ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن ابوعمر شیشانی، از رهبران داعش، تأیید شد

با گذشت بیش از چهار ماه از اعلام پنتاگون مبنی بر کشته شدن ابوعمر شیشانی، از رهبران اصلی داعش، این گروه سرانجام در خبرگزاری خود کشته شدن او را تأیید کرد و گفت شیشانی در عراق کشته شده است.

«اعماق» خبرگزاری وابسته به گروه «دولت اسلامی» (داعش) خبر کشته شدن ابوعمر شیشانی در نبردهای شمال بغداد را تأیید کرد. وزارت دفاع آمریکا بیش از چهار ماه پیش کشته شدن شیشانی را اعلام کرده بود.

ابوعمر شیشانی در گرجستان متولد شد و از سال ۲۰۱۳ فعالیتش را با داعش آغاز کرد.

خبرگزاری داعش گفته است ابوعمر شیشانی، معروف به «عمر چچنی» در نبردهای شهر شرقاط برای عقب راندن نیروهای دولتی عراق کشته شد. تاریخ کشته شدن شیشانی در این خبر اعلام نشده است.

شرقاط در استان صلاح‌الدین عراق و در ۲۵۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و از دو سال پیش در اشغال داعش است.

در ماه مارس سال جاری (فروردین) پنتاگون کشته شدن فرمانده نظامی داعش را اعلام کرد و گفت عمر شیشانی در عملیات هوایی مورد هدف قرار گرفته و بر اثر جراحت ناشی از بمباران، در میانه ماه مارس درگذشته است.

نام اصلی شیشانی «ترخان باتیراشویلی» بود. او در گرجستان متولد شد و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در ارتش این کشور حضور داشت اما بعد به دلیل بیماری سل، از ارتش بیرون آمد. در سال ۲۰۱۰ پلیس او را به اتهام در اختیار داشتن اسلحه غیرقانونی بازداشت کرد.

شیشانی سپس به خاورمیانه رفت و فرمانده گروه «جیش المهاجرین و الانصار» که چچنی‌ها در آن حضور داشتند شد و در جنگ سوریه شرکت کرد.

فعالیت او با داعش از سال ۲۰۱۳ آغاز شد. او از فرماندهان اصلی داعش در شمال سوریه بود و گفته می‌شود که از مشاوران نظامی ابوبکر بغدادی، رهبر داعش نیز بوده است.

سال گذشته ایالات متحده جایزه‌ پنج میلیون دلاری برای شیشانی تعیین کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    به هلاکت رسیدن یکی دیگر از جهره های تروریستی کلیدی و طرفدار اسلام ناب محمد کذاب را به کلیه نوچه ها و هواداران حضرتش تبریک و تسلیت گفته و امیدوارم بقیه نوچه ها و سرسپردگان این دین من در آوردی ، نیز به همین سرنوشت دچار شوند . آمین ....