ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر کار: یارانه ۲۰۰هزار نفر قطع می‌شود

احمد میدری می‌گوید یارانه ۵۰نفر از نمایندگان مجلس حذف شده و ۲۰۰هزار نفر نیز از فهرست یارانه‌بگیران خارج می‌شوند. دولت تا کنون با حذف یارانه ثروتمندان مخالفت کرده است.

معاون وزیر کار می‌گوید یارانه ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس حذف شده و اسامی ۲۰۰هزار نفر نیز برای خط خوردن از فهرست گیرندگان یارانه نقدی اعلام شده است.

احمد میدری، معاون وزارت کار از حذف یارانه افراد پردرآمد بر اساس مصوبه مجلس خبر داد. خبرگزاری مهر، دوشنبه چهارم مرداد به نقل از میدری نوشت: «اعضای هیات علمی و قضات از جمله این افراد هستند.»

میدری افزوده که ۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان جدید مجلس، قبلا یارانه دریافت می‌کردند که پس از نمایندگی، یارانه آنها قطع شده است.

او توضیحی در مورد ملاک حذف یارانه‌ نقدی نداده و گفته است: «در سال ۹۴ ضوابط مشخصی را اعلام نکرده بود اما امسال ضوابطی مانند حذف یارانه اعضای هیئت علمی و قضات اعلام شده است.»

معاون وزیر کار تاکید کرده که یارانه هیچکس به خاطر شاخص‌هایی چون دارایی افراد حذف نشده بلکه طبق قانون، سه دهک پردرآمد از فهرست گیرندگان یارانه حذف شده‌اند.

براساس قانون بودجه ۹۵ دولت می‌بایست چهار ماه پس از تصویب این قانون، یارانه نقدی کسانی را که بیش از ۳۵ میلیون تومان درآمد سالانه دارند، قطع کند. مجلس پرداخت یارانه نقدی به این افراد را از ابتدای تیر امسال «تصرف در اموال عمومی و جرم» شناخته بود.

احمد میدری پیش از این گفته بود که تا پایان سال تنها حذف یارانه نقدی۱۰ میلیون نفر امکان‌پذیر است.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در فروردین ۹۵ اعلام کرده بود که حذف یارانه ثروتمندان نه اجرا شدنی است و نه عادلانه.

بر اساس مصوبه مجلس یارانه نقدی کارکنان دولت، قضات، نمایندگان مجلس، اعضای هیات مدیره شرکت‌های خصوصی و دولتی و بانک‌ها، کارکنان و اعضای نیروهای مسلح، پزشکان و دندان‌پزشکان را در صورتی که بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد ماهیانه داشته باشند، قطع خواهد شد.

همچنین کلیه ایرانیان خارج از کشور و اعضای سه دهک درآمدی بالا در صورتی که در گروه‌های شغلی اعلام شده قرار نگرفته باشند نیز مشمول قطع یارانه نقدی خواهند شد. براساس این قانون افراد مشمول این تبصره در صورت دریافت یارانه نقدی، مجرم شناخته شده و باید دو برابر یارانه دریافتی را به دولت بازگردانند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.