ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحرین جمعیت الوفاق، مهم‌ترین گروه شیعیان را منحل کرد

دستگاه قضائی بحرین جمعیت الوافق، اصلی‌ترین گروه مخالفان شیعه در این کشور را منحل اعلام کرد.

دستگاه قضائی بحرین جمعیت الوفاق، اصلی‌ترین گروه مخالفان شیعه در این کشور را منحل اعلام کرد.

دفتر جمعیت الوفاق در منامه

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاهی در منامه یکشنبه ۱۷ ژوئیه / ۲۷ تیر به مصادره دارایی‌های گروه الوفاق رأی مثبت داد. دادگاه فعالیت‌های این گروه را در جهت «ترویج تروریسم» دانسته و الوفاق را متهم به سرپیچی از قانون کرده است.

پیش از این در ماه ژوئن فعالیت‌های الوفاق به حالت تعلیق در آمده، دفاتر آن بسته و دارایی‌های آن مسدود شده بود.

با این حال وزارت دادگستری بحرین درخواست انحلال کامل گروه را مطرح کرده بود.

شیخ سلمان، رهبر الوفاق به اتهام «تحریک به خشونت» به ۹ سال زندان محکوم شده است و هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد.

اکثریت جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند اما حکومت و منابع غنی این کشور از یک سده پیش در دست سلسله اهل تسنن آل خلیفه است.

اعتراضات مخالفان شیعه در بحرین در بهار ۲۰۱۱ با کمک و حضور نیروهای عربستان سعودی در این کشور به خون کشیده شد. از آن زمان تاکنون حکومت بحرین همواره به مقابله با جمعیت الوفاق برآمده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نوین راه

    اینکه نظام پادشاهی بحرین، در کل در اقلیت دست سنی های نزدیک وهابیت است شکی در آن نیست و هیچ یک از پارمترهای واقعی دمکراتیک ندارد. اما در طرف مقابل هم امیدی به دمکراسی نیست، متاسفانه هدایت معترضان اکثریت شیعه بحرین، در دست بنیادگراهای شیعی گرا است که ایده الشسان چیزی در حد نظام ولایت فقیه جمهوری اسلامی است. بحرین هم اکنون در منگنه دیکتاتوری اقلیت سنی نزدیک وهابیت سعودی و اکثریت طرفدار به رهبری رحانیان نزدیک به نظام ولایت فقیه ایران است! قربانی این دو گروه مرتجع و ضد دمکراتیک، خود دمکراسی و سکولار/لیبرال دمرکاسی است. در حال حاضر بهترین نوع حکومت برای همه جهان، بخصوص خاورمیانه عقب مانده اسیر در جهالت اسلام گراهای سیاسی کار، همان نظام سکولار-لیبرال دمکراسی است. شیعیان بحرین با شیعی گری به سبک ایران، آینده تاریک و شومی برای خد انتخاب کرده اند. فعلا نظام دیکتاتوری حاکم بر بحریت، همچو مثل عدو سبب خیر شود عمل کرده و بحرین از فرو غلتیدن در یک جمهوری اسلامی مشابه ایران جلوگیر ی کرده. متاسفانه به نظر می رسد شیعیان بحرین، با جمع شد به دور روحانیان مرتجع فریبکار دارند همان اشتباه تاریخی سال 57 مردم ایران را انجام می دهند و خود از چاله به چاه می اندازند! مردم بحرین از هر عقیده و دین و مذهب، باید در چهار چوب حزب/احزاب سکولار دمکرات، یک نظام مشروطه پارلمانی-دموکراتیک به سبک کشورهای شمال اروپا ایجاد کنند. بهتر است غرب هم با فشار به متحد خود دربحرین، زودتر این نظام مشروطه پارلمانی دموکراتیک ایجاد کند، به طور اشتباه ترکیه نشود و از روی کار امدن اسلام گرها چه سنی و چه شیعه جلوگیری کند.

  • بهنام

    به قول رهبر عظمای وقاحت : خوب به درک . همان بهتر که جیره خواران و طرفداران رژیم تروریست جمهوری اسلامیک را سرکوب و منکوب کنند و به این از خدا بی خبران اجازه هیچگونه فعالیتی را در آینده ندهند .