ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین جلسه رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی نتیجه‌ای نداشت

جلسه دوم رسیدگی به پرونده پزشکی فیلمساز فقید عباس کیارستمی پس از چهار ساعت بدون نتیجه پایان یافت. این در حالی است که قرار بود در این جلسه نتایج اولیه بررسی پرونده اعلام شود.

در حالی که پیش از این اعلام شده بود روز چهارشنبه نتیجه نهایی بررسی پرونده پزشکی عباس کیارستمی اعلام خواهد شد، دومین جلسه رسیدگی به این موضوع بدون نتیجه پایان یافت. بهمن کیارستمی، فرزند عباس کیارستمی در این جلسه حضور داشت و خواسته‌ای را از سوی خانواده‌اش مطرح کرد.

عباس کیارستمی (یکم تیر ۱۳۱۹ تهران - ۱۴ تیر ۱۳۹۵ پاریس)

دومین جلسه رسیدگی به پرونده پزشکی عباس کیارستمی چهارشنبه ۳۰ تیر با حضور ریاست کل سازمان نظام پزشکی، قائم مقام وزیر بهداشت، معاون وزیر دادگستری، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی، قائم مقام سازمان پزشکی قانونی و سایر کارشناسان تشکیل شد. همچنین پزشک معتمد خانواده کیارستمی نیز در این نشست شرکت داشت.

بهمن کیارستمی، فرزند عباس کیارستمی نیز ابتدا در این جلسه شرکت کرد و با ارائه درخواست‌ خانواده و پاسخ به برخی سئوال‌ها از جلسه خارج شد.

محسن خلیلی، سخنگوی کمیسیون کارشناسی ویژه تخصصی دادسرای انتظامی تهران بزرگ به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است در این جلسه گزارش کمیته منتخب کمیسیون که یکشنبه هفته گذشته با حضور پزشکان کادر درمانی کیارستمی در بیمارستان جم و آراد بررسی شده بود، به اعضا ارائه داده شد و سئوال‌های مشخص دادستان از اعضای کمیسیون بررسی مطرح شد که به دلیل محدودیت وقت به تعدادی از آن‌ها پاسخ داده شد.

به‌گفته خلیلی، بهمن کیارستمی در این جلسه درخواست کرده است که رسیدگی به پرونده همراه با دقت باشد و فدای «سرعت» نشود.

بهمن کیارستمی به ایسنا گفته است که در جلسه از کمیسیون درخواست کرده بررسی عملکرد تیم پزشکی فرانسوی و علت فوت از دستور کار این کمیسیون خارج شود و بررسی دقیق روند درمان در ایران از تاریخ اولین عمل جراحی تا اعزام پدرش به فرانسه در دستور کار قرار گیرد.

به‌گفته محسن خلیلی مقرر شده است در جلسات آینده پرونده پزشکی کیارستمی از فرانسه، هم از طریق وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و هم از طریق خانواده او پیگیری شود تا در تصمیم‌گیری نهایی، جمع‌بندی کامل انجام شود.

جلسه دوم رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی در حالی بدون نتیجه پایان یافت که ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری دوشنبه ۲۸ تیر خود گفته بود روز چهارشنبه نتیجه نهایی بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

حسن هاشمی، وزیر بهداشت ایران نیز روز سه‌شنبه در این‌باره گفته بود: « باید صبر کنیم که به قانون و مسیری که قانون نشان می‌دهد احترام بگذاریم.»

عباس کیارستمی، فیلمساز مطرح ایران و برنده نخل طلای جشنواره کن، اسفند‌ماه سال گذشته به دلیل مشکلات گوارشی در بیمارستان بستری شد و چهار عمل جراحی را پشت سر گذاشت. گفته می‌شد او به سرطان معده دچار شده است اما خانواده کیارستمی این موضوع را تکذیب می‌کردند. بنا بر برخی گزارش‌ها روند درمان کیارستمی در ایران به شکل مناسبی پیش نرفت و پس از چهار ماه سپری کردن مراحل درمان در ایران، به پاریس رفت. انتقال کیارستمی به پاریس برای تکمیل مراحل درمان بود اما ۱۴ تیرماه جاری این کارگردان برجسته سینما در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته مغزی در پاریس درگذشت.

مرگ عباس کیارستمی موجب شد تا کارزارهای مجازی برای پیگیری امکان اشتباه پزشکی در مورد درگذشت او تشکیل شود.

در ماه‌های اخیر، خبرها و گزارش‌های متعددی درباره خطاهای پزشکی در ایران منتشر شده و این بار که نام یک کارگردان برجسته سینما به موضوع پیوند خورده، حساسیت بیشتری برانگیخته شده است.

گروهی از اهالی سینما نیز روز جمعه ۲۵ تیر ماه در مقابل بیمارستان جم تجمع کردند تا به روند درمان کیارستمی اعتراض کنند. این تجمع با حضور نیروی انتظامی و پراکنده کردن معترضان به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    فکر می کنم در نهایت بگویند کار آمریکا و موساد اسرائیل بوده است که عباس کیا رستمی را در فرانسه کشتند .