ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزینه انفجار سکوی نفتی بی‌پی: ۶۲میلیارد دلار

انفجار شش سال قبل در سکوی نفتی دیپ واترهوریزون متعلق به بریتتش پترولیوم، بزرگترین فاجعه زیست‌محیطی آمریکا و پرهزینه‌ترین سانحه در سکوهای نفتی جهان بوده است.

انفجار در سکوی نفتی دیپ واتر هوریزون برای کنسرن نفتی بی‌پی ۶۱میلیارد و ۴۴ میلیون دلار هزینه در بر داشته است. این انفجار بزرگترین فاجعه زیست‌محیطی آمریکا و پرهزینه‌ترین سانحه در سکوهای نفتی جهان شناخته می‌شود.

بریتیش پترولیوم با گذشت شش سال از انفجار سکوی نفتی دیپ واتر هوریزون با آسیب‌های پردامنه زیست‌محیطی و انسانی میزان خسارت مالی خود را اعلام کرد.

در انفجاری که ۲۰ آوریل ۲۰۱۰ در خلیج مکزیک صورت گرفت، ۱۱ نفر کشته شدند. حفره ایحاد شده در لوله حفاری تا ماه‌ها قابل تعمیر نبود و طبق مدارک ارائه شده به دادگستری آمریکا طی این مدت دست‌کم ۳میلیون و ۱۹۰هزار بشکه نفت وارد پهنه آبی منطقه شد. نفتی معادل ۵۰۰میلیون لیتر.

این یکی از بزرگترین فجایع در تاریخ سکوهای استخراج نفت در دریا بود. پس از چهار تلاش ناکام که ۸۷ روز به طول انجامید، مهندسان توانستند سوراخ لوله حفاری را ترمیم کنند و جلوی نشت بیشتر نفت به دریا را بگیرند. ۲۰۰۰ کیلومتر از کرانه‌های اطراف محل سانحه آلوده به لکه‌های نفتی شدند.

سال گذشته نیز بریتیش پترولیوم جریمه‌ای معادل ۲۰ میلیارد دلار به آمریکا پرداخت. این میزان خسارت، بالاترین مبلغ پرداخت غرامت در تاریخ یک شرکت است.

این مبلغ صرف پرداخت خسارت به ماهیگیران، مهمانخانه‌داران و صاحبان کافه‌ها، مردم سواحل خلیج مکزیک و ایالت‌های لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما و فلوریدا شد که کسب و کار و زندگی‌شان تحت تاثیر پیامدهای این انفجار قرار گرفت. بی‌پی باید تا ۱۲ سال نیز هزینه‌های درمان و پزشکی افراد آسیب دیده را تامین کند.

شش سال قبل، بریتیش پترولیوم برای جمع‌آوری لکه‌های نفتی از سطح خلیج مکزیک، نزدیک چهار میلیون لیتر مواد شیمیایی به کار برد که پیامدهای استفاده از آنها برای اکوسیستم و سلامتی انسان روشن نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این همون سکوئی نبود که تو عمق 1000 متری بستر دریا منفجر شده بود و احمدی نژاد با اون مدیریت جهانیش میخواست یک تیم از ایران بفرسته تا چند روزه مهارش کنند ؟