ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه و سوریه برای خروج غیرنظامیان از حلب مسیر امن ایجاد می‌کنند

شهر حلب و منبج در محاصره کامل قرار دارد. بیش از ۴۰۰ هزار نفر در خطر گرسنگی و بی آبی‌اند. فعالان حقوق بشر هشدار داده‌اند. روسیه و سوریه به فکر چاره افتاده‌اند.

شهر حلب و منبج در محاصره کامل قرار دارد. بیش از ۴۰۰ هزار نفر در خطر گرسنگی و بی آبی‌اند. فعالان حقوق بشر هشدار داده‌اند. روسیه و سوریه به فکر چاره افتاده‌اند: روسیه قصد دارد با همکاری ارتش سوریه شهروندانی را که در شهر جنگ‌زده حلب گرفتار شده‌اند به مناطق امن منتقل کند.

چشم‌اندازی از شهر جنگ‌زده حلب در سوریه

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در گفت‌و گویی که تلویزیون دولتی روسیه با او انجام داد، اعلام کرد که روسیه با همکاری ارتش سوریه قصد دارد مسیر امنی برای خروج شهروندان جنگ‌زده سوری که در شهر محاصره شده حلب به سر می‌برند به وجود آورد.

ظاهراً برای خروج غیرنظامیان از شهر حلب سه گذرگاه و برای افراد مسلح که سلاح خود را تحویل دهند و تسلیم ارتش سوریه شوند، یک گذرگاه جداگانه در جاده کاستیلو در نظر گرفته شده است.

در این جاده همچنین نقاطی در نظر گرفته شده برای امدادرسانی به مردم و ارائه خدمات پزشکی و کمک‌های اولیه به مجروحان و آسیب‌دیدگان و رساندن غذا به مردم گرسنه.

در حلب ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند. ارتش سوریه، چهارشنبه ۲۷ ژوئیه اعلام کرده بود که این شهر را از هر طرف محاصره کرده است.

در پنج سالی که از جنگ داخلی سوریه می‌گذرد، به تدریج شهر حلب به دو بخش منفک شده است: بخشی از شهر در دست شورشیان مخالف اسد و بخشی در دست ارتش سوریه است. هدف ارتش سوریه این است که همه مناطق شهر را تصرف کند.

فعالان حقوق بشر بارها اعلام کرده‌اند که در شهر حلب و حومه آن بیش از ۴۰۰ هزار غیر نظامی زندگی دشواری را از سر می‌گذرانند. آن‌ها نسبت به یک فاجعه انسانی در حلب هشدار داده بودند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از سازمان‌های حقوق بشری دعوت کرده در به وجود آوردن یک گذرگاه امن برای غیرنظامیان مشارکت کنند.

یک نهاد حقوق بشری که برای امنیت کودکان در سوریه فعالیت می‌کند و در شهر حلب هم حضور دارد اعلام کرده بود که ساکنان شهر از نظر آذوقه در مضیقه قرار دارند و امکان دارد که در روزهای آینده اگر محاصر شهر به درازا بکشد با قحطی روبرو شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز وضع در شهر تاریخی «منبج» در نزدیکی حلب از این هم بدتر است. این شهر در دست تروریست‌های داعش است و اکنون از هر طرف محاصره شده. ساکنان این شهر از همه امکانات و به ویژه از دسترسی به غذا و آب محروم مانده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Hadi

    بر طبق منابعی که خبرنگاران اورینت نیوز اعلام کردند ، این خبر کاملا تکذیب شد و بیشتر جنبه تبلیغاتی برای برای رژیم سوریه و روسیه دارد.

  • نتایج

    ابزارگرایی در همه مقولات، برای نیل به هدف سیاسی-ایدئولوژیک، مشخص ترین نمودار نظام حاکم بر ایران است. در میان دین و مراجع دینی/روحانیون هم حتی ابزار هستند! دین اسلام خوبست اگر شیعه و برمبنیای عقیه به ولایت فقیه باشد! روحانی و اخوند خوبست اگر کاملا در چارچوب نظام و مطیع و فرمان بردار باشد! هنوز سوال بزرگ این است چنین نظامی، رسما و مبلغانش، بارها و مکرر، اعلام می کنند هیچ دین و مذهبی برحق نیست به جز قرائت آنها از اسلام و شیعه! و هیچ نظام/رژیمی بر حق نیست جز انها، در نهایت باید نظام مورد نظر آنها در جهان حاکم و تمام تنوع فرهنگی و دینی و مذهب یو سیاسی و حکومتی برداشته شود، چطور حاکمان و نمایندگان این نظام سر میز مذاکره با دیگر نظام متضاد خود مثل سکولار های کمونیستی و الحادی، می نشینند و از اتحاد استراتزیک می گویند؟! چطور ممکن است این نظام حاکم برایران، متحد استراتژیک نظام سکولاربعثی خاندان اسد یا روسیه تحت کنترل حکومت سکولار پوین یا چین کمونیست و سکولار و الحادی باشد؟! آیا هنگامی این نظام از اتحاد سخن می گویند، در حالی اساس و بنیادشان منکر وجودی یک دیگرند، از سر فریب است ؟و یا واقعا آنچه هستند نیستند؟ و یا خودشان فریب می دهند؟!