ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در درگیری با پلیس پنج نفر در ایروان مجروح شدند

گروگان‌ها آزاد شده‌اند، اما در پایتخت ارمنستان درگیری با پلیس همچنان ادامه دارد. گروگانگیران خواهان آزادی ژیرار سیفیلیان، رهبر مخالفان دولت ارمنستان‌اند.

۱۰ روز بعد از گروگان‌گیری در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان در درگیری با پلیس پنج نفر مجروح شدند.

ایروان: درگیری بین پلیس و گروگان‌گیران ادامه دارد

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که در تیراندازی بین نیروهای امنیتی و گروگانگیران، یک پلیس و چهار نفر از گروگانگیران مجروح شده‌اند. پلیس و دو تن از مجروحان به بیمارستانی در ایروان انتقال پیدا کرده‌اند و تحت درمان قرار گرفته‌اند. دو گروگانگیر دیگر که در این درگیری مجروح شده بودند، در ساختمانی که در اشغال آن‌هاست پناه گرفته‌اند.

گروهی از افراد مسلح یک گروه از افراد مسلح یکشنبه ۱۷ ژوئیه با حمله به یک مرکز پلیس در ایروان، پایتخت ارمنستان تعداد نامعلومی را به گروگان گرفته‌ بودند.

خبرگزاری رسمی ارمنستان گزارش داده بود که این حمله مسلحانه با هدف آزادی ژیرار سیفیلیان، رهبر مخالفان دولت ارمنستان و فرمانده نظامی پیشین صورت گرفته است. ژیرار سیفیلیان که حدود یک‌ماه پیش بازداشت شده بود از منتقدان سرسخت سرژ سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان به شمار می‌آید. گروگان‌گیران مطالبه دیگر خود را کناره‌گیری رئیس‌جمهوری ارمنستان عنوان کردند.

بیشتر بخوانید:

گروگان‌ها در ۱۰ روز گذشته به تدریج آزاد شدند، اما گروگانگیران از تسلیم سلاح خود خودداری می‌کنند و همچنان مرکز پلیس در ایروان را اشغال کرده‌اند.

هفته گذشته بیش از ۱۵۰۰ نفر در ایروان برای پایان مسالمت‌آمیز گروگانگیری تظاهرات کردند. پلیس اما با گاز اشک‌آور تظاهرکنندگان را متفرق کرد.

ژیرار سیفیلیان به اتهام مشارکت در تسخیر ساختمان‌ها و ادارات دولتی بازداشت شده است. در سال ۲۰۰۶ هم او را به اتهام فراخوان به براندازی قهرآمیز دولت ارمنستان بازداشت کرده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.