ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابلاغ حکم چهار سال حبس کورش زعیم در زندان

حکم حبس کورش زعیم در زندان اوین به او ابلاغ شده است و به این ترتیب این فعال سیاسی که عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران است باید چهار سال در حبس باشد.

حکم حبس کورش زعیم در زندان اوین به او ابلاغ شده است و به این ترتیب این فعال سیاسی که عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران است باید چهار سال در حبس باشد.

کوروش زعیم

این حکم روز شنبه دوم مرداد ماه به این فعال سیاسی ابلاغ شده است.

یک منبع نزدیک به کورش زعیم به خبرگزاری هرانا گفته است که این حکم در زندان و تنها به آقای زعیم ابلاغ شده و وکیل او در جریان این موضوع نیست و حکم موکلش به او ابلاغ نشده است.

کورش زعیم روز شنبه ۲۶ تیر بازداشت و روز یک‌شنبه ۲۷ تیر به سالن ۱۰ بند هشت زندان اوین منتقل شد.

او مرداد ماه سال گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

زعیم پیش از این هم در شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ماشا‌الله احمدزاده، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمیع پرونده‌های دستگیری و زندان در سال‌های ۱۳۶۱، ۱۳۸۵، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ در فروردین ماه ۱۳۹۱ به سه سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای محکوم شده بود که با توجه به «کهولت سن متهم» این حبس به مدت پنج سال تعلیق شده‌ بود.

زعیم در سال ۱۳۸۵ به علت مواضع سیاسی خود ۴۷ روز، در تیر ۱۳۸۸، ۹۱ روز و در بهمن ۱۳۸۹، ۲۷ روز در انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی شده بود.

این نویسنده و مترجم «آزادی و مسئولیت روشنفکران» اثر کارل پوپر، آثار متعدد دیگری نیز در زمینه متون تاریخی و علمی ترجمه و تألیف کرده است. از آن جمله می‌توان به کتاب «امپراتوری شوروی به کجا می‌رود؟» و «تاریخچه جبهه ملی از پیدایش تا کودتای ۲۸ مرداد» اشاره کرد.

او افزون بر پژوهش در زمینه‌های ریاضیات، اقتصاد، کشاورزی و صنعت، بنیان‌گذار کانون «اندیشه و سخن» است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.