ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شکر در ایران احتکار می‌شود»

افزایش قیمت شکر در بازار ایران ادامه دارد و یک مقام دولتی از نهادهای نظارتی می‌خواهد که «با احتکار کنندگان محموله‌های شکر» برخورد کنند.

افزایش قیمت شکر همزمان با کمیابی آن در بازار ایران ادامه دارد. معاون وزیر جهاد و کشاورزی می‌گوید که دلالان عامل افزایش قیمت این کالا هستند.

رسانه‌های ایران از «کمبود شکر» در برخی از شهرها خبر می‌دهند.

از ابتدای سال ۹۵ شکر در بازار ایران کمیاب شد. به‌گونه‌ای که برخی از رسانه‌ها از «کمیابی و نایابی» آن در برخی از شهرها خبر دادند. محمد آقا طاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ایران تیر ماه همین سال از افزایش قیمت ساعت به ساعت شکر در بازار خبر داد و از دولت خواست که با توزیع شکر در بازار مانع از افزایش قیمت شود.

پایگاه خبری "الف" نیز همزمان با ماه رمضان گزارش کرد که شکر در برخی از شهرهای ایران کمیاب شده است. خبرگزاری تسنیم هم۳۰ تیر «اقدام شرکت بازرگانی دولتی برای عرضه انحصاری شکر» را عامل افزایش قیمت این کالا دانست و خبر داد که عرضه انحصاری شکر و توقف عرضه آن در بورس کالا از سوی شرکت بازرگانی دولتی با اخطار یک نهاد نظارتی روبرو شد.

این گزارش بدون نام بردن از این نهاد نظارتی، از عرضه شکر به صورت انحصاری به سه شرکت، و توقف عرضه شکر از اردیبهشت در بورس کالا خبر داد.

اما قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ایران در یک برنامه تلویزیونی «تاخیر در صدور مجوز برای واردات شکر» را عامل افزایش قیمت این کالا دانست و وعده کرد که با توزیع شکرهای وارداتی، قیمت آن واقعی شود. اما به‌رغم وعده‌های دولت و واردات ۴۶۰ هزار تن شکر در دو ماه نخست امسال، قیمت این کالا همچنان رو به افزایش شد.

در ادامه واکنش به افزایش قیمت این کالا، معاون بازرگانی داخلی «شرکت بازرگانی دولتی ایران»، صبح یکشنبه سوم مرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، ضمن تائید افزایش قیمت شکر، «دلالان و احتکار» را تلویحا عامل اصلی گرانی این کالا دانست.

حسن عباسی معروفان از توزیع روزانه ۱۳۰ هزار تن شکر از سوی دولت و بخش خصوصی در بورس خبر داد و گفت که « قیمت واقعی شکر ۲۷۰۰ تومان است».

او با بیان اینکه «هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و انبارها پر از محموله‌های شکر است»، «برخی از دلالان» را عمال گرانی شکر دانست که با علم به افزایش قیمت جهانی شکر «محموله‌هایی را خریداری کرده‌ و نگهداری می‌کنند تا در موقع مناسب و با افزایش قیمت بفروشند».

این مقام دولتی از نهادهای نظارتی خواست که «نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و آن را پیگیری کنند». به گفته عباسی معروفان «همه اطلاعات خریداران شکر ثبت می‌شود برای همین ناظران به راحتی می‌تواننند شکرهای خریداری و جمع‌آوری شده را از سوی دلالان رصد کنند و ببینند چه کسانی و با چه اهدافی شکر را در بازار جمع‌آوری و نگه می‌دارند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.