ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرغ و گوشت باز هم گران‌تر شد

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در ایران به ۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. قیمت هر کیلوگرم گوشت هم به ۳۰ الی ۳۱ هزار تومان افزایش پیدا کرد. گرمای هوا و قاچاق گوسفند از دلایل گرانی است

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در ایران به ۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. قیمت هر کیلوگرم گوشت هم به ۳۰ الی ۳۱ هزار تومان افزایش پیدا کرد. افت تولید مرغ در اثر گرمای هوا از دلایل افزایش قیمت مرغ است. گوشت هم به دلیل خروج غیرقانونی دام از کشور و کمبود دام در میادین گران‌تر شده.

افت تولید مرغ در اثر گرمای هوا از دلایل افزایش قیمت مرغ است.

دولت قیمت هر کیلو گوشت مرغ را هفت هزار تومان تعیین کرده بود. در ماه رمضان اما به خاطر افزایش تقاضا، قیمت گوشت مرغ افزایش پیدا کرد. انتظار می‌رفت پس از پایان ماه رمضان قیمت گوشت مرغ کاهش پیدا کند، اما چنین نشد.

محمد یوسفی رئیس اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی افزایش قیمت ذرت را مسئول این گرانی می‌داند: «در یک ماه اخیر هر کیلوگرم ذرت دامی خارجی از ۶۳۰ تومان به ۹۵۰ تومان تا هزار تومان افزایش‌یافته و شرکت پشتیبانی امور دام نیز هر کیلوگرم از این محصول را ۸۸۰ تومان عرضه می‌کند.»

علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی هم می‌گوید: «خروج غیر قانونی دام از مرزهای کشور و کمبود دام در میادین از جمله دلایل گرانی گوشت به شمار می‌رود و اگر به شرایط موجود رسیدگی نشود با توجه به مناسبت های پیش رو اعم از عید قربان احتمال افزایش قیمت وجود دارد.»

او از مسئولان خواسته مانع از خروج غیرقانونی دام از ایران شوند. به دلیل ضعف پول ایران، قاچاق گوسفند به کشورهای عربی و به عراق رونق پیدا کرده است. دلالال و قاچاقچیان بیشترین بهره را می‌برند، دامداران همچنان در مضیقه‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.