ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیسیون بررسی پرونده پزشکی کیارستمی یک هفته‌ مهلت تعیین کرد

جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی صبح چهارشنبه ۲۳ تیر به‌مدت چهار ساعت و نیم با حضور مسئولان و استادان رشته پزشکی برگزار شد. در این جلسه قرار شد گروه‌های تخصصی تا یک هفته دیگر نظرات خود را ارئه دهند.

جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی صبح چهارشنبه ۲۳ تیر به‌مدت چهار ساعت و نیم با حضور مسئولان و استادان رشته پزشکی برگزار شد. در این جلسه قرار شد گروه‌های تخصصی تا یک هفته دیگر نظرات خود را ارئه دهند.

عباس کیارستمی (۱۳۹۵-۱۳۱۹)

این جلسه با حضور ریاست کل سازمان نظام پزشکی، معاون درمان وزارت بهداشت، معاون حقوق بشر وزارت دادگستری، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران، نماینده سازمان بازرسی، نماینده سازمان پزشکی قانونی، نماینده منتخب کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی و دادستان نظام پزشکی تهران، قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، معاون اول دادستان نظام پزشکی تهران بزرگ و همچنین مشاور خانواده کیارستمی و ۳۰ تن از کارشناسان و استادان پزشکی دانشگاه‌ها تشکیل شد.

به‌گفته محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت دستور داده است که پرونده پزشکی عباس کیارستمی با قید فوریت به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شود. بدین ترتیب مسئول مستقیم این پرونده، سازمان نظام پزشکی است و این سازمان تا کنون دو جلسه برای بررسی این موضوع برگزار کرده است.

نخستین جلسه کمیسیون شنبه ۱۹ تیر در سازمان نظام پزشکی ایران تشکیل شده بود.

در جلسه چهارشنبه در مورد جزئیات پرونده، چهار عمل جراحی صورت گرفته، اقدامات طبی، داروها و همچنین اقدامات تشخیصی صورت گرفته، صحبت شده است.

در این جلسه قرار بر این شد که نظرات مکتوب گروه‌های تخصصی حاضر و خلاصه پرونده پزشکی کیارستمی در فرانسه هفته آینده دریافت شود.

همچنین جراحان و متخصص بیهوشی پرونده کیارستمی به سئوالات اعضای کمیسیون پاسخ دادند.

محسن خلیلی، سخنگوی کمیسیون کارشناسی ویژه تخصصی دادسرای انتظامی تهران نیز گفت پرونده بستری کیارستمی در بیمارستان‌هایی که در آن بستری شده بود و حتی سوابق پزشکی او پیش از بستری شدن در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

عباس کیارستمی، فیلمساز نامدار ایران، اسفند‌ماه سال گذشته به دلیل مشکلات گوارشی که گفته می‌شد سرطان روده است، در بیمارستان‌های جم و آراد بستری شد و چهار عمل جراحی را پشت سر گذاشت.

بنا بر برخی گزارش‌ها روند درمان کیارستمی در ایران به شکل مناسبی پیش نرفت و او پس از چهار ماه سپری کردن مراحل درمان در ایران، به پاریس رفت و در این شهر درگذشت.

جمعی از نزدیکان و دوستداران او قصور در روند درمان کیارستمی را دلیل مرگ او می‌دانند و خواستار رسیدگی به پرونده پزشکی او شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.