ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام دو نفر در برابر دیدگان مردم مهرشهر کرج و سه نفر در زندان بیرجند

دو نفر که متهم به آدم‌ربایی و تجاوز بودند در نخستین دقایق صبح یکشنبه ۲۷ تیر در مقابل مردم مهرشهر کرج به دار آویخته شدند. سه نفر با اتهامات مربوط به مواد مخدر نیز در همین روز در زندان بیرجند اعدام شدند.

دو نفر که متهم به آدم‌ربایی و تجاوز بودند در نخستین دقایق صبح یکشنبه ۲۷ تیر در مقابل مردم مهرشهر کرج به دار آویخته شدند. سه نفر با اتهامات مربوط به مواد مخدر نیز در همین روز در زندان بیرجند اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم دو نفر اعدام‌شده در مهرشهر کرج که نام آن‌ها «ق.ج» و «م.ر» ذکر شده است در اردیبهشت‌ماه سال۹۰ دستگیر شده بودند.

اتهام آن‌ها تجاوز به یک دختر دانشجو در یکی از باغات کمالشهر بود. این دختر با آن‌ها نسبت خانوادگی داشت.

حکم اعدام این دو نفر از سوی دستگاه قضایی استان البرز و کشور تأیید شده بود.

حسین حقیقی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج در مراسم اجرای حکم اعدام این متهمان گفت: «این افراد غده‌های سرطانی هستند که باید از بطن جامعه خارج شوند تا صحت و سلامت به پیکره اجتماع برگردد.»

او همچنین گفت: «دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه برخورد می‌کند.»

هرانا، خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده است که سپیده‌دم یکشنبه ۲۷ تیر سه زندانی دیگر به نام‌های منصور زعفرانی، یوسف براهویی و قاسم دلشاد با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان بیرجند اعدام شدند.

همچنین سحرگاه روز دوشنبه ۲۱ تیر نیز پنج زندانی از محکومان جرائم مواد مخدر، به نام‌های مسعود تقی‌پور، حسن فرج‌پور، مهدی باقری، باقر جلیلی و حمید حقوین در زندان مرکزی اراک به دار آویخته شدند.

مجازات اعدام در ایران، به‌ویژه اعدام در ملاء عام همواره مورد انتقاد فعالان حقوق بشر در جهان بوده است. به‌گفته فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، در سال ۲۰۱۵، در ۲۵ کشور ۱۶۳۴ اعدام ثبت شده که بدون در نظر گرفتن چین، ۸۹ درصد آن‌ها در ایران، پاکستان و عربستان سعودی انجام گرفته‌اند.

در حال حاضر، ۱۴۰ کشور در سراسر جهان در قانون و در عمل مجازات اعدام را لغو کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.