت هستند، نکته توجه‌انگیز در سخنان ترکی الفیصل را به صورت چشم‌گیری منتشر کرده‌اند، مجاهدین توضیحی درباره "مرحوم" شدن رهبر سازمانشان در کلام این شاهزاده سعودی نداده‌اند. (گزارش مجاهدین در باره سخنان ترکی الفیصل در این لینک)

رسانه‌های عربستان سعودی هم که این گردهمایی سازمان مجاهدین خلق  و سخنان ترکی الفیصل را پوشش داده‌اند، در مورد مرحوم بودن یا نبودن مسعود رجوی خبری منتشر نکرده‌اند. از جمله در گزارش العربیه به زبان فارسی به این نکته اشاره‌ای نشده است.

نفس همین موضوع که گردهمایی بزرگی سازمان داده می‌شود و مقاماتی از عربستان و آمریکا و برخی دیگر از پشتیبانان مجاهدین به آن پیام می‌فرستند یا به صورت حضوری پیامشان را می‌خوانند، اما خود رهبر تشکیلات در آن تنها به صورت شمایل حضور دارد، می‌تواند برای همگان پرسش‌برانگیز باشد. آن هم در حالی که در هفت سال اخیر، یعنی از زمان اشغال عراق توسط نیروهای آمریکا هیچ شاهد روشنی دال بر حیات مسعود رجوی در دست نیست.

مجاهدین در هفت سال گذشته پیام‌هایی از مسعود رجوی منتشر کرده‌اند که با صوت و تصویر او همراه نیستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند

    راستش من هیچ چیزی از این یادداشت اقای علیرضا نفهمیدم. اگر شما فهمیدید برای من هم توضیح دهید. این هم پیغام ایشان "واقعا برای خرگزاری تون متاسفم من همیشه ب سایت شما سر می زنم و اون رو ب عنوان ی رسانه ی بی طرف میشناختم اما این خبر…!مرحوم؟مجاهدین؟بد نیست ی گزارشک هایی هم درباره جنایت های همین امثال رجوی ها تهیه کنید"

  • همنشین بهار

    در باره شایعه فوت آقای مسعود رجوی گفت و شنود با اسماعیل یغمائی مسعود رجوی، زندگی پُر رنجی را گذرانده‌است فیصل الترکی، یک مقام اطلاعاتی بوده است و کار اصلی چنین کسانی، دامن زدن آگاهانه به اطلاعات گمراه‌کننده و غلط است. همچنین؛ تکنیک‌هایی که با استفاده از آن تصویری اشتباه از واقعیت داده می‌شود، تا این یا آن گزاره درست، با موارد غیر واقعی و جهت دار، همراه گردد... http://www.hamneshinbahar.net/article.php?text_id=410

  • حسن

    ترکی فیصل فرد با تجربه باهوش وکارکشته ای در حوزه امنیتی منطقه است وکاملا آگاه بوده که چه میخواهد بگوید.ازطرفی ترکی فیصل که یک مقام پیشین امنیتی بوده وبه طبع آن با تمام مقامات امنیتی منطقه وجهان مراوده داشته ودارد با علم به یقین اینگونه افشاگری کرده ویادمان نرود که دیگر شاهزاده فوق امنیتی سابق به نام بندر سلطان درارتباط بوده وعامدا لفظ مرحوم را دوبار بکار برده است.....درهرصورت صحت وسقم این سونامی غیر قابل انتظار در روز ها وهفته های آینده برملا خواهد شد

  • علیرضا

    واقعا برای خرگزاری تون متاسفم من همیشه ب سایت شما سر می زنم و اون رو ب عنوان ی رسانه ی بی طرف میشناختم اما این خبر...!مرحوم؟مجاهدین؟بد نیست ی گزارشک هایی هم درباره جنایت های همین امثال رجوی ها تهیه کنید

  • naseem

    روزنامه الشرق‌الأوسط انگلیسی: «بیش از صد هزار مخالف ایرانی روز شنبه در یک گردهمایی عظیم در پاریس گردهم آمدند و فراخوان به سرنگونی رژیم مذهبی حاکم بر ایران سر دادند. واشینگتن تایمز با مریم رجوی مصاحبه کرد. خانم رجوی در مصاحبه گفت: شرکت کنندگان امسال گردهمایی ”صدای میلیونها ایرانی را نمایندگی می‌کنند که در کشورشان سرکوب می‌شوند و آنهایی که به‌دنبال تغییر رژیم و برقراری دولتی دموکراتیک کثرت‌گرا و غیرهسته‌یی بر اساس جدایی دین از دولت هستند». مریم رجوی گفت: «انتظار آنها از رئیس‌جمهور بعدی آمریکا و همچنین دیگر رهبران غربی این است که سیاست استمالت را قطع کنند سیاستی که رژیم تهران را تشجیع می‌کند که سرکوب مردم ایران را تشدید کند در حالی که آنها سیاست صدور تروریسم در منطقه را ادامه می‌دهند» .

  • میرضا رضا

    و هیچ جای تعجب ندارد که این شاهزاده(؟!؟) فاسق و یا عربزاده سعودی در عربستان که مترادف او در ایران با عنوان آقازاده (؟!؟) و یاایرانیزاده آخوندی فسق و فجور میکند مسعود رجوی را مرحوم مینامد. که اگر مسلمان میبود حداقل میدانست که لقب مرحوم مختص کسی است که مورد رحمت الهی قرار گرفته باشد. که نه مجاهد خلق بودن مرحومیت میاورد و نه شاهزاده و نه آقازاده. به عبارت ساده سعادت مرحوم شدن را فقط و فقط خداوند اعطا میکند و نه عرب و نه عجم محروم از عقل و شعور.

  • Farzad

    نكته جالب در كامنت أين هوادار مجاهد اشاره ايشان به قران است. أين تاكتيك جديد أين فرقه برأى جذب حمايت بيشتر كشورهاي حوزه خليج فارس، قدم بعدى شايد حمايت از وهابيت خواهد بود.

  • وطن

    يادم رفت اينو هم اضافه كنم شايد اين راديو مخاطب كم داشته باشه اما مهم كيفيت است و نه كميت. تو پيام وطن فروش هم دروغگو هستى زيرا راديو زمانه را نگاه ميكنى چون پيام گذاردى. شايد تو يك بار هم راست بگويى و اين راديو از سپاه پاسداران تغذيه بشه... اما ما ساده هستيم و مثل امثال تو حقه باز نيستيم به همين دليل مشترى اين سايت هستيم تو مراقب باش نيايى اينجا و با همون كيهان حال كنى بهتره.

  • وطن

    اين شخص كه گويا نامش پيام است هم خودش و هم كتابـى كه ازش نام برده بسيار غلط كرده . و ايشان اگر تمايل به استفاده از كلمات شنيع عربى دارد بهتره بار سفر ببنده و بره همان عربستانى كه اين دين تحفه در آنجا توليد شده. و حال ما را با بكار بردن اين مزخرفات بهم نزنه . را ديو زمانه تعلق به ايرانيان وطن پرست داره و نه جهل زدگانـى مانند ايشان. در مورد اين جانـى و قاتل زن باز وطن فروش مسعود رجوى بايد بگم در اين وانفساى اخبار بد خبر به درك واصل شدن وى بسى ما را خوشنود نمود. اميدوارم اين رك گويى من باعث رنجش راديو نشه. حقيقت اينه كه ديگه بعد از نزديك چهل سال زمان نوازش و ( مامانم اينا) كردن تمام شده و زمان گفتن حقيقت و برخورد قهر آمير فرا رسيده.

  • بهنام

    ضمنآ با نظز جناب ( شهروند ) کاملآ موافقم .

  • بهنام

    معلوم نیست خط مشی این سازمان چیست ؟ لابد براه اندازی یک انقلاب ( اسلامیک ) دیگر در ایران . اگر رجوی واقعآ زنده است ، پس چه دلیلی دارد که مخفی شده و هیچ تصویر زنده ای از او پخش نمی شود ؟ لابد عروس رفته گل بچینه ! ضمنآ من فکر می کنم مقام اطلاعاتی سابق سعودی ، عمدآ از عبارت ( مرحوم ) و آن هم نه یک بار ، بلکه دو بار استفاده کرد و در واقع دست به افشا گری در این زمینه زد . به هر حال با این تفکر خشک و منجمد و این افراد شست و شوی مغزی شده سازمان ، خدا به همه پیروان و طرفدارانش رحم کرده و به آنان صبر جمیل عطا فرماید . آمین ....

  • حسین

    فکر کنم سالهای ساله مرده. چون خبری ازش توی چندین سال گذشته نبوده.

  • Farzad

    پیام , التماس بهمراه توهین۰ این فرقه منحط و ارتجاعی وابسته به رجوی سآلیان زیاد است که حرفی برای گفتن ندارند۰ حالا با محشور شدن مسعود با خمینی۰ ملت ایران از ایندو فقط با نامهای جآنی / قاتل/ فاسد و دیکتاتور یاد خواهند کرد۰ تف بر آین روزگآر که ما دیدیم در این زمان این مرد منحط و فاسد چگونه سازمان و جنبشی را که زیباترین انسانهای این بوم همچون حنیف بنیان نهاد, تبدیل به یگ تشکیلات ضد خلقی شده است۰ تاریخ از مسعود رجوی همانگونه یاد خواهد کرد که از دیگر جنایتکاران تاریخ بشری یاد میکند۰

  • شهروند

    سازمانهائی که با مشی مسلحانه و چریکی در ایران شکل گرفتند به ویژه چریکها و مجاهدین، در یک مساله وجه مشترک دارند، عدم اعتقاد به دموکراسی به معنی حکومت مردم. این سازمانها خود را صاحب بی بدیل حقیقت مطلق میدانستند و خود را از دایره انتقاد و پاسخگوئی دور نگه میداشتند. اگر چریکها چند پاره شدند و هر یک به سوئی رفتند ولی مجاهدین تحت رهبری رجوی به مرکزیت غیر اتقاد پذیر و پرستش فردی پیش رفت. این سازمان به تدریج به ملک شخصی رجوی تبدیل شد و با تمام فجایعی که به وجود آورد توانست هر انتقادی در سازمان را سرکوب کندو خود را به مقام "ولایت" برساند. در اصل هیچ تفاوتی بین رجوی و فقها نیست. هر سازمانی که به دموکراسی معتقد نباشد و نخواهد قدرت را به رای مردم بگذارد به سازمانی مافیائی تبدیل میشود. جای تاسف است که هم چنان هستند کسانی که به این تقدس ایمان دارند.

  • على تبريزى

    رجوى ها و ديگر همراهانشان زمانى كه به دامن صدام پناه بردند، انهم زمان جنگ ايران و عراق، مرحوم شدند

  • پیام

    ببینید شما دردلتان مرض هست همانطورکه قرآن میفرمایند فی قلوبهم مرضون فزادهم الله مرضا یعنی تکذیب کنندگان روزقیامت و بی ایمانان دردلشان مرض است پس ماهم این مرض را زیادتر میکنیم شما هرگز به مجاهد ایمان نخواهید آورد درجائیکه اول بیائید خبر گردهمائی را بدهید میائید واین خبر را پخش میکنید درست درراستای اهداف نظام پلید وهماهنگ با رسانه های پاسداران و نمی توانید بفهمید که چرا بازدیدکنندگان تان کم وخیلی کم است چون برنامه اصلی که باید دنبال شود راپیگیری نمی کنید وبدنبال اراجیف هستید