ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیمان نائین در معرض تعطیلی؛ ۲۷۰کارگر در آستانه بیکاری

انشعاب گاز کارخانه سیمان نائین به خاطر بدهی قطع شده و کوره‌های این کارخانه از نظر فنی آسیب‌ جدی دیده‌اند. این خرابی امنیت شغلی دستکم ۲۷۰کارگر را تهدید می‌کند.

انشعاب گاز کارخانه سیمان نائین به خاطر بدهی قطع شده و کوره‌های این کارخانه از نظر فنی آسیب‌ جدی دیده‌اند. این خرابی امنیت شغلی دستکم ۲۷۰کارگر را تهدید می‌کند.

گاز کارخانه سیمان نائین از دوشنبه ۴ مرداد به خاطر انباشت بدهی این شرکت به اداره گاز شهرستان، قطع شده است. خبرگزاری ایلنا به نقل از کارگران این کارخانه، مبلغ این بدهی را ۶ میلیارد و پانصد میلیون تومان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، افت فشار گاز بیش از ۳میلیارد تومان خسارت به این واحد صنعتی وارد کرده و در صورت ادامه قطع گاز، کارخانه با ۲۷۰ کارگر در روزهای آینده تعطیل می‌شود.

کارگران سیمان نائین گفته‌اند که همکاران فنی این واحد صنعتی تلاش می‌کنند جلوی سرایت خسارات ناشی از قطعی گاز به کوره‌ها و سایر ماشین‌الات را بگیرند.

ایلنا می‌نویسد مدیران سیمان نائین برای رفع مشکلات موجود که ناشی از کمبود منابع مالی است، نامه‌های زیادی به نهادهای دولتی ارسال کرده‌اند اما نتیجه نگرفته‌اند. این در حالی است که محمدباقر نوبخت‌، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، پیش‌تر وعده کرده بود که دولت یک هزار میلیارد تومان یارانه به صنعت سیمان پرداخت کند.

صنعت سیمان در سراشیبی

مرتضی لطفی نائب رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران در تیرماه ۹۵ گفته بود که صنعت سیمان تنها با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند.

بر اساس گزارش انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان میزان صادرات این کالا در سال ۹۴ چهار میلیون تن کاهش یافته است. ایران در سال ۹۳ یازده میلیون تن سیمان به عراق صادر کرده بود.

علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌گوید که در شهرک‌های صنعتی کشور ۳۷ هزار و ۳۵ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد هفت هزار و ۵۸ واحد متوقف و تعطیل هستند.

کاهش تولید کارخانه‌های سیمان به افزایش بیکاری کارگران این صنعت انجامیده است. وب‌سایت خبری کار ایرانی ۲۳ خرداد امسال گزارش کرد که فاز دو تولید کارخانه سیمان ایلام تعطیل شده و بیکاری ۶۶۴ کارگر این کارخانه را تهدید می‌کند. دی ماه سال گذشته نیز ۷۵۰ کارگر کارخانه سیمان دورود در اعتراض به وضعیت خود و تعطیل شدن کارخانه تجمع کردند.

دبیر انجمن سیمان گفته است که رکود و تعطیلی واحدهای تولید کننده سیمانی به افزایش بیکاری در مناطق محروم می‌انجامد. به گفته عبدالرضا شیخان بیشتر کارخانه‌های سیمان در مناطق محروم قرار دارند و شاغلان آن نیروهای بومی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.