ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ترکیه سه ماه وضعیت فوق‌العاده اعلام شد

رئیس جمهوری ترکیه پس از نشست مشترک کابینه و شورای امنیت ملی این کشور، از تصمیم برقراری وضعیت فوق‌العاده به مدت سه ماه خبر داد. اردوغان گفت احتمال این هست که تلاش برای سرنگونی حکومت پایان نگرفته باشد.

رئیس جمهوری ترکیه پس از جلسه شورای امنیت ملی این کشور، از  تصمیم برقراری وضعیت فوق‌العاده به مدت سه ماه خبر داد.

رجب طیب اردوغان شامگاه چهارشنبه ۲۰ ژوئیه و در پایان نشست ویژه شورای امنیت ملی و کابینه ترکیه، از تصمیم به برقراری وضعیت فوق‌العاده در این کشور خبر داد.

رئیس حمهوری ترکیه در توضیح این تصمیم گفت، تلاش برای سرنگونی حکومت "احتمالا هنوز پایان نگرفته" و ممکن است طرح‌های دیگری در دست اقدام باشند.

او افزود که برقراری وضعیت فوق‌العاده ضروری است تا بتوان همه عوامل دخیل در کودتا را رفع و دفع کرد. او مبنای این تصمیم را اصل ۱۲۰ قانون اساسی ترکیه خواند. طبق این اصل، چنانچه خشونتی گسترده، به نقص موازین دمکراسی و تهدید نظم عمومی منجر شود، دولت اختیار برقراری وضعیت ویژه را دارد.

با به جریان افتادن مقررات وضعیت اضطراری، دولت ترکیه اختیار  آن را می‌یابد تا حقوق اساسی هم‌چون حق تجمع، آزادی بیان، آزادی مطبوعات و آزادی رفت و آمد را محدود یا معلق کند. هم‌چنین دولت می‌تواند بر برنامه‌های رادیو و تلویزیون نظارت تام داشته باشد.

طی چهار روز پس از کودتا‌، بیش از ۵۰هزار نفر از کار برکنار شده‌اند. ۱۰۳ ژنرال و افسر عالیرتبه ارتش در میان فوج چند هزار نفری دستگیر شدگان هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علیرضا

    اردوغان هم پیش خودش فکر کرده مگه من چیم از پوتین و خامنه ای و بشار اسد کمتره . من هم میشم ولایت فقیه ترکیه به مردم ترکیه تبریک میگم برای انتخابشون تا چند ماه دیگه فکر کنم خانمهای ایرانی باید برای تعطیلات و گردش برن کشور دیگه چون مطمئن باشن وقتی ترکیه برن باید حجاب داشته باشن