ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیلم نمایش داده نشده درباره کیارستمی در جشنواره فیلم لوکارنو

جشنواره فیلم لوکارنو بخش «تاریخ سینما»ی خود را به عباس کیارستمی اختصاص داده. فیلم ۷۵ دقیقه‌ای «فیلمسازی در کوبا با کیارستمی» برای نخستین بار به نمایش درخواهد آمد.

جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو اعلام کرد که در شصت‌ونهمین دوره خود برنامه ویژه عباس کیارستمی، فیلمساز فقید ایرانی را برگزار می‌کند.

جشنواره فیلم لوکارنو در سال ۲۰۰۵ نیز جایزه یک عمر دستاورد سینمایی خود را به عباس کیارستمی اعطا کرده بود.

به گزارش سایت جشنواره لوکارنو، بخش «تاریخ سینما»ی این جشنواره به کیارستمی اختصاص یافته و در آن افزون بر نمایش فیلم «خانه دوست کجاست» از ساخته‌های کیارستمی، فیلم ۷۵ دقیقه‌ای «فیلمسازی در کوبا با کیارستمی» برای نخستین بار به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم شامل هفت فیلم کوتاه پنج تا ۱۶ دقیقه‌ای از شاگردان کیارستمی در کارگاه آموزش فیلمسازی او در کوبا است.

کیارستمی کارگاه فیلمسازی خود را در مدرسه بین‌المللی سینما و تلویزیون هاوانا برگزار کرده بود. این مدرسه ۳۰ سال پیش توسط گابریل گارسیا مارکز، رمان‌نویس نامدار کلمبیایی و برنده جایزه نوبل ادبیات بنیان گذاشته شد.

عباس کیارستمی در اسفند‌ماه سال گذشته به دلیل مشکلات گوارشی که گفته می‌شد سرطان روده است در بیمارستان بستری شد و چهار عمل جراحی را پشت سر گذاشت. پس از چهار ماه سپری کردن مراحل درمان در ایران، به پاریس رفت و ۱۴ تیرماه در سن ۷۶ سالگی در این شهر درگذشت.

جشنواره لوکارنو در سال ۱۹۸۹ جایزه یوزپلنگ نقره‌ای را به فیلم «خانه دوست کجاست» و در سال ۲۰۰۵ نیز جایزه یک عمر دستاورد سینمایی خود را به کیارستمی اعطا کرد.

شصت‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو در کشور سوئیس ۳ تا ۱۳ اوت (۱۳ مرداد تا ۲۳ مرداد) برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.