ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت حمله به کلیسای نرماندی را برعهده گرفت

فرانسوا اولاند از گروگانگیری در کلیسا به عنوان عملیات تروریستی یاد کرد. داعش در اینترنت از عاملان حمله به عنوان "سربازان دولت اسلامی" نام برد.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه پس از واقعه گروگانگیری در کلیسایی در نرماندی، به محل واقعه، به شهر سنت اتین دو رووره در شهرستان سن ماریتیم سفر کرد. او در سخنانی از این گروگانگیری به عنوان عملیات تروریستی یاد کرد. داعش در وبسایت اعماق، این حمله را به خود نسبت داد و از عاملان آن به عنوان "سربازان دولت اسلامی" نام برد.

گروگانگیری در کلیسایی در شهر سنت اتین دو رووره

گروگانگیران صبح سه‌شنبه، ۲۶ ژوئیه هنگام مراسم عشای ربانی به کلیسای سنت اتین دو رووره هجوم بردند، پنج نفر را به گروگان گرفتند و با چاقو گلوی کشیش ۸۴ ساله کلیسا را بریدند. یکی از گروگان‌ها به سختی مجروح شده است. پلیس دو گروگانگیر اسلام‌گرا را به ضرب گلوله به قتل رساند.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه هم این گروگانگیری را محکوم کرده. او در توئیتر از این گروگانگیری به عنوان «وحشی‌گری» یاد کرده و خاطرنشان کرده که فرانسوی‌ها در این شرایط بحرانی با هم متحد خواهند بود.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه اعلام کرده که چهارشنبه ۲۷ ژوئیه با نمایندگان مذاهب مختلف در فرانسه دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد. او گفته است: «هدف تروریست‌ها ایجاد اختلاف مذهبی‌ و تفرقه‌افکنی‌ست.»

پاپ فرانسیسکوس نیز از این واقعه به عنوان «خشونت بی‌‌معنی» یاد کرده است.

فدریکو لومباردی، سخنگوی پاپ گفته است: «کاتولیک‌های جهان از این حادثه متأثرند. به این دلیل که گروگانگیری در یک کلیسا اتفاق افتاده و یک کشیش جان خود را از دست داده است.»

فرانسه از یک سال و نیم پیش تاکنون هدف عملیات تروریستی «داعش» بوده است. پیش از این یک مرد ۳۱ ساله تونسی در روز ملی فرانسه با کامیون ۸۴ نفر را در نیس زیر گرفت و به قتل رساند.

از ۱۳ نوامبر تاکنون در فرانسه وضعیت اضطراری اعلام شده است.

در پاریس سربازان مسلح تلاش می‌کنند امنیت شهر را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.