ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عامل حمله نیس چند همدست داشته است

تحقیقات نشان می‌دهند که محمد بوهلال در اقدام خونباری که منجر به کشته شدن ۸۴ نفر در شهر نیس شد‌، حامیانی داشته و نقشه حمله را نیز از چند ماه قبل در سر می‌پرورانده است.

تحقیقات نشان می‌دهند که محمد بوهلال در اقدام خونباری که منجر به کشته شدن ۸۴ نفر در شهر نیس شد‌، تنها نبوده و نقشه آن را از چند ماه قبل در سر داشته است.

خبرگزاری‌های رویترز و فرانسه از قول دادستان فرانسه نوشته‌اند که محمد بوهلال در اقدام خونبار خود همدستانی داشته است. فرانسوا مولن، دادستان کل فرانسه گفته که بوهلال از نظر تدارکاتی، از حمایت چهار مرد و یک زن برخوردار بوده است. در حال حاضر پنج نفر در ارتباط با حمله نیس تحت بازداشت هستند. به نقل از مولن این افراد در آماده کردن حمله به نوعی دخیل بوده‌اند.

بوهلال این حمله را از چند ماه قبل برنامه‌ریزی کرده و شواهد این مدعا از جمله چند تصویر و پیام در موبایل او پیدا شده‌اند. این مستندات مربوط به سال ۲۰۱۵ هستند.

تا کنون عنوان می‌شد که بوهلال این اقدام را به صورت فردی انجام داده است. انگیزه او و قطعیت ارتباطش با گروه‌های رادیکال و جهادگرا، هنوز مشخص نیست.

محمد بوهلال ۳۱ ساله، یک هفته قبل با کامیون به خیل مردمی کوبید که در خیابان ساحلی نیس سرگرم تماشای جشن و آتش‌بازی روز ملی فرانسه بودند. او پس از زیرگرفتن تعداد زیادی از مردم به ضرب گلوله پلیس از پای در آمد. ۸۴ نفر در این حمله کشته  و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

مجمع ملی فرانسه در واکنش به این حمله، وضعیت اضطراری در این کشور را شش ماه دیگر تمدید کرد. هم‌چنین قرار شده بازرسی دقیقی از نحوه آمادگی و اقدامات لازم اداره پلیس نیس به عمل آید تا روشن شود که تدابیر امنیتی کافی در روز ملی به عمل آمده بود یا خیر.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.