ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران قطار شهری شیراز ۲۷۰ روز است حقوق نگرفته‌اند

این کارگران با سوابق کاری بالای هشت سال به صورت پیمانی در پروژه زه‌کشی قطار شهری شیراز در چند سال گذشته بیش از ۱۲ ساعت در روز کار کرده‌اند.

بیش از ۶۰ کارگر قطار شهری شیراز از کارفرمای خود ۲۷۰ روز دستمزد طلب دارند.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، یکشنبه ۱۰ مرداد در گزارشی درباره وضعیت دستمزدهای معوقه این کارگران نوشت که کارفرمای این کارگران دستمزد ماه‌های آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند سال ۹۴ و همچنین چهار ماه اول سال ۹۵ را به آنها پرداخت نکرده است.

این کارگران با سوابق کاری بالای هشت سال به صورت پیمانی در پروژه زه‌کشی قطار شهری شیراز مشغول به کار هستند.

به گفته نماینده این کارگران، آنها در چند سال گذشته زیر نظر شرکت پیمانکاری «ارسا ساختمان» بیش از ۱۲ ساعت در روز کار کرده‌اند.

این کارگران به خبرگزاری ایلنا گفته‌اند که خواهان آن هستند که مدیریت قطار شهری و شهرداری شیرازدر مقام کارفرمای اصلی، علاوه بر انجام اقدامات مؤثر برای پرداخت معوقات مزدی‌شان، در راستای اجرای طرح‌های مستقیم شدن قراردادهای کاری کارگران پیمانکاری با آن‌ها قرارداد مستقیم کار منعقد کند.

رحمت الله پورموسی، دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار سال گذشته اعلام کرد که ۹۵ درصد کارگران در ایران دارای قرارداد موقت هستند.

واگذاری استخدام کارگران به پیمان‌کاران خصوصی، امضای قراردادهای موقت و سفید امضاء به کارفرمایان این امکان را داده است که علاوه بر بیمه نکردن کارگران، در پرداخت دستمزد و یا اخراج آنها آزادی عمل داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.