ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آیا مرتضوی یک نسخه از مدارک کارهایش را از کشور خارج کرده است؟

عباس پالیزدار گفته که در جریان رسیدگی به شکایتش از سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، او از خارج کردن یک نسخه از تمام کارهای کرده‌اش به خارج از کشور خبر داده است.

عباس پالیزدار که نامش از اردیبهشت سال ۸۷ به دنبال افشاگری درباره پرونده‌های فساد مالی مقام‌های عالی و قضایی جمهوری اسلامی و بستگان‌شان رسانه‌ای شد، گفته است که در جریان رسیدگی به شکایت او از سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، مرتضوی از خارج کردن یک نسخه از تمام کارهای کرده‌اش به خارج از کشور خبر داده است.

عباس پالیزدار

پالیزدار روز یک‌شنبه سوم مرداد به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است که مرتضوی موقع ترک اتاق خطاب به قاضی گفته است من عباس پالیزدار نیستم که با من با این لحن حرف می‌زنید: «من یک نسخه از تمام اسناد و مدارک کارهایی که انجام داده ام را از کشور خارج کرده‌ام و شما نمی‌توانید هیچ کاری انجام دهید.»

شکایت عباس پالیزدار از مرتضوی بر مبنای ایراد افترا و اعتراض به بازرسی از منزلش در زمان ریاست مرتضوی بر دادستانی تهران مطرح شده است که مرتضوی پس از تفهیم اتهام، از خود دفاع کرده است.

شکایت دادستانی تهران به عنوان مدعی‌العموم از عباس پالیزدار به دنبال یک سخنرانی جنجالی در همدان صورت گرفت. پالیزدار در آن سخنرانی تعداد پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی در کمیته تحقیق و تفحص مجلس را ۱۳۰ مورد عنوان کرد و گفت که آن‌چه می‌گوید، نتیجه تحقیقات کمیته تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضاییه است.

پالیزدار حالا در اظهارات تازه‌اش گفته است که در جریان رسیدگی به پرونده‌اش، مرتضوی به همسر او گفته است که معطل عباس پالیزدار نشود و برای بچه‌هایش یک پدر {دیگر} پیدا کند.

او همچنین گفته است که از طرف مرتضوی تهدید به اعدام شده و دادستان سابق تهران به او گفته شده است که اگر نگوید هرچه درباره مقام‌های قضایی گفته‌ است دروغ بوده، خودش چهارپایه را از زیر پای پالیزدار می‌کشد و اعدامش می‌کند: «در آن لحظه شاهدی نداشتم که بعدها این اظهارات را تایید کند اما از شانس خوبی که داشتم مرتضوی به همسرم در حضور پدر و برادر و کسانی که در اتاقش بودند نیز همین جمله‌ها را گفته است، به این شکل که مرتضوی از همسرم می‌پرسد چند فرزند داری؟ همسرم در پاسخ می‌گوید چهار فرزند که {مرتضوی} در جواب همسرم می‌گوید معطل پالیزدار نباش، برو یک پدر برای بچه‌هایت پیدا کن.»

دادستان سابق تهران طرح چنین اظهاراتی را تکذیب کرده، اما پالیزدار به ایلنا گفته است که خانواده‌اش در این مورد شهادت می‌دهند: «البته قبل از این‌که تعلیق قضایی برای مرتضوی صادر شود در یک مقطع این بحث مطرح شد و مرتضوی گفت که پالیزدار دچار توهمات "انفرادی" شده است و من این حرف را به او نگفته‌ام.»

سعید مرتضوی که در زمان اعتراض‌های پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ دادستان تهران بود، وقایع بازداشتگاه کهریزک را هم تکذیب کرده بود.

پالیزدار در همین باره گفته است که یک مقام قضایی در واکنش به صحبت‌های مرتضوی در جریان رسیدگی به پرونده‌اش گفته است که او (مرتضوی) همه چیز را کتمان می‌کند: «{ضیایی} عکس‌هایی از کهریزک را روی میز گذاشت و گفت که شما این را هم کتمان کردید. شما همه چیز را کتمان می‌کنید. در آن لحظه مرتضوی از جای خود بلند شد و موقع ترک اتاق به قاضی گفت که من عباس پالیزدار نیستم که با من با این لحن حرف می‌زنید. من یک نسخه از تمام اسناد و مدارک کارهایی که انجام  داده‌ام را از کشور خارج کرده‌ام. شما هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.»

پالیزدار درباره پیگیری پرونده شکایتش از سعید مرتضوی هم گفته است که می‌خواهد در تاریخ ثبت شود که او تا آخر این مساله ایستاد: «باید با مرتضوی برخورد شود. او کسی است که در دادگاه به من گفت بیا با من رفاقت کن که به تو بگویم چه کسی دستور کارهای من را صادر کرد.»

پرونده رسیدگی به شکایت عباس پالیزدار از سعید مرتضوی همچنان در جریان است و به صدور حکم نرسیده است.

پالیزدار گفته است: «پرونده ما علیه او به صدور حکم نرسیده است، اما در جلسه آخر دادگاه قاضی از مرتضوی خواست آخرین دفاعیه را انجام دهد و مرتضوی در پاسخ گفت که من همکار قضایی شما بودم و وقتی قاضی این حرف را می‌زند یعنی می‌خواهد حکم را صادر کند. قاضی حیدری در واکنش به اظهارات مرتضوی گفت که تو هنوز فکر می‌کنی دادستانی که این حرف‌ها را می‌زنی؟ تو دفاع کن و بعد سر جای خودت بنشین.»

درباره افشاگری‌های عباس پالیزدار در اینجا بخوانید:

افشارگری‌های پالیزدار ادامه دارد؟

- به زودی دوباره با سند به عرصه افشاگری باز می‌گردم.

این جمله را عباس پالیزدار به خبرگزاری ایلنا گفته است. او پیش‌تر به دلیل افشاگری‌هایش تحت فشار قرار گرفته و محاکمه و محکوم شده است.

خود او هم اما به عنوان بدهکار بانکی معرفی شده است.

پالیزدار در واکنش به این موضوع گفته است که اخباری در فضای مجازی منتشر شده و برخی سایت‌ها هم بدون تحقیق این اخبار را بازنشر کرده‌اند که من حل این مساله را به وکیلان خود واگذار کرده‌ام.

او گفته است که در جریان انتشار این خبر، یک سری مافیای قدرت و ثروت دست دارند که من دست‌شان را رو کرده‌ام: «آن‌ها می‌خواهند بگویند من مشکلاتی دارم، اما من یک ریال بدهی به سیستم بانکی ندارم. من یک مبارز مفاسد اقتصادی هستم و این حرف‌ها شایعه است. این نوید را  می‌دهم که به زودی مجددا با سند به عرصه افشاگری باز خواهم گشت.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nashenas

    با عرض پوزش و امید عفو از سردبیر سایت زمانه که اشتباها" آنرا روزنه تایپ کردم

  • nashenas

    با سلام و خسته نباشی , دوست عزیز الان دیگر دوره مقاومت مسلحانه نیست اما راههای دیگری هم است که این حکومت دیکتاتوری و فاشیستی بدانند که مردم آنها را نمیخواهند , به عنوان مثال عرض میکنم که مردم یک روز شنبه یا یکشنبه یا هر روزی که همین سایت روزنه اعلام کند ساعت 10 شب هر چی که ماشین توی تهران و شهرستانها هستند به مدت 5 ثانیه چراغهای خود را خاموش کنند آنگاه ببین چه ها که نخواهد شد , ببخشید یک ککی توی تنبان آخوندها خواهد افتاد که نگو و نپرس , البته سایت زمانه میتواند با سایر سایتهای دیگر به قول جمهوری اسلامی ضد انقلاب راجع به این کاری که خدمتتان عرض کردم هماهنگی نمایند . موفق باشید

  • وطن

    اى ناشناس عزيز سخنانت كاملاً متين و پسنديده است. حال زمان عمل فرا رسيده گرچه بسيار دير شده . شما و من و بسيارى ديگر خسته شديم كه هر دم از فجايع بنويسيم و بخوانيم . بايد بشدت با آنانـى كه مماشات ميكنند تاخت و نرمش را كنار گذارد. اما چگونه ؟ فكرش را ميكنم خوب از طريق سايت زمانه و ديگر سايت هاى احتمالاً بـى طرف... ميشود براى افشاگرى استفاده كرد و اين ملايان جانـى ...و دين و مذهبب فناتيك عقب افتاده را رسوا كرد! اما مگر اين همه رسوا كردن .....اينها را سانتيمترى به عقب برده؟ تازه هم اين آخوند هاى شپشوى دزد و هم كت شلوارى پوش ها مثل قاضى صلواتى و مرتضوى كه وقتى در بعضى مكان ها كفش خودشان را بيرون مياورند بوى گند و تعفن حتىٰ سمج ترين مگس ها را فرار ميدهد اهميتى ميدهند .ديگر عادت كرده اند و مردم هم... همچنين! پس اينگونه كارگر نمى افتد. بايد راه چاره اى ديگر پيدا نمود. اما چه راهى؟ شايد تنها راه باقيمانده براى نجات كمك از همانهايست كه دشمن هستند بزعم بسيارى از هم ميهنان. پس اگر افرادى مثل من و كسانى كه منتقد و عصبانى هستند حرف آخر را ميزنند راه حل هم بايد ارائه كنند. كه من نظرى دادم و ميمانم منتظر تا ببينم كاربران چه ايده ايى دارند.

  • nashenas

    با سلام اگر نظر بنده را بخواهید آقایان قوه قضاییه و آقا از این مردک میترسند چرا که در واقع اینها همگی از یک توبره میخورند, 5 برادران از زمینهای ورامین و ....... و آقا هم با آقازاده هایشان از فرش ساده زیر پایشان !!!! تا سرماه گذاریهای آنچنانی در اقریقای جنوبی و ......... , و سایر آقایان مانند هاشمی رفسنجانیها, طبسیها , باهنرها, خاوریها و ......... و آقا زاده هایشان هم از قراردهای نفتی و ملا خور کردن پولهای مردم بیچاره که به عنوان نذورات در حلق آقایان میریزند و .............. خلاصه کلام اینکه دعوا سر لحاف ملانصرالدین است و سر مردم بیچاره بی کلاه و اینکه امسال ایشان رییس جمهور شوند و از اصلاح طلبان است و چند سال دیگر آن یکی بشود از اصول گرایان است و ....... اینها همگی حرف مفت است چرا که همه اینها به خاطر حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در واقع سوپاپ اطمینانی شده است برای سران جمهوری اسلامی که گاه وقتی میبینند که ملت در حال انفجار است این سوپاپ را اندکی بالا میاورند تا بخار آن کم شود و بعد از مدتی از دوباره آن را میزنند پایین و وای بر حال این ملت بدبخت و بیچاره با آنهمه پیشینه 2500 ساله بینهایت نیکو