ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۱۱ کماندو به اتهام تلاش برای ربودن اردوغان

افراد بازداشت شده بخشی از گروهی بودند که در شب کودتای ۱۵ ژوئیه به محل اقامت رئیس جمهوری ترکیه در جزیره مارماریس حمله کرده بودند.

۱۱ کماندوی ترکیه به اتهام تلاش برای ربودن رئیس جمهوری در شب کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه بازداشت شدند.

افراد بازداشت شده در شب کودتا به هتل محل اقامت رئیس جمهوری ترکیه حمله کرده بودند

خبرگزاری دولتی ترکیه، آناتولی، دوشنبه اول اوت/۱۱مرداد از بازداشت ۱۱ کماندوی فراری خبر داد که در جریان تلاش برای کودتا در ترکیه قصد داشتند رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور را دستگیر کنند.

بر اساس این گزارش افراد بازداشت شده  بخشی از گروهی بودند که در شب کودتای ۱۵ ژوئیه به محل اقامت رئیس جمهوری ترکیه در جزیره مارماریس حمله کرده بودند. گفته می‌شود رجب طیب اردوغان لحظاتی قبل از این حمله، هتل محل اقامت خود را ترک کرده بود.

همچنین خبرگزاری آناتولی اعلام کرد، همه این افراد روز دوشنبه اول اوت در عملیاتی در منطقه اولا در استان موغله دستگیر شده‌اند.

نیروی ویژه ژاندارمری ترکیه نیز در بیانیه‌‌ای اعلام کردند که با پشتیبانی بالگردها و پهپادها و پس از اطلاع‌رسانی مردم محلی به این منطقه اعزام شدند و درگیری مسلحانه‌ای نیز میان طرفین رخ داد که تلفاتی در پی نداشت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در مجموع ۳۷ کماندو در عملیات حمله به هتل محل اقامت رئیس‌جمهوری ترکیه شرکت داشتند که تاکنون ۲۵ نفر از آنان دستگیر شدند.

بازداشت این کماندوهای فراری در حالی صورت می‌گیرد که دولت ترکیه اخیرا بیش از هزار و ۴۰۰  نفر از پرسنل رده بالای نیروهای مسلح را برکنار کرده و شورای نظامی ارتش نیز تحت کنترل دولت درآمده است.

دولت ترکیه به منظور برخورد با کودتاچیان، تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر از نیروهای نظامی، مسئولان قضایی، استادان دانشگاه و معلمان و کارمندان دولت و شهرداری‌ها را بازداشت کرده و یا فعالیت آن‌ها را به حالت تعلیق درآورده است.

بازداشت‌های گسترده در ترکیه به تنش میان آنکارا  و غرب منجر شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.