ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قربانیان غیرنظامی در سوریه: واشنگتن وعده «شفافیت» داد

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا قول «شفافیت» در مورد کشتار غیرنظامیان سوری در جریان حملات هوایی ائتلاف جهانی را داد. اپوزیسیون سوریه از ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا خواست تا حملات هوایی خود را تعلیق کند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا قول «شفافیت» در مورد کشتار غیرنظامیان سوری در جریان حملات هوایی ائتلاف جهانی را داد. اپوزیسیون سوریه از ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا خواست تا حملات هوایی خود را تعلیق کند.

اشتون کارتر: «ما همه‌کار خواهیم کرد تا جان غیرنظامیان را حفظ کنیم.»

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، اشتون کارتر چهارشنبه ۲۰ ژوئیه / ۳۰ تیر در نشست رسانه‌ای خود در جریان گردهمایی وزیران دفاع ائتلاف جهانی ضد داعش در واشنگتن، در ارتباط با بمباران روز سه‌شنبه گفت پرونده‌ای در این‌باره تشکیل خواهد شد و «ما در این زمینه شفاف خواهیم بود.»

اشتون افزود: «[در جریان بمباران] ما همه‌کار خواهیم کرد تا جان غیرنظامیان را حفظ کنیم.»

ائتلاف عرب ـ کرد «نیروهای دمکراتیک سوریه» (FDS) که از سوی ائتلاف جهانی حمایت می‌شود از تاریخ ۳۱ مه نبرد دشواری را برای بازپس‌گیری شهر استراتژیک منبج از دست اسلامگرایان تندرو آغاز کرده است. منبج در بین مرز ترکیه و شهر رقه قرار دارد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که روز سه‌شنبه ۱۹ ژوئیه / ۲۹ تیرماه حملات هوایی ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا  به دو روستای توخار و الهوشریه در نزدیکی منبج، جان دست‌کم ۵۶ غیرنظامی شامل ۱۱ کودک را گرفت.

ائتلاف اصلی مخالفان سوریه روز چهارشنبه در «نامه فوری برای وزیران امور خارجه ائتلاف ضد داعش» از آن‌ها خواست تا در این منطقه درگیری حملات هوایی خود را متوقف کرده و قول دهند که درباره حملات هوایی سه‌شنبه تحقیق کنند.

این ائتلاف تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی بمباران اطراف منبج را ۱۲۵ نفر اعلام کرده است.

سازمان غیردولتی «اِیروارز» که بر حملات هوایی ائتلاف جهانی علیه داعش نظارت می‌کند و مقر آن در لندن است می‌گوید در حدود ۱۴ هزار بمباران ائتلاف جهانی از ماه اوت ۲۰۱۴ تا کنون یک هزار ۴۲۲ غیرنظامی کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.