ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده سپاه: برخی سیاسیون در شبکه فساد بانکی حضور دارند

محمدعلی جعفری می‌گوید دستگیری مدیرعامل سابق بانک ملت در چارچوب پرونده اقتصادی بزرگتری صورت گرفته که برخی سیاسیون نیز در ‌آن دخیل هستند. منظور او حسین فریدون است؟

محمدعلی جعفری می‌گوید دستگیری مدیرعامل معزول بانک ملت به ماجرای فیش‌های حقوقی مربوط نیست بلکه در چارچوب پرونده اقتصادی بزرگتری صورت گرفته که برخی سیاسیون نیز در ‌آن حضور دارند.

حسین فریدون، برادر روحانی در ماه‌های اخیر با اتهامات سنگینی در پرونده‌های اقتصادی روبرو بوده است.

چهارشنبه ۳۰ تیر و یک روز پس از اعلام خبر دستگیری مدیرعامل سابق بانک ملت از سوی اطلاعات سپاه، فرمانده سپاه پاسداران توضیحاتی در این زمینه داد.

سرلشگر محمدعلی جعفری گفت سپاه در مسائل امنیتی و نفوذ مالی ورود پیدا کرده است و قوه قضائیه هم پشتیبانی می‌کند. خبرگزاری تسنیم به نقل از جعفری نوشت: «یکی از پروژه‌های اطلاعاتی سپاه رصد و بررسی پرونده‌های مرتبط با مباحث امنیتی، بحث نفوذ و بحث فسادهای اقتصادی است.»

او افزود: «مردم تصور می‌کنند این دستگیری در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بوده؛ قطعا دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات بوده اما فرد مذکور به دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگتر دستگیر شده است.»

خبر دستگیری علی رستگار و معاون او از سوی اطلاعات سپاه‌، عصر سه‌شنبه ۲۹ تیر در خبرگزاری فارس منتشر شد. چند ساعت بعد  دادستان تهران اعلام کرد که مدیرعامل سابق بانک ملت در جریان یک پرونده اقتصادی دستگیر شده است.

جعفری گفته که وقتی موضوع به قوه قضاییه گزارش شد، سپاه آن را دنبال کرد. فرمانده سپاه بدون ذکر جزییات عنوان کرده که در این پرونده "برخی سیاسیون" و افراد دیگر نیز حضور دارند. حسین طائب، رئیس اطلاعات سپاه پیشتر از ورود این نهاد به پرونده مفاسد اقتصادی خبر داده بود.

همزمان، وبسایت «الف» در گزارشی از "ریخت‌وپاش‌ها" و "مدیریت اشرافی" مدیرعامل سابق بانک ملت، تصاویری از فاکتورهای مخارج علی رستگار و معاونش ناصر شاهین‌فر در سفر به دوبی را منتشر کرده که از جمله شامل افامت شبی ۵هزار دلار در هتل و اجاره لیموزین می‌شود. الف می‌نویسد لیموزین، سوئیت ۵۰۰متری و بادیگارد از جیب ملت!

حسین فریدون در سیبل اتهام

دولت یازدهم کوشیده موضوع دستمزدهای نامتعارف را با عزل مدیران ارشد و تاکید بر میراث به جا مانده از دولت‌های قبل مدیریت کند. حسن روحانی گفته که نباید از موضوع حقوق‌های کلان و مفاسد اقتصادی، دستاویز سیاسی ساخت.

به نظر می‌رسد با ورود سپاه و اطلاعات سپاه به این قبیل پرونده‌ها، دور تازه‌ای از وزن‌کشی سیاسی و بلوک‌بندی‌ علیه روحانی و برادر او حسین فریدون شروع شده باشد.

رسانه‌های اصولگرا و محافل نزدیک به سپاه، در پوشش اخبار فساد اقتصادی و عزل و نصب‌ مدیران بانکی، بیش از همه روی پارتی‌بازی و لابی‌گری حسین فریدون انگست گذاشته‌اند. روز اعلام خبر دستگیری علی رستگار، مدیرعامل سابق بانک ملت نیز این رسانه‌ها تاکید خاصی روی نام کامل فامیل او «رستگار سرخه‌ای» داشتند. سرخه، نام روستای زادگاه رئیس جمهور و برادر اوست.

گفته شده که حسین فریدون در ارتقای علی رستگار به مدیرعاملی بانک ملت نقش داشته است.

در همین زمینه، ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور سه‌شنبه هشتم تیر گفته بود که علی صدقی، مدیر عامل بانک رفاه کارگران با وجود اینکه “پرونده‌های سنگین” داشت، با اصرار یکی از نزدیکان حسن روحانی به این سمت منصوب شد. حسین فریدون چهار روز بعد این موضوع را تکذیب کرد و حق پیگیری قانونی در قبال چنین اتهامی را برای خود محفوظ دانست.

بیشتر بخوانید

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    [جناب جعفری به عواملتان در سپاه بفرمایید یک حساب رسی هم به بانک آشنایانتان یعنی بانک انصار داشته باشند.

  • وطن

    يعنى ميخواهى بگى تو و دارو دسته تو در اين فساد و چپاول دست نداريد؟ اين حرفها مصرف داخلى داره كه اونهم تاريخ مصرفش تمام شده . شما ها همه دزد هستيد حتىٰ زن و فرزندان شما هم دزد هستند. آنـى كه در بيابان هاى حجاز در چهارده قرن پيش اين دين را بنيان نهاد رئيس دزدان بود و شما تفاله هاى او هستيد. من مدتى از درد اجبار با مراكشى ها . تونسيها . الجزايريها زندگى كردم.. همه دزد بودند حتىٰ زنها و فرزندان آنها. وقتى از آنها ميپرسيدم چرا روزى پنج و بعضاً شش بار و هر بار زمان طولانى نماز ميخوانيد ولـى دزدى ميكنيد ! در پاسخ ميگفتند اين دستور پيامبر ماست و بايد از اين كافرها ( اروپايى ها ) دزديد. آخه اينم شد دين هم وطن نا آگاه و رو به قبله ؟ كه رهبرش ميگه دزدى كنيد . حال حكايت اين فرمانده سپاه از اين قاعده كه عرض كردم مستثنىٰ نيست.

  • ﺣﻴﺮﺕ زﺩﻩ

    برخی سیاسیون در شبکه فساد بانکی حضور دارند?!!!!!! اون کلمه برخی خیلی باحاله !!! دزدای در حال فرار خودشون داد میزنن دزد دزد

  • حق جو

    وزارت اطلاعات مانند وزارت خانه های کشور، دفاع، دادگستری، خارجه همیشه مشتقیم تحت کنترل رهبری است. این موازی کاری سپاه که بسیج هم انجام میدهد کشور به یک سیستم میلیتاریستی کامل تبدیل کرده است. در هر کوی و برزن مسجدی هست و حتی در مدارس و دانشگاهها، همه جا این بسیج و سپاه د رکنار حراست ها، یک سیستم اطلاعاتی عظیم درست کردند. به طوری گفته میشود از 7 الی 10 نفر ایارنی یکی جاسوسی میکند و حتی بدون آنکه خودش بداند جاسوسی میکند. سپاه و نهادهای طلاعاتی کاملا مخابرات و ارتابطات مردم شنود میکنند.

  • بهنام

    می گویند نوستر آداموس پایان کار حکومت ایران را ( فساد مالی و اداری ) پیش بینی کرده است . و ظاهرآ این پیشگوئی دارد درست از آب در می آید .

  • Farid

    ولاکن همه باهم اموال متعلق به مردم گرسنه و بیکار ایران را چپاول میکنند!.