ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال دو حمله عمدی جنگده‌های روس به پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه

آمریکا می‌گوید که جنگنده‌های روس، پایگاه‌های مخفی نیروهای آمریکایی در سوریه را بمباران کرده‌اند. به‌گفته «وال‌استریت ژورنال»، آمریکایی‌ها معتقدند که این حملات عمدی بوده‌اند.

آمریکا می‌گوید که جنگنده‌های روس، حداقل دو بار پایگاه‌های مخفی نیروهای آمریکایی در سوریه را بمباران کرده‌اند. به‌گفته «وال‌استریت ژورنال»، آمریکایی‌ها معتقدند که این حملات عمدی بوده‌اند.

دو حمله روسیه به مواضع آمریکا در سوریه در ماه‌های ژوئن و ژوئیه رخ داده‌اند اما خبر احتمال عمدی بودن آنها روز ۲۱ ژوئیه / ۳۰ تیر منتشر شده است.

حمله اول روز ۱۶ ژوئن به پایگاه «التنف» بوده است؛ نیروهای آمریکایی و بریتانیایی به طور مشترک از این پایگاه که در نزدیکی مرز اردن قرار دارد استفاده می‌کردند.

نیروهای بریتانیایی یک روز پیش از حمله جنگنده‌های روسیه مقر پایگاه «التنف» را ترک کرده بودند. «وال‌استریت ژورنال» نوشته است که گزارش‌های تأیید نشده‌ای مبنی بر درگیری جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا با جنگنده‌های قروسیه بر فراز آسمان پایگاه «التنف» به دست‌شان رسیده است.

حمله دوم در روز ۱۲ ژوئیه بوده که در آن جنگنده‌های روس پایگاه نظامی متعلق به مخالفان بشار اسد که از سازمان سیا کمک می‌گیرند را هدف قرار داده‌اند. این حمله پیش از این گزارش نشده بوده و اطلاعات دقیقی هم در مورد آن در دسترس نیست.

پایگاه مخالفان بشار اسد که مورد حمایت سازمان سیا هستند در ۸۰ کیلومتری غرب پایگاه «التنف» قرار دارد.

مقامات نظامی آمریکایی که با «وال‌استریت ژورنال» در این رابطه گفت‌وگو کرده‌اند می‌گوید که کرملین با این حمله‌ها قصد دارد آمریکا و بریتانیا را ناچار کند که با برنامه روسیه در سوریه همراه شوند.

«دیلی بیست» می‌گوید که در جریان حمله ۱۶ ژوئن، فرماندهی مرکزی ایالات متحده به‌طور مستقیم با خلبانان درگیر در این جنگ هوایی صحبت کرده است.

پس از آن مقامات سیاسی واشنگتن و مسکو نیز برای جلوگیری از درگیری مشابه با تلفن باهم صحبت کرده‌اند. اما مشخص نیست کدام مقام‌ها باهم صحبت کرده‌اند.

برخی از گزارش‌ها می‌گویند که روسیه در حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

ایالات متحده و روسیه هفته پیش باهم پیمان توافق بستند تا با حملات هوایی، گروه‌های وابسته به «القاعده» در سوریه و به‌طور خاص «جبهه نصرت» را هدف قرار دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.