ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

النصره از القاعده جدا شد

رهبر النصره از جدایی این گروه از القاعده خبر داد. هدف تاکتیکی این انشعاب می‌تواند خلاصی از انگ تروریسم و اتحاد با دیگر گروه‌های شورشی در سوریه باشد.

رهبر جبهه النصره در پیامی ویدئویی از جدایی این گروه از شبکه جهانی القاعده خبر داد.  هدف تاکتیکی این انشعاب می‌تواند خلاصی از انگ تروریسم و اتحاد با دیگر گروه‌های شورشی در سوریه باشد.

محمد الجولانی در پیامی ویدئویی گفت دیگر نمی‌خواهیم ارتباطی با گروه‌های خارج از سوریه داشته باشیم.

گروه افراطی "جبهه النصره" که با نیروهای دولتی سوریه پیکار می‌کند، از شبکه تروریستی القاعده جدا شد و نام خود را به "جبهه فتح الشام" تغییر داد. جبهه النصره از زمان شروع جنگ داخلی سوریه تا کنون، جزء پرنفوذترین گروه‌های شبه،نظامی بوده است.

خبر این انشعاب در "اورینت تی‌وی" و "الجزیره" با پخش پیام تصویری الجولانی اعلام شد. در این ویدئو چهره الجولانی برای نخستین مرتبه قابل مشاهده است.

احتمال جدایی النصره از القاعده از مدت‌ها پیش مورد بحث بود و به نظر می‌رسد هدفی تاکتیکی را دنبال می‌کند: این گروه افراطی می‌تواند با این انشعاب، از انگ تروریسم رها شود و با دیگر گروه‌های شورشی سوریه به اتحاد و ائتلاف دست یابد.

جولانی گفت: «ما عملیات خود با نام النصره را پایان مید‌هیم و تشکیلات جدیدی بنا می‌نهیم. این گروه دیگر هیچ ارتباطی با جریان‌های خارجی ندارد.» او در عین حال به صراحت نگفت که هرگونه تماس النصره با القاعده قطع خواهد شد. ایمن الظواهری، رهبر القاعده با این جدایی موافقت کرده است.

النصره تا کنون از سوی آمریکا به عنوان شاخه القاعده تلقی شده و در فهرست گروه‌های تروریستی جای داشته است. بر همین اساس النصره در  میان گروه‌های مدعو برای مذاکرات صلح سوریه در ژنو نبود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد نای بن حوری

    در حالی که کاوشگر های ناسا مرحله سوم از جدایی شاتل را گزارش می کنند و در علم کهکشانها جستجو می کنند یک شاخه تروریستی از شاخه دیگر جدا می شود تا انسانهای بیشتری را به قتل برساند .مانند حکمهای اعدام خلخالی که با اعدام می فرمود زودتر نزد خدا حاظرببینیم مسلمانان در کجای خلقت قرار دارند