ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام اعتصاب غذای سعید حسین‌زاده در پی دستگیری مجدد و انتقال به اوین

سعید حسین‌زاده موحد که اسفند ۹۴ با مرخصی درمانی از زندان اوین آزاد شده بود، دوشنبه ۲۱ تیر بار دیگر دستگیر و روانه زندان شد. او بلافاصله پس از بازداشت اعلام اعتصاب غذا کرد.

سعید حسین‌زاده موحد که روز دوشنبه ۲۱‌ تیر و به دنبال مراجعه به دادیار زندان اوین بازداشت شد، اعتصاب غذا کرده است.

او پس از بازداشت مجدد، در نامه‌ای اعتصاب غذای خود را اعلام کرده و نوشته است: «بدین‌وسیله اینجانب سعید حسین‌زاده موحد اعلام می‌کنم از امروز ظهر ۲۱ تیر ماه ۹۵ و از زمان حضورم در دادیاری دادسرای انقلاب دست به اعتصاب غذا زده‌ام.»

حسین‌زاده موحد در این نامه سه خواسته را برای پایان دادن به اعتصاب غذایش مطرح کرده است:

  • پذیرش اعلام وکالت وکیل جدید و عدم کارشکنی و جلوگیری از مطالعه پرونده و اعاده دادرسی.
  • عدم جلوگیری از رسیدگی پزشکی و درمانی و اعزام به بیمارستان و مراکز درمانی به‌خصوص در مورد تزریقات مفصلی و ستون فقرات به صورت هفتگی و اجرایی شدن هرچه سریع‌تر عدم توانایی تحمل کیفری و مرخصی درمانی.
  • جلوگیری از دخالت‌های اطلاعات سپاه در پرونده او.

سعید حسین‌زاده موحد اسفند‌ماه سال ۹۴ با مرخصی درمانی از زندان اوین آزاد شده بود.

او که به دلیل آسیب‌های وارده در طول دوران بازداشت قبلی خود همچنان نیاز به درمان دارد، پس از مراجعه به حاجیلو، دادیار زندان اوین، دستگیر و به بند چهار این زندان منتقل شد.

حسین‌زاده موحد در روزهای پایانی سال ۹۴ پس از یک اعتصاب غذای طولانی که به اعتصاب خشک هم منتهی شده بود، به مرخصی درمانی آمده بود.

این زندانی سیاسی که در پی فشار به خانواده و وثیقه‌گذارش مجبور به معرفی دوباره خود به زندان شده، در زندان به بیماری‌های گوارشی، تنفسی و نارسایی قلبی، روماتیسم حاد و درد مفاصل دچار شده است.

 «ترس من از زندان و شکنجه ریخته است»

سعید حسین‌زاده موحد پیش از بازداشت دوباره و زندانی شدنش، گفت‌وگوی کوتاهی با رادیو زمانه داشته است:

او در این گفت‌وگو از سابقه فعالیت خود گفته است و آن‌چه باعث دستگیری و پرونده‌سازی علیه‌ او شده است.

حسین‌زاده موحد در این گفت‌و‌گو گفته است که از سال ۹۳ وارد یک‌سری فعالیت‌ خیریه با تمرکز روی مساله بچه‌های کار و خیابان شده است: «اولین بار شهریور سال ۹۳ و به بهانه یک‌سری بیانیه که در مورد حکم اعدام یک زندانی سیاسی (ارژنگ داودی) پخش شده بود، معاونت اطلاعات قرارگاه ثارالله سپاه به پروژه دستگیری فعالان مدنی ورود کرد و نیروهای ثارالله سپاه با تشکیل یک پرونده جمعی، تعداد زیادی جوان را که بعضا همدیگر را نمی‌شناختند و فعالیت‌های متفاوت و کاملا متضادی داشتند، به‌عنوان یک شبکه منجسم سیاسی برانداز بازداشت کردند. یکی از متهم‌ها بعد از دستگیری چند نفر از دوستانش فرار کرد و اطلاعات ثارالله سپاه به تصور اینکه من با متهم متواری در ارتباطم، بازداشتم کردند.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    روحانی زنگ تغییرات پرسنلی در ساختار دولت را به صدا درآورد؛ شوربختانه اما نه بدانگونه که آقای رمضان زاده و دوستان انتظار می کشیدند، بلکه به طور مُشخص به شکل واژگونه آن! در این راستا، روحانی، حُجت اُلاسلام مجید انصاری که از اعضای ارشد "اصلاح طلبان" حُکومتی است را از مُعاونت پارلمانی خود برکنار و به جای او یک همکار و دست بوس آیت الله جنتی، آقای حُسینعلی امیری، را گمارد. استفاده روحانی از مواهب "پیروزی" انتخاباتی "اصلاح طلبان" برای جوش دادن مُعامله با "اُصولگرایان" اما در اینجا مُتوقف نمی شود؛ او یک مُهره بدنام دیگر باند ولی فقیه، آقای علیرضا آوایی، رییس پیشین دادگُستری تهران، را نیز دوباره فعال کرده و به سمت "بازرس وِیژه رییس جمهور" گمارده است. نام آقای آوایی با خط دُرُشت در لیست افراد تحت تحریم اتحادیه اُروپا ثبت گردیده است. اتحادیه اُروپا از جُمله وی را به دلیل "پایمالی گُسترده و شدید حُقوق شهروندان ایرانی، بازداشتهای غیرقانونی، رعایت نکردن حُقوق زندانیان و اعدامهای انبوه" از ورود به کشورهای عُضو منع کرده و دست به توقیف داراییهایش زده است.