ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی‌نژاد: می‌خواهند رقیبان را رد صلاحیت کنند

محمود احمدی‌نژاد در سه سال گذشته حضور پررنگی در صحنه سیاسی ایران داشته و با مشخص شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بیش از گذشته سفر می‌رود و حرف می‌زند.

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی‌نژاد از معرفی نامزد اختصاصی این جریان برای انتخابات اردیبهشت خبر داد. محمود احمدی‌نژاد نیز حمله به دوران ریاست‌جمهوری‌اش را «ترس از بازگشت انقلابی‌ها» دانست.

محمود احمدی‌نژاد در ادامه سفرهای استانی خود این بار در مشهد به صورت تلویحی از نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌ جمهوری سال آینده خبر داد و گفت: «خستگی برای انسان هدفمند معنا ندارد».

او انتقادهای مطرح شده نسبت به عملکرد دولت نهم و دهم را «تخریب» نامید و گفت که کسانی که احمدی‌نژاد را مورد هجمه قرار داده‌اند، «می‌خواهند اصل انقلاب و رهبری را تخریب کنند».

احمدی‌نژاد دفاع از دولت نهم و دهم را «دفاع از انقلاب» دانست و با بیان اینکه با نزدیک شدن به انتخابات «هجمه و تخریب‌ها دو چندان می‌شود»، افزود : «به خاطر مصلحت کشور سکوت می‌کنیم».

او همچنین بدون نام بردن از دولت یازدهم، گفت که «عده‌ای تلاش دارند رقیبان خود را رد صلاحیت کنند». پیش از این برخی از نمایندگان همسو با دولت از شورای نگهبان خواسته بودند که احمدی‌نژاد را در صورت نامزدی به خاطر فساد اقتصادی و پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی دارد، رد صلاحیت کند.

احمدی‌نژاد دولت حسن روحانی را به «کوتاه آمدن» در برابر نظام سلطه متهم کرد و مدیران دولت را افرادی نامید که در داخل حرف دشمن را می‌زنند و «تمام فکر و ذکرشان میز و قدرت است».

رئیس دولت سابق جمهوری اسلامی که به گفته عضو پیشین کمیسیون اصل ۹۰ مجلس «در دستگاه قضایی پرونده دارد»، در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به «ثروتمند بودن اعضای دولت احمدی‌نژاد»، گفت: « ثروت تمامی افراد دولت نهم و دهم یک صدم از ثروت یک نفر از اعضای دولت جدید نمی‌شود».

او اعضای دولت جدید را کسانی دانست که «برای خودشان تلاش می‌کنند».

هم‌زمان با انتشار این خبر، محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی‌نژاد گفت که این جریان به طور قطعی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حضوری جدی خواهد داشت.

براساس اعلام شورای نگهبان، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران ۲۹ اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اعلام کرد که این جریان به دنبال رایزنی با نامزدهای واجد صلاحیت است که از «مقبولیت مردمی» برخوردار شوند.

به گفته حسینی این جریان سیاسی از حسن روحانی رئیس جمهوری فعلی ایران حمایت نخواهد کرد.

پیش از این برخی از رسانه‌های داخلی ایران از نزدیک شدن بخشی از نیروهای سیاسی اصول‌گرا به دولت یازدهم خبر داده و از روحانی به عنوان نامزد مشترک جناح محافظه‌کاران سنتی نام برده بودند.

در همین زمینه

احمدی‌نژاد در مسجد نارمک روضه می‌خواند

«نظام از محاکمه احمدی‌نژاد می‌ترسد»

نیاز متقابل روحانی و احمدی‌نژاد به یکدیگر

کارزار انتخاباتی زودهنگام احمدی‌نژاد برای مصادره «حبیب» در سالگرد نهضت سبز

«محکومیت احمدی‌نژاد اجرایی نمی‌شود»

احمدی‌نژاد؛ خطر عوام‌فریب یا شارلاتانیسم؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سپهر

    فقط یه مورد دلار از 800 تومن به بیش از 3000 تومن رسید ! واقعا تو بدنه نظام احمقا یه نفر آدم عاقل پیدا نمیشه بفهمه این مردک همه چیو خراب کرد یا به شوخی ازش حمایت میکنن؟!

  • وطن

    همون سخن فرزاد از همه سخنوران محترم معقولانه تر است... اگرچه من از اسراييل و نه از اسراييلى بدم نمياد و بلكه اونا رو دوستشون دارم ولـى اينكه رد پاى اسراييل در مورد اين دلقك احمقى نژاد وجود دارد منطقى به نظر مياد. خوب منافع كشورشان را در نظر دارند كه حق اونهاست.

  • Soheila

    این با اون امام زمان موهومش تا جنگ رو به ایران تحمیل نکنه ول کن نیست. این ها علاقه دارند به جنگ تا استبداد متزلزل خود را باز محکم کنند. و رقیبان را دوباره از دور خارج کنند. کشور به اون عظمت را این ها و ملاها به خاک سیاه نشاندند.

  • محمدحسبن شرفی

    اگرعمل کرد اقتصادی دولت روحانی در ست میبود واین رکود حاکم براقتصاد را برکشور تحمیل نمی کرد. و شعارهای دروغین این دولت اعصاب مردم را نشانه نمیرفت دیگر احمدی نژاد دربین مردم جایگاهی نداشت ولی این عملکرد صددرصد اشتباه دولت روحانی باعث شد که اشتبا هات دولت احمدی نژاد فراموش شده ودوباره دربین مردم مطرح شود.

  • jahan negar

    با مطالعه نظر منتقدان اقتصادی، در میبایم، توسعه اقتصاد و رفاه اجتماعی مردم، چند فاکتوری است. در نتیجه راهبرد شبه تک فاکتوری مثل تک رقمی کردن تورم، اشتباه محض است. هر چند تورم لجام گسیخته نیازمند مهار بود. ولی این کنترل در چارچوب یک برنامه راهبردی-علمی مبایست میبود. در کشورهای پیشرفته نرخ شد تورم، رشد اقتصادی، مزد، همیشه بیشتر نرخ سود بانکی و موسسات مالی-اعتباری است. این یک راهبرد اقتصادی است. ولی نظام-دولت رهبری-حسن روحانی یک راهبرد اشتابه گرفت و نرخ رشد تورم کمتر زا سود بانکی کرد و مزدها حتی کمتر از نرخ تورم! "در حالی که بایست نرخ افزایش حداقل مزدها را اندکی بالاتر نرخ تورم، و نرخ تورم اندکی بالاتر نرخ سود بانکی در نظر می گرفت" مهمتر از اعداد، خود این راهبرد است تا موتور اقتصاد از کار نیفتد و دچار رکود نشود. این راهبرد غلط، در نهایت از چاله تورم لجام گسیخته به چاه رکود شد! برآمدن دوباره نام احمدی نظام ناشی از راهبرد غلط اقتصادی در دوره دولت حسن روحانی است.

  • jahan negar

    اینکه نام احمدی نژاد دورباره برای انتخابات مشروعیت بخشی نظام غیر دموکراتیک بر سر زبان ها می افتد چندان تعجب ندارد، بواسطه عملکرد ضعیف و پراشتباه دولت حسن روحانی. نمی توان خوب وبد عملکرد دولتهای این نظام بدون نظام در نظر گرفت. در واقع با توجه تدارکچی .ودن دولتها، هر تاکتیک و راهبرد و عمکرد دولتهای باید به صورت نظام-دولت گفت. نظام-دولت دوره احمدی نژاد، برنامه تعدیل اقتصادی بعد جنگ ادامه داد که اوجش برنامه مشکوک هدف مندی یارانه بوده ولی رفته رفته نشان دادند یک برنامه خذف مندی یارنه ها است در راستای همان سیست کلی تعدیل اقتصادی و ایجاد سرمایه داری حکومتی! اگر در دوره قبل اشتباه راهبردی افزایش سریع قیمت ها شد برخلاف قانون! این بار راهبرد اشتباه کنترل بی رویه و غیرعلمی تورم و آمارهای شببه ناک تک رقمی تورم! اینها نشان می دهد اقتصاد در این نظام، فاقد خردجمعی است و اغلب التقاطی و گیجی در ساختار مندی دارد! اقدامات فی البداهه و خرده مغزی! شعاری و تبلیغاتی و ضربتی و مقاومتی...!

  • Farzad

    دستور از اورشلیم به ایشان رسیده که بایستی مجددآ رییس دولت شوید و از اون حرفهای تحریک آمیز بزنی که ما بتونیم یه جنگ راه بیندازیم و شما حقتون هر چقدر میخواید چپاول و غارت کنید

  • وطن

    اين دلقك انگل بهمراه فرزندان *** و طرف دارانش، غلط كرده و به اندازه يك بشكه دويست و بيست ليترى چيز خوردن كه باز هم آفتابـى شده. مگر قرار نبود مسئوليت نظافت مستراح هاى بين راهى به او سپرده شود؟