ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری یک سوری به جشنواره موسیقی شهر آنسباخ

انفجار بمب در جشنواره موسیقی آنسباخ، پانزده زخمی برجای گذاشت. مهاجم یک جوان ۲۷ ساله سوری بود که از دو سال قبل در آلمان زندگی می‌کرد و تقاضای پناهندگی‌اش رد شده بود.

حمله انتحاری در برابر محل برگزاری فستیوال موسیقی در آنسباخ آلمان، مهاجم را به کشتن داد و پانزده نفر را مجروح کرد. حال سه نفر از زخمی‌ها وخیم است. انفجار  ساعت ۲۲:۱۰ شامگاه یکشنبه ۲۴ ژوئیه در ورودی محوطه فستیوال در محوطه قدیمی شهر آنسباخ صورت گرفت. مواد منفجره در کوله پشتی مهاجم قرار داشت: یک سوری ۲۷ ساله که از دو سال قبل در آلمان تقاضای پناهندگی داده بود.

وزیر داخله ایاالت بایرن می‌گوید در کوله پشتی مهاجم مقدار زیادی مواد منفجره بود.

رومان فرتنینگر، رئیس پلیس نورنبرگ می‌گوید عامل حمله کوشید وارد محل برگزاری فستیوال شود اما جلوی او را به خاطر این که بلیط نداشت گرفتند: «او در کوله پشتی خودش مواد منفجره داشت و چنانچه موفق می‌شد وارد محوطه شود، تعداد بیشتری کشته می‌شدند.»

جشنواره موسیقی آنسباخ پس از انفجار تعطیل شد. حدود ۲۰۰۰ نفر با کمک پلیس از محل تخلیه شدند.

انگیزه مهاجم نامعلوم است. عامل انتحاری به خاطر مواد مخدر برای پلیس شناخته شده بود. علاوه بر آن او دو مرتبه اقدام به خودکشی کرده بود و از نظر روحی تحت درمان قرار داشت.

محوطه قدیمی آنسباخ پس از انفجار تخلیه شد و تحت محاصره پلیس در ‌آمد.

یواخیم هرمان، وزیر داخله ایالت بایرن در کنفرانس مطبوعاتی گفت که این اقدام احتمالا یک حمله انتحاری اسلامگرایانه بوده است.

مهاجم یک سوری ۲۷ ساله بوده که از دو سال قبل در آلمان تقاضای پناهندگی داده بود اما درخواستش یک سال قبل رد شد. او طبق قانون "دولدونگ" در آنسباخ زندگی می‌کرد؛ قانونی در آلمان که پناهجویان پذیرفته نشده را دیپورت نمی‌کند و به صورت مشروط و محدود مجوز ماندن انها در این کشور را می‌دهد.

یواخیم هرمان گفت دلیل این که او رد شده بود مشخص نیست. قرار است اداره پناهندگی و مهاجرت آلمان این امر را روز دوشنبه مشخص کند.

هرمان گفت دلیل این که او رد شده بود مشخص نیست. قرار است اداره پناهندگی و مهاجرت آلمان این امر را روز دوشنبه مشخص کند. ظهر دوشنبه اعلام شد که مهاجم قرار بوده به بلغارستان دیپورت شود.  از وسایل مهاجم یک تلفن دستی کسف شده بود که که بنا بر اعلام پلیس، یک ویدئوی تهدیدآمیز در آن بود. پلیس آلمان هم‌چنین اعلام کرد که در لپ تاپ مهاجم، نشانه‌ها و شواهدی از ارتباط با گروه‌های اسلامگرا یافته است.

در مرکز شهر آنسباخ پس از انفجار  وحشت مستولی شد. محوطه باستانی شهر به طور کامل تحت محاصره ۲۰۰ مامور پلیس قرار گرفت. آنسباخ ۴۰هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی نورنبرگ واقع شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.