ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت بیش از ۸۰ مهاجر افغانستانی در یک مهمانی در قزوین

به گفته مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قزوین، افراد بازداشت‌شده در یک مهمانی شبانه از قبل برنامه‌ریزی شده به مناسبت عید فطر در حال رقص و پایکوبی بوده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قزوین از بازداشت بیش از ۸۰ تبعه کشور افغانستان در یک مهمانی شبانه در باغی در روستاهای اطراف قزوین خبر داده است. با وجود شمار بالای بازداشت‌شدگان این خبر بازتاب چندانی در رسانه‌های فارسی‌زبان نداشته است.

عکس تزیینی است

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از قول بهمن عشایری نوشته است که افراد بازداشت‌شده، در یک مهمانی شبانه از قبل برنامه‌ریزی شده به مناسبت عید فطر در حال رقص و پایکوبی بوده‌اند که دستگیر شده‌اند.

آماری از بازداشت‌شدگان به تفکیک جنسیت ارائه نشده و مشخص نیست که آیا این مهمانی هم مثل مهمانی‌هایی که نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد می‌کند،  "مختلط" بوده است یا نه، اما گفته شده که مقادیری موادمخدر و مشروبات الکلی در این مهمانی کشف و ضبط و به مقامات قضایی تحویل داده شده است.

بهمن عشایری: به دنبال وصول گزارشی از اجرای برنامه شبانه از سوی اتباع خارجی در باغی در اطراف قزوین، بلافاصله با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان، با همکاری شورا و بسیج روستای مهدی‌آباد، تمامی شرکت‌کنندگان در مهمانی مذکور دستگیر شدند.

مساله‌ دیگری که در مورد بازداشت شدگان وجود دارد این است که به گفته عشایری این افراد به‌طور غیرمجاز در استان قزوین تردد داشته‌اند.

محدود کردن مهاجران افغانستانی در سفر و جابه‌جایی از جمله برخوردهای تبعیض‌آمیز حکومت ایران با این مهاجران است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان قزوین گفته است که اتباع افغانستان برای اقامت، اشتغال و تحصیل فقط در بخش‌های مرکزی و کوهین شهرستان قزوین اجازه تردد دارند و حضور آن‌ها در سایر مناطق استان ممنوع است: «با انجام اقدامات لازم از ابتدای سال‌ جاری تاکنون دو هزار و ۱۰۰ نفر از اتباع خارجی غیرمجاز در استان شناسایی، دستگیر و از کشور اخراج شده‌اند.

در حاضر بازداشت‌شدگان این مهمانی هم به اردوگاه عسگرآباد ورامین منتقل شده‌اند تا به کشورشان بازگردانده شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.