ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه آمریکا بازداشت رضا شاهینی را بررسی می‌کند

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که درحال بررسی گزارش‌ها درباره بازداشت رابین (رضا) شاهینی، شهروند ایرانی‌ آمریکایی است که از بیش از ۱۰ روز پیش در ایران بازداشت شده است.

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که درحال بررسی گزارش‌ها درباره بازداشت رابین (رضا) شاهینی، شهروند ایرانی‌ آمریکایی است که از بیش از ۱۰ روز پیش در ایران بازداشت شده است.

عکس از فیس بوک رضا شاهینی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بیش از این در مورد بازداشت او اظهار نظری نکرده و مقام‌های قضایی ایران هم واکنشی به خبر بازداشت او نشان نداده‌اند.

خبرگزاری آسوپیتدپرس از قول دوست دختر آقای شاهینی گفته که نگران است رابین شاهینی به خاطر گفته‌هایش در شبکه‌های اجتماعی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران بازداشت شده باشد.

این شهروند ایرانی آمریکایی در ماه می، مدرک امنیت بین‌المللی و حل مناقشه خود را از  دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن‌دیگو دریافت کرده است.

رضا (رابین) شاهینی شهروند ایرانی-آمریکایی برای دیدار با خانواده خود به ایران سفر کرده بود. او در شهر گرگان مرکز استان گلستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به نقطه نامعلومی منتقل شده است.

ماموران حکم بازداشتی به او نشان داده‌اند که بر اساس آن او به اقدام علیه امنیت ملی متهم است. منزل مسکونی او تفتیش شده و لوازم شخصی و الکترونیکی‌اش را همراه با او با خود برده‌اند.

دانشگاه کالیفرنیا گفته که او برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رشته امنیت ملی پذیرش گرفته بود اما در هیچ کلاسی ثبت‌نام نکرده بود. او قرار بود روز ۲۵ ژوئن به سن دیگو بازگردد  تا از ۲۲ آگوست درسش را شروع کند.

دوست دختر او که هویت خود را فاش نکرده گفته است: «او به صلح و عدالت و حقوق بشر علاقه داشت و می‌خواست مدافع حقوق بشر باشد.»

عباس جعفری ‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، ده روز قبل، از صدور کیفرخواست برای شهروندان دوتابعیتی بازداشت‌ شده در ایران و هفت نفر از متهمان «فتنه ۸۸» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میزان خبرگزاری قوه قضاییه ایران، جعفری دولت‌آبادی روز دوشنبه ۲۱ تیر اعلام کرد که برای نازنین زاغری (شهروند ایرانی- بریتانیایی)، هما هودفر (شهروند ایرانی- کانادایی)، نزار زکا (شهروند لبنانی) و سیامک نمازی (شهروند ایرانی-آمریکایی) کیفرخواست صادر و پرونده آنها به دادگاه ارسال شده است.

دولت‌آبادی گفته که کیفرخواست این پرونده‌ها در دو هفته اخیر صادر شده است.

در نه ماه گذشته سپاه پاسداران ایران دست کم شش ایرانی دو تابعیتی را دستگیر کرده است. این رقم بیشترین میزان دستگیری دو تابعیتی‌ها در یک زمان کوتاه در سال‌های اخیر است. دولت ایران این بازداشت‌ها را تایید کرده اما جزییاتی درباره این بازداشت‌ها منتشر نکرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.