ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: تخلف‌ها به معنای فراموشی دزدی‌های گذشته نیست

رئیس جمهوری ایران در کرمانشاه بار دیگر از مخالفان دولت در موضوع حقوق‌های نامتعارف انتقاد کرد و گفت آن‌ها می‌خواهند با ادامه طرح این مسئله بر دزدی‌های گذشته سرپوش بگذارند.

در سفر حسن روحانی به کرمانشاه مسئله حقوق‌های نامتعارف بار دیگر در صحبت‌های روحانی مطرح شد و او مخالفان دولت را متهم کرد که با ادامه طرح موضوع فیش‌های حقوقی قصد دارند دزدی‌های سال‌های گذشته را به فراموشی بسپارند.

سخنرانی حسن روحانی در کرمانشاه

حسن روحانی که صبح یکشنبه ۲۷ تیر به کرمانشاه سفر کرده است در ورزشگاه آزادی این شهر گفت: «اگر آقایانی هستند که می‌خواهند مسئله فیش‌ها را ادامه دهند تا دزدی‌های قبلی فراموش شود، مردم فراموش نمی‌کنند و از دادگاه‌ها می‌خواهند دزدان را به سزای اعمالشان برسانند.»

روحانی از طرف دولت یازدهم قول داد با حقوق‌های غیرمتعارف برخورد قاطع شود. او با بیان این‌که دولت اقدام‌های فوری در این زمینه انجام داده است گفت: «اگر گوشه‌ای تخلفی بوده به این معنا نیست که دزدی‌های سال‌های قبل فراموش شود.»

رسوایی فیش‌های حقوقی از زمستان سال گذشته پس از افشای میزان دریافتی مدیران بیمه ایران آغاز شد و در هفته‌های اخیر شدت گرفته است. افشای فیش‌های حقوقی بیشتر توسط مخالفان دولت روحانی انجام شده و تاکنون به برکناری مدیر بیمه ایران، مدیران عامل بانک‌های ملت، رفاه کارگران و مهر و همچنین اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی منجر شده است.

روحانی گفت: «با کمال صراحت اعلام می‌کنم متأسفانه در سال‌های گذشته تخلف‌هایی در تمام دستگاه‌های کشور انجام شده که این تخلف‌ها اختصاص به قوه مجریه ندارد و مربوط به همه دستگاه‌ها و همه نهادهای عمومی است.»

رئیس جمهوری ایران وعده داد که در یک «مصاحبه مفصل» به‌شکل صریح به مردم نشان دهد که تخلف‌ها همه جا بوده است.

به‌گفته روحانی مجموع حقوق بگیران از جمله کارکنان و بازنشستگان ایران حدود هشت میلیون نفر هستند، که از میان آن‌ها «۱۰۰، ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر» تخلف کرده‌اند و نباید تخلف چندصد نفر را به سایرین تعمیم داد.

خبرگزاری فارس در گزارشی نوشته است که سخنان روحانی در کرمانشاه با شعارهایی در اعتراض به بیکاری و حقوق‌های نجومی برای لحظاتی قطع شد.

فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات ایران ۱۹ تیرماه جاری از تشکیل ۱۲۳ پرونده در ارتباط با مسئله حقوق‌های نامتعارف به ارزش ۵۹ هزار میلیارد ریال خبر داده بود.

دادستان دیوان محاسبات ایران گفته بود مجموع مبلغ دستمزدهای نامتعارف نزدیک به شش هزار میلیارد تومان است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران نیز ۲۲ تیر اعلام کرد که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در موضوع حقوق‌های نامتعارف به او گفته‌اند «بدون سر و صدا» چهار میلیارد تومان از این حقوق‌ها پس گرفته شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رهایی

    در نیتجه در غفلت نظام شاه و غرب، با فریب جمهوریت، همان اندک آزادی های شخصی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را نابود کردند و سپاه و بسیج و گشت ارشاد به جان و نوامیس مردم افتادند! مردم حتی زیر لحاف خانه شان هم امنیت ندارند! از بدو تولد تا مرگ، این آخوندها نظر می دهند و مردم را میخواهنند بر طبق نظر آنها کاملا زندگی کنند! اقتصاد کشور بلعیدن و حتی خرده مالکی هم عملا و بیشتر درست هوادران درجه سوم افتاد. زدن اجباری عکس خامنه ای و خمینی و تعهدات به التزام به نظام از شروط فعالیت است و هرکسی بفمند با نظام موافق نیست اجازه فعالیت اقتصادی مهم نمی دهند! امروزه کمتر از کسی بدون رابطه فساد آمیز میتواند کارآفرینی کند. منابع رانت ها بر اثر غارت محدود شده و رقابت عوامل فاسد نظام شدیدتر شده! و دیگر کمتر کسی امید دارد از فردوستی نجات یابد.

  • رهایی

    ما این انتقادها می کنیم، کمابیش مردم هم می دانند، در نزد عموم، اه و نفرین برحکومت و حتی خدابیامرزی و سلام شاه رایج است! چرا؟ چون علی رغم برخی کارهای زیرساختی- با توجه درامدهای عظیم نفتی و گازی و غیره نظام ج.ا. - انتظارت برآورده نشد. ماشین تبلیغاتی نظام از بدو تاسیس نکبت بارش، از سال 1357 تا کنون به شدت نظام شاهی پهلوی می کوبد و آن شاهنشاهی را به دیکتاتوری، فساد، اقتصاد حکومتی!، رشوه خواری، رانت خواری... متهم میکند! انتخابت نمایشی و رای مردم بی اثر حکومت استبداد فردی مادم العمر رهبری با اختیارات حتی بیشتر شاه/ لاقل شاه به اختیار زندگی خصوصی و نوامیش مردم به مردم واگذار کرده بود ولی رهبری و اخوند به زیر لحاف مردم و تولید و مثل و جماع و رابطه و لباس مردم هم دخالت دارد ولی ادر این رزیم وضع حقوق شهروندی بدرت شده است. در نظام شاهی، بر اثر حاکمیت شبه سکولاری، دست کم مردم در حریم شخصی و زندگی خصوصی آزادی داشتند. حجاب اجباری نبود. توی خیابان از زن و مرد، می پرسند شما چه نسبتی دارید؟!/در هتل ها دو زن و مرد حتما باید سند ازدواج ارائه دهند!/حدود قرون وسطی خشن مثل قصاص و سنگسار و قطع دست... مثل داعشی اجرا می شود/ برای روابط عاشقانه دختر و پسر شلاق و برای همجنس گرایی اعدام! مشروب خوردن شلاق! ولی سگار و قلیان و اعتیاد به مواد مخدر فراوان! و این قدر محدودیت روابط اجتماعی نبود. اخوندها در مساجد حتی در مدارس و دانشگاه آزادانه شیعه و خرافت مذهبی شان تبلیغ می کردند و شدیدترین کتاب ضد احادی و ضد کمونیستی به چاپ میرساندند و رندانه حکومت آینده آخوندی در ساده لوحی شاه در میان مردم تبلیغ میکردند و به قولی هم از توبره میخوردند و از آخور!

  • بهنام

    انسان یاد اتحاد جماهیر شوروی سابق می افتد ، در حالی که مردم به شدت در فقر و تنگدستی به سر می بردند سران کرملین در خانه های مجلل و اعیانی خود بهترین خوراک و پوشاک و تفریحات غربی را استفاده می کردند و هر روز با شعلرهای تهییج کننده از مردم می خواستند در برابر غرب مقاومت کرده و از حکومت کمونیستی آنان که بهترین نوع حکومت در جهان است راضی و آسوده خاطر باشند . مثل همین اقتصاد مقاومتی که رهبر دزدش به مردم می گوید در فقر و فلاکت به سر ببرید و از آنطرف هزینه یک سفر سالانه به خراسانش سر به فلک می زند و چند صد میلیارد خرج بر می دارد . روحانی هم با فرافکنی از این مسئله می خواهد صورت آن را پاک کرده و به فراموشی بکشاند ، و طوری وانمود می کند که انگار روحش هم از قضایا خبر نداشته است ، اما وقتی به پیشینه او که رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور بوده ، نظری بیافکنیم ، می بینیم که از تمامی زوایا و جنایات سران جمهوری اسلامی و اسرار پشت پرده با خبر بوده و چه بسی که در طراحی و اجرا< آن هم دخیل بوده است .

  • نوین راه

    در ایارن تقریبا از همان اوایل روی کار آمدن نظام ولایت فقیه، فساد سیستمی رو به رشد بود. مصادره اموال مردم، ملی کردن و بلعیدن بنگاههای بزرگ اقتصاد در بنیادهای تحت رهبری که حتی همان نظارت ظاهری مجلس و دولت را هم ندارد، اقتصاد کشور حتی بدتر از نظام کمونیستی شد. تا زمانی عمده اقتصاد ایران د ر چنگال فسادزای حکومتی است و تا زماتنی ارکان واقعی دمکراسی در ایران برقرار نباشد، دزدی ها ادامه خواهد یافت. این چند پرونده دزدی ها و فسادهای بزرگ هم براثر رقابت درون جناح های فاسد چپ و راستی نظام است. هر چند امروزه راست ها قدرت اصلی دارند و بیت رهبری و سپاه و دیگر متفذان شیعی-ولایی استبدادی ترجیح داده راست ها تمام قدرت بگبرند، چپ های تحت عناوین عوام فریب اعتدالی و اصلاح طلب مزدوری انها بکنند تا شوی انتخاباتی را همچنان ادامه دهند. مردم اکثریت بیچاره مردم، مرعوب شده و منفعل هر بار در شوی انتخاباتی شرکت کنند و به رحف های چون اپوزیسیون متفرق و برخی مشوک خارج، در شوی انتخاباتی مثلا رای حذفی بدهند و بعد نظام با انتخاب جتنی به ریاست خبرگان و شورای نگهبان، دهن کجی به رای اعتارضی آنها بکند. بعد سه سال، دولت تدارکچی اعتدالی-اصلاح طلب حتی حاضر نشد فساد و غارت بیت امال د رحوزه تحت مدیریت خودش از بین ببرد! و این نشان میدهد این نظام تمام و کمال در فساد سیستمی ناشی از استبداد و غیر دموکراتیک بودن غرق شده شده است و راه اصلاح مسالمت آمیز را بسته. تنها قیام عمومی متحد مردم شاید باشد و آن هم با این همه تفرقه و مرعوبیت و انفعال مردمان ایرانی و اپوزیسیون چندان امیدی ینست!

  • Roozbeh

    در همه دستگاها يعنى چه؟ من خواهان افشاى درآمدهاى و نه فقط حقوقهاى ملاها و سپاهيان عالى رتبه هستم

  • mhsharafi

    گرحکم شود که مست گیرن درشهر هرانکه هست گیرن . این روحانی هم برای فرار از پاسخ گویی همیشه با شیطنت دیگران را متهم میکند .درحالی که دولتش کثیف ترین دولت بعدازانقلاب ایران است .