ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنان پس از کودتا: روزهای سختی در پیش است

در روزهای شکست کودتای نظامی در ترکیه، خشونت و آزار جنسی در این کشور افزایش داشته و فعالان زنان نگرانند با قدرت گرفتن محافظه‌کاران، روزهای بدی در انتظار زنان ترکیه باشد.

از زمان آغاز تلاش برای کودتا در روز جمعه ۱۵ ژوئن، صدای زنان از صحنه سیاسی ترکیه غایب مانده است.

تصاویر تظاهرکنندگان در خیابان‌ها نشان می‌دهد که اغلب آنها مردند، رهبران کودتاچیان هم مرد بودند، ۸۵ درصد دولت ترکیه از مردان تشکیل شده و تنها یک وزیر زن در کابینه هست. در ۴۳ شهر ترکیه، حتی یک نماینده زن هم وجود ندارد.

شاید این که این اغلب محافظه‌کاران بودند که در خیابان‌ها تحصن کردند، یک دلیل غیبت زنان در رویدادهای اخیر باشد. دست کم یکی از گروه‌های مذهبی به نام جنبش اسماعیل‌آقا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش تصمیم گرفته که زنان در خانه بمانند و برای مردانی که برای حمایت از دولت به خیابان می‌روند دعا کنند.

همزمان برخی از گروه‌های زنان می‌گویند که در این روزها به شکل خاص هدف قرار گرفته‌اند. در توییتر، زنان زیادی درباره کودتا حرف می‌زنند و و می‌گویند که آزار جنسی در خیابان به دنبال آن بیشتر شده است، گروهایی از زنان درباره زبان زن‌ستیز هر دو طرف درگیری گزارش می‌دهند که زنان را به گروگان‌های جنگی فروکاسته‌اند.

گروه «زنان دانشگاهی» که یک گروه فمینیستی مشهور  است در بیانیه‌ای نوشته‌ است: «کودتا، جنگ و عقب‌گرد آ ک پ و جهادی‌ها، همه، همواره  زنان را هدف قرار  داده‌اند. آنها از آزار جنسی برای محدود کردن آزادی حرکت و حضور اجتماعی زنان استفاده می‌کنند. آنها می‌خواهند مردانگی خود را با تهدید زنان و دختران دشمنان‌شان به تجاوز به رخ بکشند. زنان باید از خود دفاع کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    با گنده کاریهایی که اردوغان فاسد و حرب پوسیده اسلامگرایش در ترکیه زده اند ، احتمال و شانس یک انقلاب اسلامی دیگر به شدت بالا رفته است ، احتمالی شوم که نه جامعه جهانی و نه کشورهای منطقه ، دیگر حوصله و تاب و توان ایجاد آن را ندارند .