ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حمله پیکارجویان به مرز شمالی یمن هفت مرزبان عربستان کشته شدند

در پاسخ به این حمله جت‌های جنگنده و هلیکوپترهای عربستان سعودی «ده‌ها تن از حمله کنندگان را کشت» و خودروهای آنها را «نابود» کرد.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی از کشته شدن هفت سرباز مرزبانی این کشور در حمله گروهی از شبه‌نظامیان به مرز یمن خبر داد.

عکس از آرشیو - گروهی از پیکارجویان در تلاش برای ورود به عربستان به مرز این کشور با یمن حمله کردند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در بیانیه‌ای که بامداد یکشنبه ۳۱ ژوئیه/ ۱۰ مرداد منتشر کرد نوشت که یک گروه از شبه نظامیان شامگاه شنبه به مرز شمالی یمن حمله کردند و در تلاش بودند تا از مرز نجران در جنوب عربستان وارد این کشور شوند.

در این بیانیه نام این گروه مسلح نیامده است و تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

در این بیانیه آمده است که در پاسخ به این حمله جت‌های جنگنده و هلیکوپترهای عربستان سعودی «ده‌ها تن از حمله کنندگان را کشت» و خودروهای آنها را «نابود» کرد.

از آغاز اعلام آتش بس در یمن در ۱۰ آوریل از سوی سازمان ملل متحد، بارها این آتش بس از سوی هر دو طرف، شیعیان حوثی و  ائتلاف عربستان سعودی، شکسته شده است.

دولت یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی روز گذشته اعلام کرد که از این پس در گفت‌وگوهای صلح این کشور که با میانجی‌گری سازمان ملل متحد در کویت در جریان است، شرکت نخواهد کرد  و دلیل آن را ائتلاف تازه حوثی‌های یمن با علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق این کشور عنوان کرد.

دولت هادی، اما، صبح یکشنبه با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید زمان مذاکرات صلح در کویت موافقت کرد و در تصمیمی که روز گذشته مبنی بر عدم حضور در جلسات آتی این مذاکرات اعلام کرده بود، تجدید نظر کرد.

اسماعیل شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل تمدید مذاکرات صلح یمن در کویت را مشروط به این دانسته که شیعیان حوثی ظرف ۴۵ روز آینده سلاح‌های خود را زمین بگذارند و از مناطق تحت تصرف خود خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.