ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی عفو بین‌الملل درباره احتمال اعدام علیرضا تاجیکی

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از احتمال اجرای حکم اعدام علیرضا تاجیکی، متهم به تجاوز و قتل در ۱۵‌سالگی، از دستگاه قضایی ایران خواسته است روند اجرای این حکم را متوقف کند.

سازمان عفو بین‌الملل ضمن انتشار بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از احتمال اجرای حکم اعدام علیرضا تاجیکی، از دستگاه قضایی ایران خواسته است روند اجرای این را متوقف کند.

عفو بین‌الملل و ایران ـ عکس از آرشیو

علیرضا تاجیکی به اتهام قتل و تجاوز به عنف در ۱۵ سالگی محکوم به اعدام شده است و ممکن است که این حکم روز چهارشنبه سیزدهم مرداد/ سوم اوت اجرا شود.

این زندانی زندان عادل آباد شیراز در نامه‌ای که برای خانواده خود فرستاده، نوشته است که قرار است روز چهارشنبه (۱۳ مرداد) اعدام شود و از خانواده‌اش خواسته تا برای ملاقات آخر به زندان بروند.

عفو بین‌الملل می‌گوید که علیرضا تاجیکی در زمان بازجویی و در طی روند تحقیقات پرونده به وکیل دسترسی نداشته و روند دادرسی او عادلانه و قانونی نبوده است.

فیلیپ لوتر، مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل درباره این پرونده می‌گوید که نه تنها علیرضا در زمان بازداشت کودک بوده، که حکم اعدام او هم در دادگاهی غیر‌منصفانه و بر اساس اعتراف‌هایی از سر شکنجه و همچنین شواهد نادرست و ناکافی صادر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اسماعیل جزایری

    اگر خدای ناکرده با فرزند خانم نسرین ستوده این عمل شنیع میشدایشان درمقام استمهال بودن البته هودند البته هیچ نفس سلیمی از اعدام فرد زنده خوشحال نمیشود ولی اگر مخیر باشیم که چشم را درآوریم ویا سراورا ازبدن جداکنیم جامعه کدام عمل را انتخاب میکند