ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درآمد ۱۰۰میلیارد تومانی همراه اول از طرفداران فوتبال

در حالیکه صدا و سیما همچنان از پرداخت حق پخش لیگ برتر فوتبال خودداری می‌کند، شرکت همراه اول صد میلیارد تومان از محل کمک هواداران درآمد کسب کرده است.

یک سامانه پیامکی و شرکت همراه اول بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل کمک‌های طرفداران باشگاه‌های فوتبال به دست آورده‌اند.

سامانه ۳۰۹۰ در یک‌سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است. این سامانه که همزمان با پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال از طرفداران سه باشگاه پرتماشاگر پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال تهران می‌خواست تا با ارسال یک پیامک به باشگاه محبوب خود کمک مالی کنند، توانسته است از محل کمک‌های طرفداران ۲۷.۵ میلیارد تومان درآمد کسب کند.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم» سهم باشگاه پرسپولیس از محل کمک‌های هواداران سی میلیارد تومان بوده و باشگاه‌های استقلال تهران و تراکتورسازی هم به ترتیب ۲۰ میلیارد و ۵ میلیارد تومان از این محل درآمد داشته‌اند.

برپایه گزارش تسنیم طبق قرارداد شرکت برگزار کننده این برنامه، همراه اول و باشگاه‌های فوتبال، ۴۰ درصد از درآمدهای حاصل از اعلام حمایت طرفداران به باشگاه‌های طرف قرارداد، ۴۰ درصد به شرکت همراه اول و ۲۰ درصد نیز به شرکت برگزار کننده برنامه تعلق گرفته است.

بر این اساس از ۷۵ میلیارد تومانی که طرفداران پرسپولیس به این باشگاه کمک مالی کرده‌اند، ۳۰ میلیارد تومان به شرکت همراه اول، ۳۰ میلیارد تومان به باشگاه و ۱۵ میلیارد تومان نیز به شرکت برگزار کننده برنامه رسیده است.

همراه اول از محل اعلام حمایت و کمک‌های مالی باشگاه استقلال هم ۲۰ میلیارد تومان درآمد داشته و سهم شرکت برگزار کننده ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

این گزارش سهم باشگاه تراکتورسازی را حدود پنج میلیارد تومان اعلام کرده و بر اساس قرارداد همین مبلغ نیز به شرکت همراه اول رسیده و برگزار کنندگان برنامه نیز توانسته‌اند حدود ۲.۵ میلیارد تومان از کمک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مالی طرفداران تراکتورسازی را به دست آورند.

مجموع درآمد حاصل از اعلام حمایت طرفداران این باشگاه‌ها نیز بر اساس گزارش منتشر شده ۱۳۷.۵ میلیارد تومان بوده که ۴۰ درصد آن معادل ۶۰ میلیارد تومان به شرکت همراه اول رسیده است.

سهم صدا و سیما؛ برنامه‌ای ۵۰ میلیون تومان

در گزارشی که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده میزان درآمد صداو سیما جمهوری اسلامی از این برنامه اعلام نشده است. اما مهر ماه سال گذشته پایگاه خبرآنلاین گزارش کرده بود که این سامانه درآمد میلیاردی را برای صداو سیما به همراه داشته است. مسئولان تلویزیون جمهوری اسلامی در واکنش به این خبر اعلام کردند که بابت هر برنامه‌ای که ۳۰۹۰ برگزار می‌کند، ۵۰ میلیارد تومان درآمد دارند.

مدیر وقت شبکه سوم تلویزیون جمهوری اسلامی درآمد صدا و سیما از این برنامه را «بسیار پائین‌تر از مبالغ جاری» عنوان کرده و مدعی شده بود که تلویزیون تنها حق پخش را دریافت می‌کند.

چنانچه اظهارات مدیران تلویزیون جمهوری اسلامی صحت داشته باشد، این سازمان برای حداقل ۶۰ برنامه‌ای که ۳۰۹۰ همزمان با بازی‌های پرسپولیس و استقلال پخش کرده حداقل سه میلیارد تومان درآمد داشته است. این در حالی است که صدا و سیما همچنان حاضر نیست که حق پخش مسابقات لیگ برتر را بپردازد.

اختلاف مسئولان سازمان لیگ و مدیران صدا و سیما در سال گذشته تا آنجا پیش رفت که رئیس وقت سازمان لیگ اعلام کرد از ورود دوربین‌های تلویزیون به داخل ورزشگاه‌ها جلوگیری خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    پس از اعتراض های شدید کی‌روش برای چند نوبت زمین اصلی آزادی برای تمرین کردن در اختیار تیم ملی قرار گرفت اما حالا امروز دوباره محمود گودرزی از در اختیار قرار نگرفتن آزادی به تیم ملی خبر داده است: آزادی متعلق به مسابقات رسمی تیم ملی و سراسری باشگاه‌هاست و برای تمرین کردن نیست. اگر قرار باشد هر تیمی اراده کند و بخواهد در این زمین تمرین کرده و آن را خراب کند، برای برگزاری مسابقات دچار مشکل می‌شویم.!! اما ما هشت زمین را نداریم، تنها یک آزادی داریم که استاندارد است و البته آن را هم به تیم ملی نمی دهیم تا خراب نشود. شرایط این روزهای فوتبال ایران مثل آن کودکی است که کفش نو خریده و آن را نمی‌پوشد و بالای سرش موقع خواب می‌گذارد تا مطمئن شود که کفش هایش خراب نمی شود.! سرمربی تیم ملی قطر هماهنگی لازم را با مربیان باشگاهی هم انجام داده است. به نوشته رسانه های قطری، تیم ملی این کشور با برنامه ای دقیق مشغول آماده سازی برای شروع مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی است. در ادامه این برنامه ریزی، کارنینو سرمربی اروگوئه ای تیم ملی قطر جلسه ای را با صبری لاموشی سرمربی الخریطیات که سابقه مربیگری الریان و ام صلال را هم دارد، برگزار کرد. هدف از برگزاری این جلسه کمک به تیم ملی بود. تیم ملی قطر قرار است راهی سوئیس شود و اردوی خارجی خود را برگزار کند. این تیم تا روز بازی با ایران سه دیدار دوستانه هم برگزار می کند. قطر در حال حاضر یک دوره تمرینات بدنسازی و تاکتیکی را در سالن پشت سر می گذارد و این در حالی است که تیم ملی ایران فعلا خواب است و تازه از روز ۲۳ مردادماه استارت می زند. ایران و قطر روز ۱۱ شهریور ماه در اولین بازی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی رودروی هم قرار می گیرند.