ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعداد گردشگران ترکیه ۴۱ درصد کاهش پیدا کرده است

گردشگری در ترکیه در پرتو بهار عربی رونق پیدا کرده بود، اما اکنون از آمار وزارت گردشگری ترکیه چنین برمی‌آید که صنعت گردشگری در این کشور بحران‌زده است.

گردشگری در ترکیه در پرتو بهار عربی رونق پیدا کرده بود، اما اکنون از آمار وزارت گردشگری ترکیه چنین برمی‌آید که صنعت گردشگری در این کشور بحران‌زده است. کودتا و انفجارهای پیاپی بی‌تأثیر نبوده.

صندلی‌های خالی در سواحل لاجوردی ترکیه

در اثر ناآرامی‌های سیاسی، انفجار بمب و کودتای نافرجام در ترکیه آمار گردشگری در این کشور به میزان ۴۱ درصد افت کرده است.

بر اساس تازه‌ترین آماری که وزارت گردشگری ترکیه، پنجشنبه ۲۸ ژوئیه منتشر کرده، تعداد گردشگران در ماه ژوئن سال جاری در ۱۲ ماه گذشته ۴۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

در سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی به ترکیه سفر کرده بودند و به این ترتیب این کشور یکی از مهم‌ترین مقضدهای گردشگری در ایران به شمار می‌آید.

۱۴ درصد از گردشگرانی که هر سال به ترکیه سفر می‌کنند، آلمانی‌اند. بنا به آمار منتشر شده از سوی وزارت گردشگری ترکیه، تعداد گردشگران آلمانی در سال جاری افت ۳۸ درصدی داشته است.

کودتای نافرجام در ترکیه، انفجار و عملیات انتحاری در این کشور گردشگران را متزلزل کرده است. انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول که ۲۸ ژوئن اتفاق افتاد، یکی از مهیب‌ترین و پرتلفات‌ترین این انفجارها بود. در این حادثه ۴۱ نفر کشته و ۱۴۷ نفر زخمی شده بودند.

تا ژوئن گذشته، به مدت یازده ماه، به طور پیاپی و فزاینده‌ای از تعداد گردشگران در ترکیه کاسته شده است.

در ماه مه، تعداد گردشگران ترکیه ۳۵ درصد به نسبت سال قبل افت داشته است.

پس از آنکه در نوامبر ۲۰۱۵ ترکیه یک فروند هواپیمای «سوخو ۲۴» روسیه را ساقط کرد و روابط بین دو کشور به سردی گرائید، به تدریج تعداد گردشگران روس به ترکیه ۹۵ درصد کاهش پیدا کرد.

اردوغان در ۱۴ ژوئن پیام تبریکی به‌مناسبت جشن ملی روسیه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ارسال کرد و پس از آن در ۲۷ ژوئن به خاطر ساقط کردن روسیه عذرخواهی کرد. در پی این عذرخواهی، ولادیمیر پوتین گام جدیدی برای بهبود روابط دو کشور برداشت و در ۲۹ ژوئن اعلام کرد که محدودیت سفر گردشگران روسی به ترکیه و تحریم صنعت مواد غذایی این کشور از سوی روسیه لغو شده است. اما فعلاً تأثیر این اقدامات در بهبود گردشگری ترکیه محسوس نیست.

عده زیادی از ایرانیان در جزایر و شهرهای توریستی ترکیه ویلا خریده‌اند. برخی رسانه‌های داخلی هشدار داده‌اند که تحت تأثیر شرایط اقتصادی و سیاسی بازار مسکن در ترکیه هم برای ایرانیان به یک «تله اقتصادی» بدل شده.

قیمت آپارتمان‌هایی که در برج‌های مسکونی در سه شهر آلانیا، آنتالیا و استانبول قرار دارند، از ۲۰۰ میلیون تومان برای خانه زیر ۱۰۰ مترمربع شروع می‌شود و برای ویلاهای لوکس چندمنظوره از یک میلیارد تومان به بالا است.

میانگین سرانه هزینه یک گردشگر در ترکیه ۷۰۰ دلار است و به این ترتیب یکی از مقصدهای ارزان گردشگری در جهان به شمار می‌آید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • behram

    بنیادگرایی اسلامی از نوع اردوغانی هم مثل دیگر اسلافش، فاتحه این کشور خواهد خواند.