ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس بروکسل یک دانشجوی ایرانی را به‌ اشتباه و به ظن داشتن بمب دستگیر کرد

یک دانشجویی ایرانی به اشتباه هدف عملیات ضد تروریستی پلیس بروکسل بود که به مدت چند ساعت ادامه داشت. این فرد جلیقه‌ای حاوی سیم و باطری پوشیده بود که در واقع ابزار پژوهش بود.

بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۰ ژوئیه/۳۰ تیر یک دانشجوی ایرانی به اشتباه هدف عملیات ضد تروریستی پلیس بروکسل بود که به مدت چند ساعت ادامه داشت. این فرد جلیقه‌ای حاوی سیم و باطری پوشیده بود و پلیس بروکسل با این فرض که بمب‌گذار انتحاری است او را دستگیر کرد.

دانشجوی ایرانی به زانو در آمده بمب حمل نمی‌کرده است.

پس از دستگیری مشخص شد که این فرد، دانشجویی رشته پرتوشناسی بوده و جلیقه هم ابزار کار پژوهشی اوست.

مقامات پلیس بروکسل اعلام کرده‌اند که به‌هرحال علیه این دانشجو اقامه دعوی خواهند کرد چراکه او به فریادهای پلیس پاسخ درستی نداده است.

این دانشجو زبان دومش انگلیسی است و زبان پلیس بروکسل (فرانسوی) را متوجه نشده است.

روز چهارشنبه پلیس ضد تروریستی پس از هشدارها در مورد یک فرد که جلیقه انتحاری پوشیده است به مرکز کلان‌شهر بروکسل آمد و به مدت پنج ساعت درگیر دستگیری این دانشجو بود.

پلیس بروکسل با حمایت تیم خنثی‌سازی بمب اطراف این دانشجو را محاصره کردند و در یک مقطع حتی روبات خنثی‌سازی بمب را هم به نزدیکی این دانشجو فرستادند. این روبات می‌توانست جان این دانشجو را بگیرد و او را هدف قرار دهد.

سوءظن‌ها به این دلیل ایجاد شده بود که این دانشجو یک بارانی سیاه بلند پوشیده بود که از زیر آن سیم‌ها بیرون بودند و جلیقه‌ای هم به تن داشته که حاوی باطری و شبکه پیچیده‌ای از سیم‌ها بوده است.

نام این دانشجو در گزارش پلیس بروکسل آورده نشده است اما دانشگاه «گنت» تأیید کرده است که او در واقع یک دانشجوی پرتوشناسی است و تجهیزاتی که او حمل می‌کرده برای مقایسه سطح تابش در داخل کلان‌شهر بروکسل و حومه این شهر بوده است.

دلیلی که این دانشجو قادر نبوده به پرسش‌های پلیس ضد تروریستی پاسخ دهد این بوده که او نه زبان فرانسوی بلند است و نه زبان فلاندری. این دانشجو در دانشگاه به زبان انگلیسی درس می‌خواند و پژوهش می‌کند. به گفته سخنگوی دانشگاه «گنت» این دانشجو به زبان انگلیسی مسلط است.

تصاویر رسانه‌های محلی مردی را نشان می‌دهند که به زور اسلحه به زانو در آمده در حالی که در محاصره پلیس ضد تروریستی است و مأموران آتش‌نشانی هم در محل دیده می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    دانشگاه نامه داده که برود در کوچه و خیابان هر غلطی میخواهد انجام بدهد به اسم تحقیقات علمی ؟ نه دیگه خودتی ، حماقت خود و دیگران را به پلیس بلژیک نسبت ندهید . پوشیدن بارانی توسط یک احمق در تابستان امری عادی نیست ، ولی اگر آن احمق مقداری سیم هم از آن بارانی آویزان کند ، دیگر می شود خریت محض . هر وقت پلیس بلژیک رسمآ عذر خواهی کرد لینک سند دارش را بگذارید اینجا تا درس عبرتی شود برای بقیه محققین اینچنینی کشور عزیزمان ایران .

  • محمد از بلژیک

    هموطن جوگیر در هر مناسبتی حاضر برای اضهار نظر کارشناسانه! ساده لوحانه هرچیز تو مدیا اومد رو باور نکنید... این پسر البته که به زبان انگلیسی مسلط هست و مشکل اون نیروی پلیس و امنیتی ابله هست که نمیتونه به رایج ترین زبون دنیا صحبت کنه، تازه همین هم دروغه ، چون در کنترل اولیه که هنوز این شو تلویزیونی و تبلیغاتی شروع نشده بوده ایشون با پلیس اولی به انگلیسی صحبت کرده و نامه دانشگاه رو هم نشون داده. اما گویا بعد از چند ده دقیقه ای اینها تصمیم میگیرند یه بازی و نمایش راه بندازند که 6 ساعت هم طولش دادند.... در ضمن در طول اون مدت هیچ گفتگویی بین اینها رد و بدل نشده به جز "تکون نخور" و "صبر کن"!!! در ضمن به کسی چه ربط داره که کی چی میپوشه تو گرما یا سرما؟ اگر تروریستی بخواد خودش رو منفجر کنه 6 ساعت صبر نمیکنه و با پلیس همکاری و بازی نمیکنه ، همون جا کارش رو انجام میده... این پسر رو 6 ساعت تموم روی زانو هاش نگه داشتند و شکنجه دادند و زیر وحشت کشته شدن تو هر ثانیه نگه داشتن که فقط تو راس اخبار برن و به اصطلاح خودشون و تجهیزاتشون رو به نمایش بگذارند!!! و اینکه از همون اول با همون نامه و معرفی نامه ی دانشگاه میتونستند استعلام کنند و قضیه رو تو نیم ساعت ماکسیمم فیصله بدن. اما... تو هموطن بی شعور یکم قبل از بد و بیراه گفتن فکر کن. حالا به زودی خواهید دید که چطور عذرخواهی رسمی میکنند و کنف میشن...مردم اینجا والا مثل اینکه فهمشون بیشتره ، چون هرکی رو ما باهش صحبت کردیم ، از مسخره بودن و نمایشی بودن این 6 ساعت متعجب و عصبانی...

  • بهنام

    مثل اینکه در همه چیز باید نمونه باشیم ، حتی حماقت . آخر یکی نیست به این احمق بگوید ، کی در این فصل و در گرمای تابستان بارانی سیاه رنگ می پوشد که تو دومی آن باشی . شاید هم داشته بازی ( پوکومون گو ) بازی می کرده که اینچنین شیدا و گیج بوده است . توصیه می شود دیگر دانشجویان ممتاز و نخبه کشورمان که تازه به دیار فرنگ رفته اند و می خواهند از هر فرصتی ( ولو سی ثانیه ) برای تحقیقات علمی ، حتی در کوچه و خیابان استفاده کرده و یا خدای ناکرده قصد ( خود نمائی ) داشته و دارند ، حداقل چند کلمه رایج ایست ( پلیس ) را حتمآ در گوگل ترانسلیت سرچ نمایند و حفظ کنند تا الکی الکی در دیار غربت شربت شهادت ننوشند و بهانه به دست حکومتچیان اینجا هم برای بر هم زدن برجام و محکومیت حقوق بشر و غیره و ذالک ندهند و روابط آبکی نیم بند با این و آن را بیشتر از این به مخاطره نیاندازند ، انشاالله . قبلآ از همکاری شما عزیزان نخبه و همیشه در صحنه ، کمال تشکر را داریم .

  • وطن

    اين دانشجوى ايرانـى غلط كرده كه در اين وانفساى انتحاريها اقدام به چنين عمل زننده و خطرناكـى دست زده.! شرم آوره.. در ثانى اين دانشجو بايد تلاش ميكرد به زبان فرانسوى حتىٰ اندك آشنا ميشد. ما حتىٰ در اين اروپا امروزه در خيابان يا در هنگام صحبت با تلفن از بكار بردن كلماتـى كه ممكن است شُبهه برانگيز باشد خودارى ميكنيم مبادا مشكلـى براى ما ايجاد شود. ناسلامتى تو دانشجو هستى !!!؟؟ چى بگم از دست اين مثلاً هم وطنان كه نام ملت من را به همين سادگى بد نام ميكنند.

  • Arash

    نباید به پلیس بروکسل خرده گرفت زیرا از قدیم گفتن مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید میترسه.

  • farhad

    چقدر زشت و ژننده