ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم پنج کشته در حمله به دو ایستگاه گاز در شمال عراق

مهاجمان پس از ورود به اتاق کنترل این تأسیسات کارمندان این مرکز را به ضرب گلوله کشتند و مقادیر زیادی چاشنی انفجاری نیز کار گذاشتند.

به گفته منابع امنیتی عراق، در پی حمله تعدادی فرد مسلح به دو تاسیسات گاز و انرژی در شمال این کشور دست‌کم پنج نفر از کارکنان این تأسیسات کشته شدند و یک ایستگاه بزرگ پمپاژ نفت نیز مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از مقام‌های امنیتی عراق، چهار فرد مسلح روز یکشنبه ۳۱ ژوئیه/۱۰ مرداد با پرتاب نارنجک‌های خود به ایستگاه فشارگاز AB۲ واقع در ۱۵ کیلومتری شمال غرب کرکوک وارد شدند. در پی انفجار این نارنجک‌ها دو نگهبان این مجموعه به شدت زخمی شدند و وضعیت آنها وخیم گزارش شده است.

مهاجمان پس از ورود به اتاق کنترل این تأسیسات کارمندان این مرکز را به ضرب گلوله کشتند و مقادیر زیادی چاشنی انفجاری نیز کار گذاشتند.

آخرین خبرها حاکی از انفجار دست‌کم پنج چاشنی از میان مواد منفجره کار گذاشته شده است.

پس از فروکش کردن درگیری و انفجارهای پی در پی در این مجموعه، نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با حمله به این تأسیسات کنترل آن را در اختیار گرفتند. آنها همچنین ۱۵ نفر از سایر کارکنان را که در اتاق‌های جداگانه مخفی شده بودند را آزاد کردند.

در حمله مشابه دیگری مهاجمان انتحاری به یک تأسیسات گازی دیگر در شهر کرکوک و در نزدیکی چاه‌های نفت «بای حسن» یورش بردند و پس از انفجار یکی از جلیقه‌های خود به درون تأسیسات راه یافتند.

مهاجمان بلافاصله پس از ورود یک تانکر نفت را نیز منفجر کردند که به کشته شدن یک مهندس نفت و مجروح شدن شش افسر پلیس منجر شد.

هر چهار مهاجم پس از درگیری با نیروهای امنیتی عراق کشته شدند.

چندی پیش خبرگزاری اعماق وابسته به گروه داعش از حمله احتمالی این گروه برای تصرف چاه نفت بای حسن خبر داده بود، اما داعش تا کنون مسئولیت حمله اخیر را برعهده نگرفته است. با این حال پیشتر این گروه چندین حلقه چاه‌ نفت در میدان خباز واقع در جنوب غرب کرکوک را هدف حمله خود قرار داده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.