ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده وزارت‌خانه به مقابله با پدیده ریزگردها مکلف شدند

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مسئول تشکیل ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار با مشارکت ۱۴ وزارت‌خانه و سازمان شد. این ستاد بر اساس ابلاغیه ۹ ماده‌ای هیات دولت تشکیل می‌شود.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیستـ، مسئول تشکیل ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار با مشارکت ۱۴ وزارت‌خانه و سازمان شد. این ستاد بر اساس ابلاغیه ۹ ماده‌ای هیات دولت تشکیل می‌شود.

معصومه ابتکار، به دستور معاون اول حسن روحانی، مسئول تشکیل ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار با حضور معاونان ۱۰ وزارت‌خانه و چهار سازمان دولتی و غیردولتی شده است.

در این ستاد، معاونان وزارت‌‌های جهاد کشاورزی، نیرو، بهداشت و درمان، نفت، راه و شهرسازی، آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، صنعت و معدن، امور خارجه، علوم و دفاع حضور خواهند داشت. سازمان‌ صدا و سیما، سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این ستاد عضویت دارند.

در ابلاغیه اسحاق جهانگیری به معصومه ابتکار، خواسته شده که کانون‌های شکل‌گیری و نحوه پراکنش ریزگردها شناسایی شوند و به اطلاع مردم برسند.

در ماده ۲ این ابلاغیه، سازمان‌های حفاظت محیط زیست و هواشناسی کشور مکلف شده‌اند که ظرف شش ماه طرح توسعه و تجهیز ایستگاه‌های پایش وضعیت جوی را با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های پیش آگاهی را به صورت مشترک تهیه و ارائه کنند.

این آیین نامه خواستار سهیم‌کردن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بحث مقابله با ریزگردها و مکلف شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های جنوبی برای برنامه‌ریزی جهت تجهیز مراکز درمانی شده است.

ماده ٩ آیین‌نامه شهرداری‌های شهرهای واقع در مناطق تحت‌تأثیر پدیده گردوغبار را موظف کرده که اجرای طرح کمربند فضای سبز شهرهای مربوطه ضمن رعایت ضوابط طرح جامع، نظر سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور را از جهت اولویت مکانی و نوع کاشت رعایت کنند.

زندگی ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم ایران متأثر از بحران ریزگردها است. مقامات ارشد ایران می‌گویند مبارزه با این پدیده ۳۰ سالی به طول می‌انجامد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.