ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کودتا در ترکیه: نشست کمیته ثبت میراث جهانی یونسکو به تعلیق درآمد

کمیته یونسکو چهلمین نشست خود در استانبول را به دلیل کودتای نافرجام در ترکیه نیمه‌تمام گذاشت. معلوم نیست کمیته کار خود را کی دوباره از سر می‌گیرد.

کمیته ثبت میراث جهانی یونسکو چهلمین نشست خود در استانبول را به دلیل کودتای نافرجام در ترکیه نیمه‌تمام گذاشت. معلوم نیست کمیته ثبت میراث جهانی یونسکو کار خود را کی دوباره از سر می‌گیرد.

چهلمین کمیته میراث جهانی یونسکو

جرج پاپاچینایس، سخنگوی کمیته ثبت میراث جهانی یونسکو به خبرگزاری آلمان اطلاع داده است که یونسکو بررسی پرونده آثاری را که برای ثبت در میراث جهانی و میراث طبیعی به این کمیته واگذار شده بود، نیمه‌کاره‌‌ رها می‌کند.

ابتدا قرار بود ۳۱ تیر  کمیته ثبت میراث جهانی یونسکو در استانبول به کار خود پایان دهد. روز جمعه، ۱۵ ژوئیه کمیته ثبت میراث جهانی یونسکو با ثبت ۱۱ قنات ایرانی در فهرست میراث جهانی موافقت کرد. از میان این قنات‌ها، قنات باغ شاهزاده ماهان در کرمان، یک قنات نمونه است.

قنات‌های به ثبت رسیده در استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و مرکزی قرار دارند.

در نشست روز جمعه همچنین پنج محوطه تازه به فهرست میراث جهانی اضافه شد: مجموعه سنگ قبرهای متعلق به قرون وسطی به نام «Stecci» در بوسنی و هرزگوین، محوطه باستانی «فیلیپی» در یونان، محوطه «Antequara Dolmens» در مرکز منطقه آندولوس در جنوب اسپانیا، شهر باستانی «آنی» (Ani) در فلات متروکه‌ای در شمال شرقی ترکیه و مجموعه غارهای «گورهام» در انگلستان.

کمیته میراث جهانی یونسکو هر سال نشستی برگزار می‌کند و درباره محوطه‌های تاریخی و طبیعی که شایستگی ثبت در میراث جهانی و طبیعی را دارند تصمیم می‌گیرد. این آثار می‌بایست بیانگر و نمایانگر «یک ارزش فرهنگی جهانی» باشند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.