ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه ۹۲ تشکل دانشجویی به روحانی درباره «جو ارعاب و تهدید» در دانشگاه‌های ایران

۹۲ تشکل دانشجویی از سراسر ایران به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی نامه نوشته‌اند و از «جو ارعاب و تهدید» در دانشگاه‌های گلایه کرده‌اند.

۹۲ تشکل دانشجویی از سراسر ایران به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی نامه نوشته‌اند و از «جو ارعاب و تهدید» در دانشگاه‌های گلایه کرده‌اند. آن‌ها فضای دانشگاه‌ها را «نگران‌کننده» توصیف کرده‌اند و احتمال داده‌اند که در این شرایط دانشجویان بیش از پیش منزوی شوند.

هشدار تشکل‌های دانشجویی نسبت به انزوای روزافزون دانشجویان

دانشجویان در این نامه به موارد زیر اشاره کرده‌اند و این موارد مصداق «جو ارعاب و تهدید» در دانشگاه‌های ایران دانسته‌اند:

•لغو برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی بدون ارائه دلیل و هماهنگی با وزارت علوم که نافی استقلال این وزارتخانه است.
•عدم رسیدگی به درخواست تشکیل اتحادیه‌های دانشجویی و اخلال در روندهای مربوطه از جمله جلوگیری از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی تشکل‌های دانشجویی که منجر به عدم همگرایی در فعالیت تشکل‌ها و نارسایی در پیشبرد اهداف کلان و جامع دانشجویی می‌شود.
•دخالت‌های غیرقانونی و فراقانونی در نحوه برگزاری برنامه‌ها به شکلی که ماهیت برنامه‌های درخواستی به‌کلی دگرگون شده و در نهایت، صدور مجوز با تعویق و تعلیق مواجه می‌شود.
•اعمال سلایق شخصی در صدور مجوز برای میهمانان و سخنرانان توسط هیات‌های نظارت که موجب سردرگمی و برهم‌خوردن برنامه‌های موردنظر می‌شود
•عدم ارائه دلایل مکتوب مطابق آیین‌نامه در رد برنامه‌های درخواستی از سوی تشکل‌ها
•انواع برخوردهای تبعیض‌آمیز و رفتارهای دوگانه با تشکل‌ها از اختصاص ناعادلانه بودجه تا فرایندهای زمانی طولانی در پاسخ به درخواست صدور مجوز توسط مسئولان
• ایجاد مشکل برای کنشگران دانشجویی صرفاً به‌ بهانه حضور و فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی
•رصد امور شخصی دانشجویان در فضای مجازی به بهانه‌های واهی
•دامن‌ زدن به نگاه جنسیتی و اِعمال طرح‌های تفکیکی در موارد گوناگون

دانشجویان می‌گویند هرچند «نهادهای غیرمسئول خارج از دانشگاه» در به وجود آوردن شرایط نامطلوب برای دانشجویان نقش دارند، اما وزیر علوم هم به موارد یاد شده بی‌توجه است.
پیش از این، در تیر سال جاری ۲۹ تشکل دانشجویی اغزب حسن روحانی خواسته بودند تبعیض بین تشکل‌هایی دانشجویی «همسو با قدرت» و تشکل‌های دانشجویان اصلاح‌طلب را از میان بردارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ایران می‌گوید که انتشار بازی «پوکمون گو» در کشور منوط به تایید نهادهای امنیتی است.!! تب بازی کامپیوتری پوکمون در هفته‌های اخیر جهان را در برگرفته است، بازی که بر اساس فن‌آوری واقعیت مجازی ساخته شده و شرکت‌کنندگان در بازی با جهت‌یاب و دوربین موبایل خود به شکار موجودات خیالی می‌پردازند. این بازی اما از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتقاد دارد بازی پوکی‌مان گو از نظر محتوا مشکلی برای انتشار در کشور ندارد و تنها تایید نهادهای امنیتی می‌ماند!. این بنیاد در مکاتبه با ناشر بازی «پوکمون گو»، دو شرط برای انتشار این بازی در ایران تعیین کرده که یکی قرارگیری سرور کاربران ایرانی در داخل کشور است و دیگری تعیین موقعیت‌های مکانی بازی با !!هماهنگی بنیاد. به گفته بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی «پوکمون گو» وجوهی فراتر از سرگرمی هم دارد که به مسائل مسائل امنیتی و اجتماعی برمی‌گردد و ممکن است باعث ایجاد اختلال در نظم یا امنیت عمومی شود!!

  • nader

    هفته‌نامه «یالثارات»، هنرمندان ایرانی شرکت کننده در «جشن حافظ» را «دی..ث» توصیف کرد!. هفته نامه «یالثارات» با انتشار مطلبی در کنار تعدادی از عکس‌های مربوط به فرش قرمز شانزدهمین جشن حافظ، در شماره ۸۴۴ خود که چهارشنبه ۲۷ ژوئیه منتشر شد، هنرمندان حاضر در جشن حافظ را مورد حمله شدید قرار داده و از پوشش آنها انتقاد کرده است. عمده عکس‌های منتشر شده در صفحه۷ این هفته نامه تصاویری از هنرمندان (زن یا مرد) همراه همسرانشان است!