ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میدان تاریخی همدان در آتش سوخت

آتش‌نشانان که با تأخیر به محل رسیده بودند موفق شدند آتش را مهار کنند. سقف‌های تاریخی مغازه‌های پیرامون میدان فروریخت و دو طبقه تاریخی میدان هم در آتش سوخت.

پیش از ظهر پنجشنبه ۲۱ تیر میدان تاریخی همدان در آتش سوخت. آتش‌نشانان که با تأخیر به محل رسیده بودند موفق شدند ساعت ۱۴ آتش را مهار کنند. سقف‌های تاریخی مغازه‌های پیرامون میدان فروریخت و دو طبقه تاریخی میدان هم در آتش سوخت.

آتش‌سوزی در میدان تاریخی همدان

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داده است که ظاهراً علت آتش‌سوزی پوسیدگی سیستم برق‌رسانی بوده است. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

حسین زندی، فعال میراث فرهنگی در همدان می‌گوید به دلیل آنکه شهرداری همدان کوچه‌های اطراف میدان تاریخی شهر را به پارکینگ تبدیل کرده، مأموران آتش‌نشانی با تأخیر نیم‌ساعته به محل آتش‌سوزی رسیدند.

در این میدان تاریخی سیستم آبرسانی و اطفای حریق وجود ندارد.

در سال ۱۹۲۸ یک معمار آلمانی به نام کارل فریش میدان اصلی شهر همدان را طراحی کرد. شش خیابان با زاویه ۶۰ درجه به این میدان منتهی می‌شوند و این شکل، شهر هر چقدر رشد کند، میدان تاریخی همدان مانند یک ستاره شش پر در مرکز آن قرار دارد. طراح آلمانی فضاهای سبز و پارک‌هایی در اطراف میدان برای شهروندان در نظر گرفته بود که اکنون از آن فضاها کمتر نشانی باقی مانده. همچنین ماهیت تاریخی میدان نیز مخدوش شده است.

میدان تاریخی همدان از سمت شمال به تپه هگمتانه، نخستین پایتخت مادها می‌رسد. شهرداری همدان به رغم مخالفت مردم و سازمان میراث فرهنگی در بخش شرقی حریم درجه یک محوطه تاریخی «هگمتانه» یک پارک‌سوار برای آمد و شد و توقف اتوبوس‌های مسافربری و تاکسی‌ها تأسیس کرده. این پارک سوار دیوار به دیوار بناهای تاریخی کلیسای «استپانوس مقدس»، حمام «ارامنه» و محوطه تاریخی هگمتانه احداث شده است.

بیشتر بخوانید:
https://www.radiozamaneh.com/270486

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.