ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه پاسداران سخنان یکی از مسئولان خود درباره حماس را تکذیب کرد

سرتیپ خسرو عروج، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در مصاحبه‌ای از نزدیکی حماس به ترکیه و عربستان سعودی انتقاد کرده بود. اکنون روابط عمومی سپاه ضمن تکذیب این سخنان پشتیبانی خود از حماس را اعلام کرده است.

در پی انتشار مصاحبه سرتیپ خسرو عروج، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با خبرگزاری‌ مهر و انتقاد او از جنبش حماس، روابط عمومی کل سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اظهارات او را تکذیب و حماس را در خط مقدم مبارزه با اسرائیل دانست.

خسرو عروج، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران

به‌گزارش سپاه نیوز، روابط عمومی کل سپاه در بیانیه‌ای با تکذیب سخنان خسرو عروج حرکت جنبش حماس در فلسطین را «مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و تاریخی» دانسته و گفته است این گروه «در خط مقدم مقاومت و مبارزه ضد صهیونیستی» است و می‌تواند آرمان‌های فلسطین را تأمین کند.

خسرو عروج شنبه ۱۹ تیرماه در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر با انتقاد از حماس گفته بود: «ما فکر می‌کردیم که حماس پرچم مبارزه را بلند کرده تا اسرائیل را از بین ببرد، اما حالا می‌بینیم حرف‌های دیگری می‌زنند.»

او افزوده بود: «شما امروز می‌بینید گروه مبارزی مثل حماس و فتح در جلساتی می‌نشینند و با آن‌هایی که ارتش‌های اسلامی بدلی را پشتیبانی کرده، مثل ترکیه و عربستان مذاکره می‌کنند. این کشورها در تمام سطوح با اسرائیل همکاری می‌کنند.»

این مقام مسئول سپاه پاسداران با بیان این‌که «کسی حق ندارد با ظالم سر یک سفره بنشیند»، رویکرد حماس را برخلاف توصیه‌های آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران دانسته بود.

روابط عمومی کل سپاه ضمن ارج گذاشتن بر نقش حماس در جنگ‌های مختلف با اسرائیل در بیانیه خود آورده است: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواضع و دیدگاه‌های خود را در قالب بیانیه‌های رسمی یا توسط فرمانده کل، نماینده ولی فقیه و روابط عمومی این نهاد اعلام می‌کند و سایر اظهارنظرها پیرامون مسائل مختلف را دیدگاه‌های شخصی و غیررسمی می‌داند.»

اختلاف جمهوری اسلامی و گروه حماس از چند سال پیش آغاز شد. حماس در جنگ سوریه ابتدا بی‌طرف بود و سپس از بشار اسد انتقاد کرد در حالی که ایران از ابتدا از رژیم اسد حمایت می‌کرد. این گروه همچنین در سال‌های گذشته بر سر کمک‌های مالی ایران با جمهوری اسلامی اختلاف پیدا کرد که این اختلاف‌ها موجب شد تا رهبران حماس به ترکیه و عربستان سعودی نزدیک شوند.

با نزدیکی اخیر ترکیه و اسرائیل به یکدیگر حزب‌الله لبنان نیز نقش میانجی را میان حماس و ایران بازی کرد. به‌تازگی هیئتی از سوی حماس ابتدا به جنوب لبنان رفت و با حزب‌الله گفت‌وگو کرد و سپس برای مذاکره به ایران سفر کرد.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان نیز گفت: «درست است که ما با برخی گروه‌های مقاومت فلسطین بر سر سوریه اختلاف پیدا کردیم، اما نه بر آن‌ها فشار وارد کردیم، نه به مشاجره پرداختیم و نه تقاضا کردیم که رویکرد خود را تغییر دهند… ما در مبارزه با اسرائیل هیچ اختلافی با آن‌ها نداریم، در کمک به مردم و مقاومت فلسطین هیچ اختلافی نداریم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تا بود ، این یاسر عرفات بی همه چیز بود که با سفر به کشورهای عربی و ایران و بد گوئی از رهبران این و آن کشور ، شیره بر سر آنان مالیده و پول و طلا دریافت می کرد و اکنون نیز این نقش را خالد مشعل و دیگر مزدوران و جیره خواران ( دکان فلسطین ) بر عهده دارند . البته چقدر هم به حماقت این سران حکومت جمهوری اسلامی در دلشان می خندند که چه ساده لوحانه شعارهای آنان را باور کرده و با گشاده دستی و حاتم بخشی ، ثروت ملت ایران را به این گرگهای تروریست تقدیم می کنند . اینها حزب باد هستند و از هر طرفی باد بیاید بادش می دهند و تنها به فکر منافع و چپاولگری و ثروت اندوزی خود هستند و در حالی که مردم فلسطین در شرایط بسیار بد سرکوب و فقز توسط حماس به سر می برند ، سرانشان با جت شخصیپرواز کرده و در هتلهای پنج ستاره قطر به پر خوری و تفریح مشغولند .

  • تایماز

    این آدم که کاری نکرده مورد انتقاد قرار بگیره. او فقط پرده از دو رو و متظاهر بودن گروههای تروریستی حماس و حزب الشیطان برداشته و اقدام وی نیز موجب شده که گروهک تروریستی سپاه نیز دو رو و متظاهر بودن خود را عملاً با تکذیب اظهارات مستدل و صریح او به نمایش بگذارد.

  • گواه

    از طرفی، بنیان برپایی نظام ایران بر اساس ولایت فقیه است و اساس به چه به زور و چه به روش های دیگر، همه دنیا در نهایت زیر حکومت شیعی ولایت فقیه که خود نماینده مهدی و خدا می داند، باید در آیند. حال چگونه گروه ها و نظام های دیگر غیر شعی می توانند متحد استارتزیک این نظام ایران باشند؟! حماس یک سازمان سالام گرای سنی است، انها به خوبی می دانند در نهایت یا باید شیعه شوند و حکومت ولایت فقیه بپذیرند و یا نابود شوند مثل بقیه! این سرنوشتی است که ایدئولوژی نظام ولایت فقیه رسما از بدو پیداش اعلام و دنبال کرده است. اصلا هم اصلاحی نکرده در این ایدئولوژی! تنها ترفندها و ژست هایش تغییر میکند! حتی در زمان خاتمی ژست گفتگوی تمدن ها و همزیستی گرفت ولی در همان زمان برنامه غنی سازی و هسته ای و ساخت موشک های بالستیک دوربرد را دنبال می کیرد! منتها این نظام بر خلاف وهابیت یا داعش، همین اعدهای نظام ولایت فقیه دارند، بسیار مکار و حیله گر است. تقیه، از اصول شیعه است. هر جا لازم باشد دروغ گفتن به بهانه مصلحت مجاز است. حماس و دیگر گروه های اسلام گرای سنی بخوبی ماهیت این نظام را میدانند، ولی برای سرکیسه کردن نظام و پول گرفتن جیب بیت المال مردم ایران، ظاهر متحد با این رژیم گرفته اند، ولی بارها نشان داده اند این اتحاد تاکتیکی است و هرگز نمی خواهند عاملش باشند. احتمالا تنها گروههای شیعی مثل حزب اله که ولایت فقیه و فرمانبردرای محض از آن را از آن پذیرفته اند، بقیه اتحادها همگی تاکتیکی و موقتی است. خود این نظام می داند، برای همین در غزه، حزب اله غزه از اقلیت کوچک شیعه درست کرده و دارد در اراضی سنی مذهب فلسطیننیان تبلیغ شیعه ولایی میکند! و این حقایق و خطر را سنی هایی چون حماس و دیگران دریافته اند!

  • گواه

    این اتحادها همگی تاکتیکی است. اساسا نظام حاکم ایران، نمی تواند متحد استارتژیک داشته باشد. بایست واقع بینانه به این واقع نگاه کرد. نظام ایران، هر چند در ظاهر برخی مظاهر جمهوری و قوانین کشورهای سکولاردموکراسی در قانون اساسی اش جای داده، ولی عملا هیچگاه آنها به معنای واقعی اجرا نکرده، مثلا اصولی مثل حقوق شهروندی: آزادی رسانه ها، آزادی بیان یا عدم تفتیش عقاید، یا تظاهرات،...! همگی به بهانه و ترفند های مختلف، اجرا نشده است. این می رساند از اول قصد نداشتن دمکراسی را در ایران ایجاد کنند، بلکه همگی ترفد فریب مردم بود و شاید غربی ها هم فریب خورده اند و اجازه دادند رژیم شبه سکولار پهلوی از بین برود. اشتباه بس خطرناک و پرهزینه برای مردم ایران و جهان!

  • وطن

    آخه اين چه قيافه اى است كه اين سرتيپ داره. به نظر مياد صورت نامبرده تكامل پيدا نكرده. من اين جورى فكر ميكنم.