ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسن پهلوان، مدیرعامل سابق پدیده شاندیز دستگیر شد

دادستان خراسان رضوی از دستگیری محسن پهلوان به خاطر جرایم و تخلفات شرکت پدیده در مشهد خبر داد. استاندار خراسان می‌گوید بدهی‌های این شرکت به سهامداران مالباخته ۸۴۰۰ میلیارد تومان است.

دادستان خراسان رضوی از دستگیری محسن پهلوان به خاطر جرایم و تخلفات شرکت پدیده در مشهد خبر داد. استاندار خراسان می‌گوید بدهی‌های این شرکت به سهامداران مالباخته ۸۴۰۰میلیارد تومان است.

شامگاه چهارشنبه ششم مرداد، غلامعلی صادقی‌، دادستان مرکز خراسان رضوی از دستگیری مدیرعامل پیشین شرکت پدیده شاندیز و انتقال او به زندان خبر داد. پهلوان یک روز پیش‌تر به دادسرای مشهد احضار شده بود.

شرکت "پدیده شاندیز" که به نام "پدیده" شهرت دارد، ۱۱۴ هزار سهامدار دارد و وضعیت سود و شرایط مالی حجم عظیمی از سرمایه‌های مردم در آن روشن نیست. این شرکت اواسط دهه ۱۳۸۰ برای توسعه پروژه‌های ساختمانی و گردشگری در شاندیز در نزدیکی مشهد کار خود را شروع کرد و با فروش سهام به جذب سرمایه پرداخت.

گفته شده که این شرکت از شیوه بمباران تبلیغاتی و تعیین ارزش سهام توسط مدیریت برای بالابردن ارزش سهام خود بطور غیر واقعی سود می‌برد. به طور نمونه، شاخص رشد سهام پروژه پدیده شاندیز از آبان ۸۸ تا شهریور ۱۳۹۰، با رشد ۵۰ درصدی و با آغاز عملیات اجرایی در مهرماه ۹۰، با جهش ۱۳۰درصدی رو به رو شد. در سال ۱۳۹۰ با وجود رکود در بخش ساختمان، قیمت سهام پدیده ۲۷۵ درصد رشد داشت

از سال ۱۳۹۳ اما این شرکت به خاطر اتهاماتی در زمینه تغییر کاربری اراضی و معاملات سهامش، با موج مراجعه سهامداران برای فروش سهام‌شان روبرو شد و نتوانست حواله‌های صادره برای آنها را نقد کند. پس از آن مقامات قضایی دفاتر این شرکت در شهرهای مختلف را پلمپ کردند.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفته است که بر اساس حسابرسی‌های انجام شده مجموع بدهی شرکت پدیده هشت هزار و چهارصد میلیارد تومان است که این بدهی شامل حقوق سهامداران، حقوق دولتی، هزینه‌های های صدور پروانه، مجوزها و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ و تغییر کاربری، بدهی به تعاونی منحله میزان و پیمانکاران است.

محسن پهلوان در ابتدا یک رستوران ساده داشت و از جمله کسانی است که در دولت احمد‌ی‌نژاد به عرصه زمین‌داری و ساخت و ساز وارد شد.

دی ماه ۱۳۹۴ نزدیک هفتصد نفر از مالباختگان و سهامداران پدیده شاندیز در برابر مجلس تجمع کردند.

ابعاد پرونده پدیده شاندیز بسیار وسیع است تا ‌آنجا که شورای امنیت ملی در اسفند ۹۴ به این پرونده ورود کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دلاوری

    عجب دزد گردن کلفتی هستش!!! در زمان دولت نهم و دهم چه افرادی از زیر صفر شروع کردند و به کجاها که رسیدند و در زمان فاسد ترین دولت تاریخ ایران قانون وجود نداشت و خود شخص رئیس جمهور خود را قانون می نامید. عجب رسمیه رسم زمونه!!!

  • وطن

    اينها هم ....پروژه اى است كه حاكم مشهد الم الهدا.... كه با پوزش از نوشتن نامش بدليل زشتى و تنفر آگر اشتباه است من را در صورت امكان حتىٰ نبخشيد!!! و داماد ش رئيسى كه توليت اسكناس هاى واريزى احمق ها در حرم امام طالب انگور !!! كه بعد ميشه شراب ( رضا ) كه گويا توسط رهبر چلاقش خامنه اى براى روز مبادا در آب نمك خوابونده شده ميباشد تا با يك محاكمه نمايشى ديگر مال و اموال اين مردك احمق و نادان و زن باز و فرصت طلب پهلوان .. را به نفع اسلام مصادره نمايند مثل ساير احمق ها كه در زندان هستند. و برسونن به بچه ها در كانادا و استراليا تا حالش را ببرند و به ريشن كافران مادر زادى مثل من بخندند. اگر اشتباه ميكنم لطفاً من را ارشاد نماييد.

  • احمد

    خدا نکند که گدا معتبر شود!!

  • ali

    شرکت ویلا ستون به مدیریت آقای *** هست و نیست بسیاری از خانواده ها را بر باد داد و با هوشیاری تمام و کمال اموال مردمرا به نام همسر و فرزند و بستگال کرد و در نهایت وارد زندان شد و با خیال راحت مدت حبس و حصر خویش را سپری میکند و خوب میداند که ثروتش در نقطه ایی امن و بیخطر نه تنها محفوظ است ؛ چه؛ هر ثانیه که او در حبس، خواب است هم بر ثروتش افزوده میشود و پس از به پایان آمدن دوران حبس سلطنتی اش و خروجش از سلّول مجلّلش ؛ ثروتش حاضر و آماده در خدمتش خواهد بود و زندگی خود و خانواده و فرزندانش تا سه نسل تامین خواهد بود حالا حسین پهلوان نیز به همین روش زندگی اش را بیمه کرده و با ثروت اندوزی توشه ی نیمه ی عمر خویش را تامین کرده است و مهم نیست که ده بیست سال هم در حبس اشرافی به سر ببرد اصولا این روزها این روش کلاهبرداری یک روش روتین برای کسانی شده که هیچ ترسی از زیستن در زندانهای اشرافی ، مجلل و سلطنتی ندارند آنها باخویش می اندیشند اگر چه بیست سال از عمر خویش را در زندان سپری میکنند اما در عوض ، سی، چهل سال پایان عمر خویش را در رفاه مطلق بسر میبرند و نسلهای پس از خود را نیز در تامین کامل بر جا مینهند