ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما: روسیه ایمیل‌های دمکرات‌ها را احتمالاً برای حمایت از ترامپ هک کرده

چندین مقام امنیتی و رئیس جمهوری آمریکا این ظن را مطرح کرده‌اند که روسیه پشت هک کردن ایمیل‌های کمیته ملی حزب دموکرات به قصد حمایت از نامزد جمهوری‌خواهان است.

در حالی که چندین مقام امنیتی دولت آمریکا تا کنون این ظن را مطرح کرده‌اند که روسیه پشت هک کردن ایمیل‌های کمیته ملی حزب دموکرات (DNC) است، اکنون خود شخص رئیس‌جمهوری آمریکا این را مطرح کرده است. بارک اوباما این احتمال را مطرح کرده که روسیه ایمیل‌های مقامات آمریکایی را برای کمک کردن به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، هک کرده است.

بارک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۲۶ ژوئیه / ۴ مرداد در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی» این احتمال را مطرح کرد روس‌ها به به‌منظور نفوذ در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، شبکه ایمیل‌های «کمیته ملی حزب دموکرات» را هک کرده باشند.

اوباما در این گفت‌وگو گفت در پاسخ به این پرسش که آیا دولت روسیه سرورهای کمیته ملی حزب دموکرات را برای صدمه زدن به هیلاری کلینتون – نامزد اصلی دمکرات‌ها – هک کرده است گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ممکن است نامزد جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ، را بیش از رقیب دموکرات او، هیلاری کلینتون، ترجیح دهد: «چراکه ترامپ بارها و بارها رهبر روسیه را تحسین کرده است.»

«ویکی لیکس» ۲۰هزار ایمیل کمیته ملی حزب دموکرات را درست پیش از گردهمایی بزرگ آنها در شهر فیلادلفیا جایی که هیلاری کلینتون را به عنوان نامزد اصلی حزب معرفی کردند، افشا کرد.

این ایمیل‌ها نشان می‌داد که مقامات اصلی این حزب از جمله رئیس کمیته ملی، دبی واسرمن شولتز، حتی پیش از نهایی‌شدن نتیجه انتخابات درون‌حزبی، هیلاری کلینتون را به برنی سندرز، سناتوری که در رقابت‌های درون‌حزبی رقیب کلینتون بود، ترجیح می‌داده‌اند. در میان ایمیل‌های افشاشده، ایمیلی این پیشنهاد را مطرح کرده بود که خداناباوری سندرز به عنوان ابزاری علیه او که از خانواده‌ای یهودی می‌آید استفاده شود.

در نتیجه این افشا، حزب دمکرات از سندرز و حامیان او معذرت‌خواهی کرد و دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی، استعفا داد. با این حال، برنی سندرز، شب دوشنبه ۲۵ ژوئیه /۳ مرداد در سخنرانی‌ای از نامزدی کلینتون حمایت کرد و روز چهارم مرداد هم او را نامزد اصلی حزب معرفی کرد.

کاریکاتوری که «ویکی لیکس» به همراه ایمیل‌های افشاشده کمیته ملی دمکرات‌ها منتشر کرده است

پلیس فدرال آمریکا همچنان دارد در مورد افشای ایمیل‌ها و هک سرور کمیته ملی دمکرات‌ها تحقیق می‌کند اما چندین مقام امنیتی آمریکایی این دیدگاه را مطرح کرده‌اند که نشانه‌های بررسی شده در سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی به‌اندازه‌ای هست که روسیه را متهم کنند.

نظر رئیس‌جمهوری آمریکا هم به این دیدگاه‌ها اضافه شده که انگشت را به سمت شواهدی اشاره می‌کنند که نشان از دخالت هکرهای روسی دارد.

اوباما ضمن اینکه گفته است پژوهش‌های پلیس فدرال آمریکا هنوز پایان نیافته است، اذعان کرده است که کارشناسان امنیتی آمریکا منشأ هک را به روس‌ها نسبت داده‌اند: «چیزی که ما می‌دانیم این است که روس‌ها سیستم‌های ما را هک کرده‌اند. آن هم نه فقط سیستم دولتی، بلکه حتی سیستم‌های خصوصی. اینکه چه انگیزه از این کار داشته‌اند را نمی‌توانم به طور مستقیم بگویم.»

«ویکی لیکس» گفته است ایمیل‌های بیشتری در راه است و اسنادی که بیشتر به هیلاری کلینتون مربوط است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سید مرتضی حسینی

    بنا بر این دلیل حمایت ایران از ترامب . مشخص میشود .دستور از روسیه میآید