ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چرا مردانی که ظرف می‌شویند، سکس بهتری دارند؟

این سینک ظرفشویی نیست که سکسی است، موضوع مسوولیت پذیری است. اینکه مرد به سادگی سهم برابری در کارهای روزمره به عهده می‌گیرد، او را جذاب‌تر می‌کند.

در هر تعطیلاتی از جمله تعطیلات تابستانی، عشق و محبت میان زوج‌ها به امتحان گذاشته می‌شود و انتظارات‌شان از هم بالا می‌رود. تعطیلات وقت آن است که عاشقی خودش را نشان بدهد. اما همیشه آن طوری که آدم انتظار دارد پیش نمی‌رود. تعطیلات وقت دعوا و مرافعه درباره ظرف‌های نشسته هم هست، موقع دعوا سر اینکه کی چمدان‌ها را ببندد، کی لباس‌ها را بشوید و چه کسی مواد غذایی بخرد و شام درست کند.

وقتی با هم معاشرت می‌کنیم و زمان بیشتری را با هم می‌گذرانیم، بیشتر به تفاوت‌هایی که در نقش‌هایمان داریم پی می‌بریم. به خاطر همین است که با نزدیک شدن به پاییز و با تمام شدن تعطیلات، اختلافات بالا می‌گیرد و خانواده‌های بیشتری نیاز به مشاوره خانوادگی دارند.

زن‌ها حال‌شان بدتر است

کار بی جیره و مواجب خانگی عامل مشکلات است. چندین پژوهش نشان داده که نابرابری در روابط زناشویی یا در میان زوج‌ها، باعث بیشتر شدن اختلافات و درگیری‌ها می‌شود. زوج‌هایی که اختلافات‌شان بیشتر است، روابط جنسی جالبی هم ندارند، اما در روابطی که در آنها برابری وجود دارد، سکس هم پرشورتر است. یک پژوهش که در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که روابطی که در آن زنان تمام مسوولیت‌های مربوط به بچه‌ها را به عهده دارند، رابطه جنسی کمتری هم دارند.

اما همسرانی که مسوولیت‌ها را تقسیم می‌کنند، یا اینکه حداقل مردها بیشتر در مسایل موبوط به بچه‌ها مسوولیت به عهده می‌گیرند، عموما از رابطه‌شان راضی‌ترند و زندگی جنسی‌شان هم بهتر است.

این موضوع اصلا عجیب نیست. به نوشته روزنامه سوئدی آفتون بلادت، کاتارینا بویه، جامعه شناس سوئدی، در تحقیقش درباره برابری جنسیتی، نشان می‌دهد که نابرابری در خانه، دلیل اصلی حال ناخوش زنان از نظر جسمی است. در حالی که مردها عموما حال‌شان بهتر است.

شاید خیلی از مردها فکر کنند که این روزها می‌توانند با خرید خدمات منزل (که مثلا در سوئد بودجه‌ای برای آن وجود دارد) از ظرف شستن خلاص شوند و همچنان جذاب باشند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که این سینک ظرفشویی نیست که سکسی است، موضوع مسوولیت پذیری است. اینکه مرد به سادگی سهم برابری در کارهای روزمره به عهده می‌گیرد، او را جذاب‌تر می‌کند.

اینکه مسوولیت مرتب کردن خانه، بستن چمدان، نظم و ترتیب دادن به کیف بچه‌ها و برنامه‌ریزی برای تعطیلات و ... تنها وظیفه زن باشد، نابرابری است و باعث دوری همسران از هم می‌شود.

۸ دقیقه

دنیا دارد از این نظر پیشرفت می‌کند اما سرعت این پیشرفت کافی نیست. از ۱۹۹۰ تاکنون، مسوولیت زنان برای انجام کار بی‌مزد خانگی کمتر شده اما این کاهش تنها به اندازه یک ساعت در روز بوده. در همین دوره زمانی مردان تنها ۸ دقیقه بیشتر در خانه کار می‌کنند.

این تغییرات اما خلاف آن شایعه‌ای است که می‌گوید این تفاوت میان زنان و مردان است که آنها را برای هم جذاب می‌کند. در واقع، جذابیت جنسی امروز به تمیز بودن توالت و خواباندن بچه‌های کوچک موبوط است.

جذابیت جنسی بیشتری می‌خواهید؟ از بچه‌ها مواقبت کنید و ظرف بشویید. آنقدرها که فکر می‌کنید سخت نیست!

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پلین

    کاملا با این مقاله موافقم. یک ساله ازدواج کردم و تمیز کردن خونه و جارو همیشه با شوهرمه. از غذا پختن متنفره اما در مقابل با پیشنهاد خودش ظرفا رو میشوره و گاهی هم توی سایر کارهای خونه کمک میکنه. من وثتی این محبتش رو در کنار رفتارهای دلنشین دیگه اش میبینم بشدت نسبت بهش احساس عشق میکنم و موقع سکس هر دومون از شدت عشق غرق لذت میشیم. این سکس با خواست دو طرفه برای همسرم اونقدر لذت بخش و مهمه که اگر من مایل نباشم اون به هیچ وجه اصرار یا تشویق نمیکنه و منتظر این میمونه تا احساسات من مناسب بشه. البته این انتظار با کمک کردن در کارهای خونه همراه میشه گاهی. به همه آقایون پیشنهاد میکنم برای گرفتن فضای بیشتری در قلب همسرشون کمک کردن به اون رو فراموش نکنن و دست کم نگیرن.

  • سلی

    خدایا مردای ایرانی مگه بلدن از این کارا کننن قسمت کن همچین مردی

  • احسان گیلانی

    این که در آمریکا و غرب برای هر موضوعی پژوهش می کنن و متکی به آمار حرف می زنن که شکی نیست. جالبه که این نتیجه در مورد خود من هم صدق می کنه: من نزدیک سی ساله که ازدواج کرده م، هرچند همیشه ظرف نشسته م، ولی در همه ی امور زندگی با همسرم تشریک مساعی داشته م، حتی توی عوض کردن کهنه ی بچه ها و شستن اونها و خیلی کارای دیگه که هم جنسهای من اونا رو شاید دلیل بر زن ذلیل بودن من بدونن. اما باید بگم که ظرف این سی سال همیشه زندگی فعالی داشته یم، حتی حالا که نزدیک به شصت سالمه، هم من و هم اون از مسایل جنسی مون کاملا لذت می بریم.

  • مژده

    سلام, لطف میکنید مقاله رو به تحقیقاتی که انجام شده مستند کنید. ذکر منبع چه مقاله هست چه سایت.

  • nashenas

    با سلام و خسته نباشید , بنده راضی هستم گه در خانه هم ظرف بشویم و هم خانه را جاروب بکنم اما متاسفانه همسر بنده اجازه نمیدهد. موفق باشید

  • یکی

    قبول؛ من ظرفها رو شستم و تو بچه داری کمک زنم کردم. اما آیا زن من هم میاد مثل من تو بیرون کار بکنه؟ نه. به خاطر همینه که دین میگه جهاد زن، خوب شوهرداری کردنه. البته نگفته جهاد زن، بردگی مرده. گفته اگه زن هوای شوهرش رو داشته باشه و اون رو مخصوصا از نظر جنسی آروم کنه، دقیقا مثل اینه که تو کار بیرون کمکش کرده باشه چون وقتی مرد از نظر جنسی و در نتیجه از نظر روانی سالمتر و با نشاط تره، هم راحت تر کار بیرون از خونه رو انجام می ده و هم من بهتون بگم: تو کار خونه هم بیشتر تمایل داره که کمک کنه.