ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۸۴کشته در حمله به جشن روز ملی فرانسه در نیس

یک کامیون جمعیتی را که برای جشن روز ملی فرانسه در نیس جمع شده بودند زیر گرفت. راننده تونسی‌تبار کامیون در شلیک پلیس کشته شد. اولاند وضعیت اضطراری را سه ماه تمدید کرد.

یک کامیون شب پنجشنبه ۱۴ ژوئیه / ۲۴ تیر، جمعیتی را که برای جشن روز ملی فرانسه در نیس جمع شده بودند زیر گرفت. در این حمله ۸۴  نفر کشته شدند.

حداقل۸۴ نفر در این حمله کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند. مردم برای آتش‌بازی روز ملی فرانسه جمع شده بودند که یک کامیون سفید رنگ به جمعیت کوبید و عده‌ای را زیر گرفت. راننده کامیون با سرعت بالا به سمت جمعیتی رفت که در پیاده‌رو ساحلی در حرکت بودند و آماده تماشای آتش‌بازی می‌شدند.

حمله حوالی ساعت ۱۰:۳۰ شب اتفاق افتاد. راننده که ظاهرا در خودرو تنها بوده، از پشت فرمان کامیون به سمت مردم و پلیس شلیک کرده است و سپس با شلیک پلیس کشته شده است.

کاربران فرانسوی که در محل حاضر بودند توئیت می‌کردند که جمعیت هراسان در حال فرار است و زخمی‌ها بر روی زمین افتاده‌اند. تصاویر کاربران ده‌ها کشته و زخمی را بر خیابان‌های نیس نشان می‌دهد.

کاربران همچنین ویدئوهایی را از این حمله منتشر کرده‌اند که مردم را در حال فرار نشان می‌دهد. پس از فرار مردم، صدای تیراندازی می‌آید و کامیون سفید رنگ در کادر می‌آید که آثار گلوله بر بدنه آن مشهود است.

کریستیان استروسی، شهردار نیس، از مردم خواسته که به خانه‌های خود بروند و پناه بگیرند.

برخی از رسانه‌های فرانسه احتمال تروریستی بودن حمله را مطرح کرده‌اند. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، به طور غیر مستقیم حمله را تروریستی خواند. او در پیامی گفت که نیروهای کمکی ارتش و پلیس را برای کمک به پلیس نیس به این منطقه فرستاده است. فرانسه  در حالت آماده باش است.

اولاند گفت که حمله شب پنجشنبه، فرانسه را در قبال مسئولیتش برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه مصمم‌تر کرده است و فرانسه عملیات نظامی در این مناطق را افزایش خواهد داد: «هیچ چیز ما را تکان نخواهد داد و به مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد.»

پلیس می‌گوید در کامیون علاوه بر مواد منفجره، مدارک هویتی فردی ۳۱ ساله در کامیون پیدا شده که مربوط به یک تونسی‌تبار است.

بارک اوباما در پیامی این حمله را محکوم کرد و گفت به نظر می‌آید این حمله تروریستی بوده است.  هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

ویدئو کاربران  حاضر در محل را پس از حمله ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • منصور حکمت

    خطاب به بهنام : اگه 84 نفر از فرانسوی ها کشته شدند، از روزی که جمهوری اسلامی تشکیل شده تا کنون، هزاران هزار جوان و پیر بیگناه اعدام شده یا به قتل رسیده یا مورد تجاوز قرارگرفته یا از میهنشان فراری داده شده اند. امپریالیستهای غربی تاوان سختی را بابت نابودی ایران و ایرانی خواهند داد. آنها به خاطر منافع اقتصادیشان، خاور میانه را به آتش کشیده اند. اما این آتش بالاخره دامن خودشان هم میگیرد.ننگ ابدی بر شما جهانخواران خونریز

  • بهنام

    ( جواب جالب یک جوان به توئیت حداد عادل ) غلامعلی حداد عادل در توئیتر نوشته : اخبار حملات تروریستی در نیس را که خواندم بی اختیار به یاد این شعر سعدی افتادم که می گوید : کس نیاموخت علم تیر از من که مرا عاقبت نشانه نکرد و اما جواب جالب این جوان : اتفاقآ این توئیت شما منو یاد این شعر سعدی انداخت که میگه : تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی جوابی که این جوان به توئیت حداد عادل در مورد حادثه نیس داده رو باید قاب بگیرن که رئیس فرهنگستان زبان را با خاک یکسان کرده ! دست مریزاد به این حاضر جوابی با مسما . البته این شعر حضرت سعدی در مورد افکار باطل و خشونت آمیز بعضی از کسانی هم که در اینجا پرسه می زنند و کامنت می گذارند ، مصداق دارد .

  • بهزاد

    فرانسه تاوان حمایتش از بنیادگرایان اسلامی در خاورمیانه رو پس میده. به بهانه مبارزه با کمونیسم خمینی دجال رو در ایران به قدرت رسوندند از وهابی ها در عربستان حمایت کردند... درسته که مردم بیگناه فرانسه در این حمله کشته شدند اما فراموش نکنیم ندا آقا سلطان هم بیگناه بود قربانیان تابستان 67 هم بیگناه بودند نظر منصورخان هم کاملا محترم هست . بهتره بعضی ها الکی ژست روشنفکری به خودشون نگیرن...

  • منصور حکمت

    جناب Ali, ریشه تمام این جنایات تروریستی 38 سال پیش با روی کارآمدن جمهوری اسلامی کاشته شد! آن کس که باد بکارد، طوفان درو میکند.

  • لاله

    واقعا چطوره که نظر این جناب جکمت حذف نشده؟؟ این همه نفرت علیه مردم بیگناه دلیلش چی می تونه باشه؟ یعنی الان دل شما با این فرافکنی کوتاهی ها و حماقتهای چهل ساله مردم ایران و ریخته شدن خون مردم خنک شد؟ شادی کردن از درد آدمهای دیگه، هر جای دنیا باشن، معنایی جز این که شما و امثال شما علیرغم ادعاهاتون پیروان خلف جمهوری اسلامی هستین نداره. خودتون رو فریب ندین.

  • ali

    جناب حکمت!! این حجم کینه و نفرت و خوشحالی از مردم بی گناهی که هیچ ارتباطی با خمینی و سیاستهای فرانسه در 40 سال پیش ندارند دردناک است. در ضمن اشتباهات خودمان در ایران را تنها به دیگران حواله ندهیم!!!

  • منصور حکمت

    خوب به سر این فرانسوی های کثافت میاد. اینا همونایی بودن که در نوفل لوشاتو و زیر درخت سیب ، پذیرایی جانانه ای از خمینی ملعون کرده بودن و بعد با فرستادن خمینی به ایران، این مملکت رو نابود کردن. هر چی سرشو ن بیاد حقشونه.

  • دکتر عبدالعزیز ساقی رامهــرمزی

    این نیز بگذرد !